تسلا مدل 3 دوربرد را با 18 درصد تخفیف بازمی گرداند

پس از وقفه ای نزدیک به نه ماهه، تسلا سفارشات مدل 3 دوربرد خود را بازگشایی کرده است.

این خودرو در اوایل هفته جاری با کاهش شدید قیمت دوباره در وب سایت این خودروساز ظاهر شد. این قیمت قبلاً از 57990 دلار شروع می شد، اما اکنون قبل از هر گونه ارتقاء داخلی، خارجی یا نرم افزاری به 47240 دلار می رسد.

با این حال، به نظر می رسد که این تخفیف تقریباً 18.5 درصدی با مشکل همراه است.

تسلا قبلاً مسافت 358 مایلی را قبل از توقف سفارشات خودروی دوربردتر در آگوست گذشته تبلیغ کرده بود. این شرکت اکنون این مدل را برای رانندگانی که پیکربندی 18 اینچی “Aero Wheels” را انتخاب می کنند، دارای حداکثر برد “325+” مایل است. برد پیش بینی شده مدل 3 با ارتقاء 19 اینچی “چرخ های اسپرت” به 310 مایل کاهش می یابد. همانطور که Engadget گزارش می دهد، این تغییر ممکن است به تلاش های مداوم تسلا برای کاهش هزینه ها مرتبط باشد.

به عنوان مرجع، تسلا بسته به چرخ ها، بردی بین 267 تا 272 مایل را برای مدل 3 معمولی قدیمی خود تبلیغ می کند.

مانند سهام آن، قیمت اولیه خودروهای تسلا در ماه‌های اخیر به‌ویژه ناپایدار بوده است. در ماه دسامبر، این خودروساز قیمت‌های خریداران مدل 3 و مدل Y را کاهش داد تا فروش پایان سال را افزایش دهد و برخی از سرمایه‌گذاران خود را در این روند نگران کند. تسلا در ماه آوریل کاهش‌های بیشتری صادر کرد و پس از آن، همین دیروز دوباره قیمت‌ها را افزایش داد.

تخفیف های تسلا در سه ماهه اول سال جاری به حاشیه کاهش یافت. این خودروساز در سه ماهه اول سال 2023 نسبت به مدت مشابه سال گذشته 24 درصد کاهش درآمد خالص ثبت کرده است.