تنظیم کننده ضد انحصار کره جنوبی گوگل را به دلیل سوء استفاده از تسلط بر بازار 177 میلیون دلار جریمه کرد – TechCrunch

کمیسیون تجارت عادلانه کره (KFTC) روز سه شنبه اعلام کرد که گوگل را به دلیل سوء استفاده از تسلط خود در بازار سیستم عامل اندروید (OS) 177 میلیون دلار جریمه کرده است.

بر اساس بیانیه تنظیم کننده ضد انحصار ، شرکت فناوری آمریکایی با ممنوعیت سازندگان تلفن های هوشمند محلی مانند سامسونگ الکترونیکس و ال جی الکترونیکس از شخصی سازی سیستم عامل اندروید خود ، از طریق توافقنامه های ضد تکه تکه شدن گوگل (AFA) رقابت در بازار را محدود کرده است.

بر اساس AFA ، توسعه دهندگان تلفن های هوشمند مجاز به نصب یا توسعه “Android forks” ، نسخه های تغییر یافته اندروید نیستند.

KFTC Google LLC ، Google Asia Pacific و Google Korea را از توسعه دهندگان تلفن های هوشمند محلی برای امضای AFA و ایجاد تغییرات در جزئیات نسخه موجود منع کرد. این اقدام جدید در کره جنوبی نه تنها برای دستگاه های تلفن همراه بلکه سایر دستگاه های هوشمند مجهز به Android از جمله ساعت و تلویزیون اعمال می شود.

اندروید باعث ایجاد نوآوری در بین دارندگان اپراتورهای تلفن همراه کره ای و توسعه دهندگان نرم افزار شده است و این منجر به تجربه کاربری بهتر برای مصرف کنندگان کره ای شده است. “تصمیم KFTC که امروز منتشر شد این مزایا را نادیده می گیرد و مزایای استفاده کنندگان را تضعیف می کند. گوگل قصد دارد از تصمیم KFTC تجدیدنظر کند. “

یک سخنگو در KFTC گفت که این کمیسیون از ژوئیه 2016 در مورد روشهای ضد رقابت در بازار سیستم عامل Google تحقیق کرده است.

طبق اعلام KFTC ، سهم بازار جهانی سیستم عامل تلفن همراه Google به استثنای چین به 97.7 درصد در سال 2019 از 38 درصد در سال 2010 افزایش یافته است.

AFA گوگل همچنین محدود به راه اندازی دستگاه های جدید شرکت های فناوری مانند ساعت های هوشمند و تلویزیون با استفاده از سیستم عامل (سیستم عامل) از جمله ساعت هوشمند سامسونگ در سال 2013 ، بلندگوی هوشمند LTE LG Electronics در سال 2018 و همچنین تلویزیون هوشمند آمازون در سال 2018 است.

ناظر کره جنوبی در حال بررسی سه مورد دیگر از جمله بازار برنامه های Play Store ، سیستم صورتحساب و بازار تبلیغات است.

در همین حال ، بر اساس بیانیه مطبوعاتی کمیسیون ارتباطات کره ، “قانون ضد گوگل” کره جنوبی از 14 سپتامبر اجرایی می شود.

در اواخر ماه اوت ، کره جنوبی لایحه ای را تصویب کرد که مانع از آن می شود که شرکت های فناوری جهانی از جمله گوگل و اپل خدمات پرداخت اختصاصی اختصاصی خود و کمیسیون هایی را به توسعه دهندگان برنامه تحمیل کنند.