توضیح شرط بزرگ Blockchain Capital بر روی یک گوی اسکن کره چشم

این هفته، Worldcoin، لباسی که هدف آن اثبات شخصیت در دنیایی است که تشخیص انسان از یک ربات روز به روز دشوارتر است، 115 میلیون دلار بودجه سری C جمع آوری کرد.

این سرمایه‌گذاری به رهبری شرکت سرمایه‌گذاری ۱۰ ساله Blockchain Capital که شرط‌بندی‌هایش شامل Coinbase، Kraken و OpenSea می‌شود، سرمایه‌گذاری Worldcoin را به حداقل ۲۴۰ میلیون دلار می‌رساند، حتی همانطور که سازمان بحث‌برانگیز – که در سال ۲۰۱۹ توسط مدیر عامل OpenAI سام آلتمن تأسیس شد. چیزهای زیادی برای اثبات

دیروز، ما با اسپنسر بوگارت، شریک عمومی Blockchain Capital در مورد آنچه که او را به Worldcoin اعتماد کرد، صحبت کردیم که هدف آن ایجاد یک شناسه جهانی، یک ارز جهانی و اپلیکیشنی است که امکان پرداخت، خرید و نقل و انتقالات را فراهم می کند. مانند بسیاری دیگر، ما تعجب کردیم که چگونه می تواند به اهداف خود دست یابد، در حالی که، حداقل در حال حاضر، ماموریت آن قبل از هر چیز متکی بر متقاعد کردن ده ها میلیون نفر است تا به Worldcoin اجازه دهند عنبیه آنها را با استفاده از کره های آینده نگرانه و متراکم با فناوری اسکن کند.

در زیر بخشی از آن گفتگو است که به مدت طولانی ویرایش شده است. همچنین می توانید گفتگوی طولانی تر را در اینجا بشنوید.

سرمایه گذاران مشترک شما در این دور جدید عبارتند از حامی قبلی Andreessen Horowitz، Bain Capital Crypto و Distributed Global. آیا خسلا ونچرز یا تایگر گلوبال که حامیان قبلی هم هستند دوباره راه اندازی شدند؟

آنها ممکن است بخشی از این تامین مالی باشند. من باور نمی کنم که آنها بخش بزرگی از آن باشند.

سرمایه گذاران چه مقدار از شرکت را در اختیار دارند؟ من حدس می‌زنم با توجه به قدرتی که سام آلتمن در اختیار دارد و همچنین تجربه گسترده‌اش در آن سوی میز به‌عنوان سرمایه‌گذار، مذاکره با سام آلتمن سخت باشد.

شخصیت پردازی درستی است. سام یک بنیانگذار قدرتمند است و می داند که چگونه یک میز کلاهک را مدیریت کند. باز هم عذرخواهی می کنم. این چهره ای نیست که من در حال حاضر در مقابل خود دارم. به طور کلی، شرکت ها 20 درصد از آن را می فروشند [equity] در هر تامین مالی مسلماً، همه چیز می تواند از آنجا به طور قابل توجهی به سمت پایین یا بالا حرکت کند. فکر می‌کنم در این مورد، این عدد به‌طور معنی‌داری کمتر از سری A، سری B و سری C خواهد بود.

چه مدت با Worldcoin صحبت می کردید، و چه انگیزه ای شما را برای رهبری این معامله ترغیب کرد؟

پیدایش اولیه این بود که سام به این فکر می کرد: چه می شد اگر بتوانم یک ارز رمزپایه ایجاد کنم که بتوانم آن را بین همه مردم دنیا توزیع کنم و همه سهم برابری از آن داشته باشند؟ برای من، از دیدگاه سرمایه گذاری، این مطمئناً جالب است [though] نمی‌دانم این چیزی است که ما بسیار هیجان‌زده باشیم که برویم و بر اساس چیزهایی که تیم ما معمولاً به آنها علاقه دارد، آن را بنویسیم.

[Meanwhile] این اساساً مستلزم اطمینان از این است که هیچ فردی نمی تواند سهم نامتناسبی از آن را جمع کند، که مستلزم آن است که افراد بتوانند انسان های منحصر به فرد را شناسایی کنند. و این واقعاً وارد بخشی می شود که ما در مورد آن هیجان زده ایم، که ID جهانی است. این توانایی تشخیص آسان بین ماشین ها و انسان ها در اینترنت است [because] بیشتر اینترنت توسط درآمد تبلیغات پشتیبانی می شود و هزینه ارائه خدمات به ترافیک ربات به اندازه خدمات رسانی به ترافیک انسانی است. به همین دلیل است که برنامه های کاربردی و ارائه دهندگان خدمات مختلف از CAPTCHA برای تمایز بین ربات ها و انسان ها استفاده کرده اند. اما این دیگر در دنیایی از سیستم‌های خودکار پیشرفته و به‌ویژه چیزهایی که از هوش مصنوعی پشتیبانی می‌کنند قابل اجرا نیست. همچنین بین انسان‌های منحصربه‌فرد تفاوتی قائل نمی‌شود، بنابراین نمی‌دانم آیا همان شخص می‌خواهد منبعی را بیش از حد مصرف کند یا خیر.

این ما را به این سو هدایت می‌کند: خوب، چگونه می‌توانیم وسیله‌ای برای تمایز بین انسان‌ها و ربات‌ها فراهم کنیم و مطمئن شویم که هر انسان منحصربه‌فرد است؟

که منجر به بیومتریک می شود.

ریشه چیزی که انسان را تعریف می کند، بیومتریک است، و اولین فکر من این بود: چرا این سخت افزار سفارشی را برای اسکن کره چشم ایجاد کنیم؟ به عنوان مثال، میلیاردها نفر در حال حاضر با یک آیفون راه می روند. چرا ما از Face ID استفاده نمی کنیم، درست است؟ مشکل این است که ساختارهای صورت انسان تصادفی یا آنتروپی کافی برای تمایز بین انسان‌های منحصربه‌فرد در مقیاس ده‌ها میلیون یا صدها میلیون نفر ندارند.

من متوجه نشدم که اینطور است.

این هم چیزی نیست که به ذهنم خطور کرده باشد. من به این واقعیت فکر نمی کردم که وقتی از صد میلیون نفر گذشتی، افراد زیادی شبیه اسپنسر بوگارت خواهند بود. ساختار صورت آنها به اندازه کافی از من قابل تشخیص نیست. اثر انگشت نیز همین مشکل را دارد. تصادفی کافی در اثر انگشت وجود ندارد.

این ما را به دو گزینه مناسب هدایت می کند، DNA که تصادفی کافی برای اثبات منحصر به فرد بودن انسان در مقیاس میلیاردها نفر دارد. اما شما اطلاعات زیادی را با DNA ارائه می دهید. سپس زنبق وجود دارد. همانطور که مشخص است مقدار دیوانه کننده ای از آنتروپی و تصادفی در عنبیه انسان وجود دارد. و در این مورد، تیم حفاظت دیوانه‌واری ساخته است. شما یک اسکن عنبیه دریافت می کنید، به طور پیش فرض عنبیه شما را ذخیره نمی کند. بلافاصله روی دستگاه پاک می شود. این فقط برای ایجاد چیزی که کد عنبیه نامیده می شود استفاده می شود که یک نقشه برداری یا رمزگذاری منحصر به فرد از عنبیه شما است. و با بقیه مقایسه می شود. و حالا، با این کدهای عنبیه، ما نه نام آنها را می دانیم، نه مکان یا چیز دیگری. تنها چیزی که ما در مورد همه آنها می دانیم این است که آنها انسان های منحصر به فردی هستند.

من حدس می‌زنم یک استراتژی سازمانی – کمک به شرکت‌ها در کاهش تعامل خود با ربات‌ها – سودآورترین فرصت در حال حاضر برای Worldcoin است. شما همچنین می توانید این ارز دیجیتال را به همه تحویل دهید، اگرچه برای من روشن نیست که مردم چگونه از آن استفاده می کنند. اما قبل از اینکه هر یک از اینها اتفاق بیفتد، باید تعداد قابل توجهی از افراد را در مقابل این گوی‌ها قرار دهید که عجیب هستند و به راحتی در دسترس نیستند، در حالی که مردم از قبل در مورد بیومتریک و ارزهای دیجیتال عصبی هستند. ورلد کوین می گوید اکنون چشم 2 میلیون نفر را اسکن کرده است. برای معنی دار شدن این موضوع به چند مورد نیاز است؟ یک میلیارد؟

اینها سوالات درستی هستند. این در مورد: آیا شما شبکه ای از انسان های منحصر به فرد دارید؟ و این فقط برای برنامه ها و شرکت ها در مقیاس خاصی جالب خواهد بود. اما من فکر می کنم این بستگی به موارد استفاده دارد. زمانی که به 10 میلیون کاربر منحصربه‌فرد برسید، در حال حاضر طیف وسیعی از برنامه‌ها وجود دارند که می‌خواهند از آن استفاده کنند، در حالی که دیگران علاقه‌ای به استفاده از آن ندارند، مگر اینکه در شبکه‌ای 500 میلیونی یا یک میلیاردی یا 2 نفری باشید. میلیارد نفر

برخی از چالش های دیگر در اینجا بله، بدیهی است که توزیع گوی است. الان 200 تا 300 هست [orbs] امروز در حیات وحش، با 2000 دستگاه دیگر که ساخته شده اند و در انتظار استقرار هستند. سپس این سوال از درک عمومی وجود دارد. اسچیزی که ما به عنوان بخشی از سرمایه گذاری علامت گذاری کردیم این است: آیا تصور منفی زیادی از این موضوع وجود خواهد داشت که مهم نیست که چقدر مطمئن باشیم که این 100٪ قابل اجرا است، آیا تصور عمومی آنقدر منفی خواهد بود که مردم چنین نخواهند کرد. می خواهید شرکت کنید؟

تا اینجا، داده ها چیز دیگری می گوید. Worldcoin در حال حاضر نزدیک به 2 میلیون نفر را با اجرای یک استراتژی بسیار سرمایه‌بر برای چکمه‌های روی زمین جذب کرده است، و این فقط در آزمایش بتا است. این بدون فشار دادن یا کشیدن هیچ اهرمی در بازاریابی است. این بدون داشتن پروتکل حتی در شبکه اصلی است. این فقط در تست اولیه است.

در مورد برخی از مواردی که ممکن است از این مورد استفاده کند، ایلان ماسک در مورد یک مشکل ربات در توییتر بسیار صحبت کرده است، و این ایده را مطرح کرده است که اگر همه را وادار کنیم ماهانه 8 دلار بپردازند، این به حل مشکل ربات کمک می کند. ما فکر می کنیم که ID جهانی یک راه کم اصطکاک برای حل همان مشکل است و راه حلی با وفاداری بالاتر خواهد بود. و طیف وسیعی از برنامه ها و خدمات جدید وجود دارد که به دلیل ناتوانی ما در ایجاد این تمایز از نظر تاریخی وجود نداشته است. آنها چه هستند، من نمی دانم، اما ما علاقه مند به تامین مالی آنها هستیم.

باز هم، می‌توانید در اینجا خیلی بیشتر در مورد سرمایه‌گذاری بشنوید، از جمله اینکه چرا OpenAI ممکن است روزی به مشتری اصلی Worldcoin تبدیل شود، چرا بوگارت اذیت نشد وقتی هکرها اخیرا بدافزار سرقت رمز عبور را روی دستگاه‌های چندین اپراتور orb Worldcoin نصب کردند، و چرا او مجذوب معاملات فلش در بلاک چین شده است.