تولید کننده ماهواره Terran Orbital با ادغام 1.58 میلیارد دلاری SPAC – TechCrunch عمومی می شود

Terran Orbital، تولیدکننده پیشرو در ماهواره‌های کوچک، در حال ادغام با شرکت خرید ویژه (SPAC) Tailwind Two Acquisition Corp است. ارزش شرکت پس از معامله 1.58 میلیارد دلار است و حدود 470 میلیون دلار به شرکت کمک می‌کند. .

از این بودجه، 345 میلیون دلار از سهم Tailwind Two، به اضافه 50 میلیون دلار PIPE ارائه شده توسط AE Industrial Partners، Beach Point Capital، Daniel Staton، Lockheed Martin و Fuel Venture Capital خواهد بود. 75 میلیون دلار اضافی توسط فرانسیسکو پارتنرز و بیچ پوینت کپیتال متعهد شده است و این شرکت ممکن است در پایان معامله به تعهدات بدهی فرانسیسکو پارتنرز و لاکهید مارتین تا 125 میلیون دلار دسترسی داشته باشد.

اعلام Terran نشان می دهد که استارت آپ های فضایی همچنان به دنبال ادغام SPAC به عنوان راهی برای جمع آوری پول نقد و عمومی شدن هستند. معاملات با شرکت های چک سفید به یک مسیر محبوب برای بازارهای عمومی در صنعت فضایی تبدیل شده است. Virgin Orbit، Planet، Redwire، BlackSky، Spire Global، Satellogic، Rocket Lab، Momentus و Astra از جمله شرکت های فضایی هستند که میلیاردها دلار از طریق این وسیله مالی جمع آوری کرده اند.

Terran Orbital یک سازنده قراردادی است که طراحی، ساخت و مهندسی ماهواره ها را عمدتاً برای دولت ایالات متحده انجام می دهد. مدیرعامل مارک بل در مصاحبه ای با TechCrunch در اوایل سال جاری گفت: حدود 95 درصد از کارهای Terran مربوط به ناسا و وزارت دفاع است.

این شرکت در ماه سپتامبر اعلام کرد که بزرگترین مرکز تولید وسایل نقلیه فضایی جهان را در سواحل فضایی فلوریدا با سرمایه گذاری 300 میلیون دلاری افتتاح خواهد کرد. این تاسیسات 660000 فوت مربعی ظرفیت ساخت 1000 ماهواره کامل و بیش از 1 میلیون قطعه ماهواره در سال را خواهد داشت – حجمی که در صنعت فضایی بی سابقه است.

علاوه بر ساخت ماهواره، Terran Orbital همچنین قصد دارد مجموعه رصد زمین خود را راه اندازی کند و تصاویر ماهواره ای را به عنوان خدمات ارائه دهد. بل در بیانیه‌ای آن را SaaS جدید نامید: «ماهواره‌ها به‌عنوان یک سرویس».

انتظار می‌رود این معامله، که قبلاً به اتفاق آرا توسط هیئت‌مدیره Terran Orbital و Tailwind Two تایید شده است، در سه ماهه اول سال 2022 بسته شود.