تسلا میزبان جشنواره ای در کارخانه gigafactory برلین است تا شروع تولید آن تا ماه دسامبر اعلام شود – TechCrunch

ایلان ماسک ، مدیرعامل تسلا ، روز شنبه با عصبانیت به غول کارخانه جدید برلین رفت – با چراغهای روشن ، موسیقی تکنو ، چرخ و فلک ، چرخ فلک ، کامیون های غذای گیاهی و گیاهخوار – شروع تولید را در محل مورد مناقشه که با شکایت محیط زیست مواجه شده است اعلام کرد. گروه ها.

ماسک در این مراسم با تشویق هزاران طرفدار گفت: “ما قصد داریم تولید خود را در چند ماه ، اساساً در ماه نوامبر یا دسامبر آغاز کنیم و امیدواریم اولین خودروهای خود را در ماه دسامبر تحویل دهیم.” اما شروع تولید به نوعی آسان است. قسمت سخت رسیدن به حجم تولید است. “

ماسک گفت: میزان تولید در هفته به 5000 یا “امیدوارم 10.000” خودرو برسد. انتظار می رود این کارخانه علاوه بر میلیون ها سلول باتری ، خودروهای مدل Y تولید کند. تسلا برنامه هایی برای سرمایه گذاری در حدود 5.8 میلیارد دلار در کارخانه تولید باتری با ظرفیت 50 گیگاوات ساعت در کنار مساحت 300 هکتار ارائه داد و ماسک وعده تولید حجم سلول های باتری تا پایان سال را داد. انتظار می رود که کارخانه برنامه ریزی شده فولکس واگن در سالزجیتر 40 گیگاوات ساعت ظرفیت تولید کند.

با وجود مخالفت محلی ها که به دلیل نگرانی های زیست محیطی تأیید نهایی کارخانه را تأیید می کنند ، ساخت و ساز در کارخانه تولید تسلا در برلین-براندنبورگ ، که دو سال پیش توسط مقامات تحت یک روش استثنایی اعطا شد ، تقریباً به پایان رسیده است. به نظر می رسد رویداد فوق العاده ماسک تلاشی برای جلب نظر بومیان است ، حرکتی تقریبا کارتونی که یادآور چیزهای عجیبشهردار کلاین برای کسب رای و تمرکز حواس روس ها که زمینی را به آنها اجاره داده بود ، به منظور افتتاح یک پورتال دیگر از جهان ، جشن روز استقلال را برگزار کرد.

در ماه ژوئن ، حزب سیاسی فنلاندی لیگ سبز و اتحادیه حفاظت از طبیعت و تنوع زیستی براندنبورگ شکایت خود را برای توقف فوری آزمایش ماشین آلات در مغازه رنگ سازی ، ریخته گری و مطبوعات در کارخانه به دلیل نگرانی از نشت مواد شیمیایی و سایر آسیب های زیست محیطی ارائه کردند. سال گذشته ، هنگامی که سازمان های غیردولتی درخواست دستور برای حفاظت از زیستگاه طبیعی اطراف مارمولک ها و مارهای در معرض خطر را دادند ، کار در این سایت به طور موقت متوقف شد.

به گفته بلومبرگ ، مردم محلی بیش از 800 شکایت را مطرح کردند که از طریق روند مشاوره آنلاین ساکنان مورد بحث قرار می گیرد و قرار است در 14 اکتبر بسته شود. تنها در این صورت است که مقامات زیست محیطی تصمیم نهایی را در مورد تصویب می گیرند.

به گفته وزیر اقتصاد براندنبورگ ، تسلا علی رغم فشارهای احتمالی ، 95 درصد شانس کسب مجوز کارخانه را دارد. کارخانه تسلا ، که در حال حاضر به طور گسترده در سراسر اروپا استخدام می کند ، به نفع بسیاری از احزاب سیاسی در این کشور است که آن را به عنوان یک تقویت اقتصادی بزرگ برای شرق آلمان می دانند.

ماسک از کارخانه در برابر منتقدان دفاع کرد و گفت که از آب “نسبتاً کمی” استفاده می کند و تولید باتری “پایدار” خواهد بود.