تویوتا 3.4 میلیارد دلار برای افزایش تولید باتری EV در ایالات متحده تا سال 2030 اختصاص داده است – TechCrunch

تویوتا موتور در حال پیوستن به سایر خودروسازان بزرگ در زمینه پشتیبان گیری از برق خود است و روز دوشنبه اعلام کرد که 3.4 میلیارد دلار در توسعه و تولید باتری در ایالات متحده تا پایان دهه سرمایه گذاری خواهد کرد.

این سرمایه گذاری که از طریق بازوی آمریکای شمالی خودروساز ژاپنی انجام می شود ، شامل برنامه هایی برای کارخانه باتری خودروهای الکتریکی 1.3 میلیارد دلاری تحت یک شرکت جدید و واحد فلزات آن تویوتا تسوشو است. پیش بینی می شود که این کارخانه در سال 2025 وارد تولید شده و تا سال 2031 توسعه یابد ، و تا آن زمان حدود 1750 نفر را مشغول به کار خواهد کرد. مکان آن اعلام نشده است.

برنامه های جدید بخشی از هدف بزرگتر تویوتا برای سرمایه گذاری 13.5 میلیارد دلاری در سطح جهان برای همگامی با سایر خودروسازان است که قبلاً متعهد شده اند مبلغ هنگفتی را برای تقویت توسعه باتری و برقی کردن سبد سهام خود اختصاص دهند. شرکت های سازنده اصلی خودرو مانند جنرال موتورز سرمایه گذاری مشابه ، هرچند بسیار بزرگتر را اعلام کرده اند. جنرال موتورز قصد دارد 35 میلیارد دلار تا سال 2025 هزینه کند تا 30 خودروی برقی جدید را به بازار جهانی بیاورد و ظرفیت مونتاژ اضافی را برای مدل های برقی ایجاد کند.

تویوتا گفت: این کارخانه در ابتدا باتری خودروهای هیبریدی تولید می کند. این خودروساز ظرفیت تولید مورد انتظار تاسیسات جدید را فاش نکرد.

برنامه های تویوتا برای تأسیسات جدید تولید باتری منعکس کننده اطلاعیه های اخیر شرکت هایی مانند فورد است که به همراه شریک باتری خود SK Innovation 11.4 میلیارد دلار برای دو سایت تولیدی ایالات متحده اختصاص داده شده به باتری های EV هزینه می کنند. Stellantis ، خودروسازی که پس از ادغام فیات کرایسلر و Groupe PSA شکل گرفت ، همچنین روز دوشنبه اعلام کرد در معامله اولیه با LG Energy Solutions سلول های باتری و ماژول ها را در آمریکای شمالی تولید می کند.

با این حال ، اخبار تویوتا کمی متفاوت است ، زیرا به وضوح نشان می دهد که غول صنعتی در حال برنامه ریزی برای تولید باتری به صورت داخلی است.

نسبت به سایر خودروسازان ، تویوتا در عرضه خودروهای برقی کند عمل کرده است. این شرکت در حال حاضر هیچ وسیله نقلیه الکتریکی باتری (BEV) را در ایالات متحده نمی فروشد ، اگرچه چندین خودروی هیبریدی پلاگین و هیبریدی می فروشد. این شرکت در اوایل سال جاری برنامه هایی را برای معرفی اولین BEV به بازارهای آمریکای شمالی – کراس اوور bZ4X – در سال آینده اعلام کرد. این شرکت قصد دارد تا سال 2025 خط تولید EV خود را به 15 مدل در سراسر جهان برساند.