توسعه دهنده بازی Stranger Things BonusXP در حال خاموش شدن است

BonusXP، استودیوی بازی سازی که با نتفلیکس برای شروع ابتکار بازی خود همکاری کرد و عناوین Stranger Things را روی دستگاه های تلفن همراه و همچنین دسکتاپ و کنسول ها معرفی کرد، در حال تعطیل شدن است.

این استودیو مستقر در تگزاس عصر چهارشنبه از طریق کانال های رسانه های اجتماعی خود تعطیلی را اعلام کرد.

ما روند دشوار توقف عملیات در BonusXP را آغاز کرده ایم. ما از ساخت بازی برای شما در 11 سال گذشته لذت برده ایم.» این استودیو گفت در پیامی که در توییتر منتشر شد.

BonusXP که در سال 2012 تأسیس شد، سفر خود را به عنوان یک استودیوی مستقل آغاز کرد. با این حال، در سال 2017 شروع به اضافه کردن بازی های دارای مجوز به مجموعه خود بر اساس نمایش های نتفلیکس کرد.

اولین بازی ساخته شده توسط BonusXP بر اساس سریال ترسناک نتفلیکس “چیزهای عجیب” “چیزهای عجیب: بازی” نام داشت. در سال 2021، نتفلیکس عنوان بازی را در دستگاه های تلفن همراه با عنوان Stranger Things: 1984 معرفی کرد. این استودیو بازی همچنین «چیزهای عجیب 3: بازی» را توسعه داد که غول استریم آن را به عنوان بخشی از بازی‌های اولیه موبایل خود آورده بود.

علاوه بر عناوین Stranger Things، BonusXP «کریستال تاریک: عصر مقاومت» را بر اساس مجموعه‌های فانتزی-ماجراجویی نتفلیکس توسعه داد. این در سال 2020 در سراسر پلتفرم ها از جمله نینتندو سوییچ، پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، مایکروسافت ویندوز و macOS راه اندازی شد.

در حال حاضر مشخص نیست که چه چیزی باعث شده که BonusXP به طور ناگهانی فروشگاه خود را ببندد، اما TechCrunch می‌داند که استودیو کل تیم خود را اخراج کرده است. وب سایت استودیو نیز در زمان ثبت این داستان کار نمی کرد.

این استودیو در پیام عمومی خود گفت: تمرکز ما بر کمک به تیممان برای یافتن فرصت های بعدی است.

دیو پاتینگر، بنیانگذار و مدیر عامل BonusXP، فوراً در دسترس نبود تا به درخواست اظهار نظر پاسخ دهد.

در کنار BonusXP، نتفلیکس با تعدادی از توسعه دهندگان بازی از جمله Ubisoft کار کرده است تا در مجموع 55 بازی را به کاربران خود ارائه دهد. این شرکت سه استودیو بازی سازی را خریداری کرد و استودیوهای خود را تأسیس کرد تا به سرعت تجارت بازی خود را گسترش دهد. علاوه بر این، قرار است امسال 40 بازی جدید معرفی کند و 70 بازی با شرکای خود و همچنین 16 بازی توسط استودیوهای بومی خود در دست توسعه است.

TechCrunch در مورد بسته شدن BonusXP با نتفلیکس تماس گرفت و در صورت پاسخ این شرکت، این داستان را به روز خواهد کرد.