تویوتا و هوندا از کنگره می خواهند که مشوق مالیاتی گسترده ای را که به نفع فورد ، جنرال موتورز و استلانتیس است ، رد کند – TechCrunch

تویوتا موتور و هوندا از قانونگذاران می خواهند لایحه ای را که به منظور افزایش مشوق های مالیاتی خودروهای برقی ساخت اتحادیه در ایالات متحده ساخته می شود ، رد کنند.

این پیشنهاد- که تویوتا در نامه ای به کنگره آن را “مغرضانه” و “گزاف” توصیف کرد- مشوق های مالیاتی فدرال را از 7500 دلار به 12500 دلار برای خودروهای تولید اتحادیه و داخلی افزایش می دهد. خودروهای دارای باتری تولید شده در ایالات متحده با 500 دلار دیگر واجد شرایط خواهند بود. در صورت تصویب قوانین ، خودروهای خودروسازانی مانند تویوتا ، هوندا و تسلا از اعتبار افزایش یافته خارج خواهند شد ، در حالی که تولیدکنندگان “سه بزرگ” در دیترویت همگی واجد شرایط هستند.

“جاری [bill] تویوتا در نامه ای به قانونگذاران ، هدف از تسریع استقرار وسایل نقلیه برقی را با تبعیض علیه کارگران آمریکایی بر اساس عدم اتحادیه آنها تعیین می کند. “این بی انصافی است ، اشتباه است و ما از شما می خواهیم این پیشنهاد آشکار مغرضانه را رد کنید.”

این خودروساز در ادامه گفت که این لایحه به نفع افراد ثروتمند است – افرادی که ممکن است برای خرید یک وسیله نقلیه الکتریکی به منابع عمومی نیاز نداشته باشند. در این لایحه یک وسیله آزمایشی وجود دارد که دسترسی به اعتبار را برای افرادی که تا 400000 دلار درآمد تعدیل شده یا خانواده هایی که تا 800000 دلار درآمد دارند محدود می کند. این که آیا سقف درآمد تعیین می شود – و این سقف درآمد چقدر باید باشد – یکی از موضوعات اصلی اختلاف بین دموکرات های کنگره و جمهوری خواهان بوده است.

این لایحه همچنین مورد انتقاد ایلان ماسک ، مدیرعامل تسلا قرار گرفت ، او در توییتر خود نوشت که “توسط لابی های Ford/UAW نوشته شده است ، زیرا آنها خودروی برقی خود را در مکزیک تولید می کنند. مشخص نیست که این چگونه به مالیات دهندگان آمریکایی خدمت می کند. “

این اولین افزایش چنین مالیاتی به مبلغ 7500 دلار برای مالیات برقی از زمان اجرایی شدن آن در بیش از یک دهه پیش است. این لایحه همچنین شرطی را معلق می کند که خودروهای ساخته شده توسط تولیدکنندگان OEM که بیش از 200،000 EV را فروخته اند از اعتبار معاف می کند ، به این معنی که خودروهای جنرال موتور و تسلا بار دیگر واجد شرایط خواهند بود.

این لایحه از سوی جنرال موتورز ، فورد موتور و استلانتیس ، سه خودروساز بزرگ با نیروی کار نماینده اتحادیه کارگران اتومبیل متحد مورد ستایش قرار گرفت. UAW نیز از این پیشنهاد حمایت می کند.

سه شنبه توسط کمیته راه ها و وسایل مجلس در حال بررسی است. اعتبار افزایش یافته تنها بخشی از لایحه عظیم 3.5 تریلیون دلاری آشتی بودجه است که کنگره در حال بحث بر روی آن است و شامل مجموعه ای از پیشنهادات اجتماعی مترقی است که هدف آنها آموزش ، مراقبت های بهداشتی و تغییرات آب و هوایی است.