تسلا نرم افزار بحث برانگیز FSD بتا را برای دارندگان با سابقه رانندگی خوب – TechCrunch باز می کند

ایلان ماسک ، مدیرعامل تسلا گفت که این شرکت از داده های شخصی رانندگی برای تعیین اینکه آیا مالکانی که هزینه نرم افزار بحث برانگیز “رانندگی خودکار کامل” را پرداخت کرده اند ، می توانند به آخرین نسخه بتا دسترسی داشته باشند که عملکردهای رانندگی خودکارتری را وعده می دهد ، دسترسی خواهند داشت یا خیر.

ماسک پنجشنبه شب توییت کرد که به روز رسانی نرم افزار FSD Beta v10.0.1 ، که قبلاً برای گروهی از مالکان منتخب منتشر شده است ، از 24 سپتامبر به طور گسترده تری در دسترس قرار می گیرد.

به مالکانی که هزینه FSD را پرداخت کرده اند ، که در حال حاضر 10 هزار دلار هزینه دارد ، دسترسی به نرم افزار بتا از طریق “دکمه درخواست بتا” به آنها پیشنهاد می شود. ماسک در توییتی نوشت: از رانندگانی که نرم افزار بتا را انتخاب می کنند ، اجازه دسترسی به رفتار رانندگی خود با استفاده از ماشین حساب بیمه تسلا داده می شود.

ماسک می نویسد: “اگر رفتار رانندگی به مدت هفت روز خوب باشد ، دسترسی بتا داده می شود.”

خودروهای تسلا به صورت استاندارد با سیستم کمک راننده با نام تجاری Autopilot عرضه می شوند. با پرداخت 10 هزار دلار دیگر ، مالکان می توانند “رانندگی کامل خود” یا FSD را خریداری کنند-نرم افزاری که ماسک بارها وعده داده است که روزی قابلیت رانندگی خودکار کامل را ارائه می دهد.

FSD ، که به طور پیوسته افزایش قیمت داشته و عملکردهای جدیدی به آن افزوده است ، سالهاست که به عنوان یک گزینه در دسترس است. با این حال ، خودروهای تسلا خودران نیستند. FSD شامل ویژگی پارکینگ Summon و همچنین Navigate on Autopilot است ، یک سیستم هدایت فعال که یک ماشین را از روی شیب دار بزرگراه به خارج از سطح شیب دار هدایت می کند ، شامل تعویض ها و ایجاد تغییرات خط.

آخرین FSD بتا قرار است رانندگی در بزرگراه ها و خیابان های شهر را به صورت خودکار انجام دهد. با این حال ، این هنوز یک سیستم کمک راننده سطح 2 است که از راننده می خواهد توجه کند ، دستان خود را روی فرمان نگه دارد و کنترل را در هر زمان به دست بگیرد. ویدئوهای اخیر منتشر شده که تجربیات مالکان را با این نرم افزار بتا نشان می دهد ، تصویری مختلط از قابلیت آن ارائه می دهد. در برخی از فیلم ها ، وسایل نقلیه رانندگی در شهر را کنترل می کنند. در بسیاری دیگر ، رانندگان به دلیل دور از دست رفتن ، نزدیک بودن بیش از حد به محدوده ، عدم حرکت به جلو و در یک مورد به طور ناگهانی به سمت عابران پیاده روی می کنند.