تسلا در سه ماهه سوم رکوردشکنی تعداد خودرو را تحویل می دهد-TechCrunch

تسلا در سه ماهه سوم رکورد 241،300 خودروی برقی را تحویل داد و انتظارات گذشته را از بین برد ، زیرا سایر خودروسازان آمریکایی در نتیجه کمبود تراشه در جهان با کاهش فروش مواجه شدند.

بر اساس گزارش منتشر شده در روز شنبه ، اکثریت قریب به اتفاق تحویل تسلا (حدود 96)) سدان جدیدتر 3 و کراس اوور مدل Y آن بوده است. تسلا گفت که 9،275 دستگاه از خودروهای تحویل شده مدل X و S. Deliveres از سه ماهه دوم 20 درصد و 73 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.

تعداد تولیدات نیز افزایش یافته است. تسلا در سه ماهه سوم 237،823 خودروی برقی تولید کرد که رکورد دیگری برای این شرکت محسوب می شود.

ایلان ماسک ، مدیرعامل تسلا ، از طریق توئیتی به این شرکت و کارکنانش تبریک گفت که به آمار تحویل و تولید رسیده است. ماسک در توییتی جداگانه نوشت: “و از تأمین کنندگان و شرکای لجستیکی ما که به رغم سختی های زیاد موفق شدند ، بسیار سپاسگزارم!”

در حالی که تسلا انتظارات را شکست داد ، سایر خودروسازان قدیمی از کاهش فروش ایالات متحده خبر دادند. (فروش تسلا جهانی است و این شرکت اطلاعات منطقه ای ارائه نمی دهد).

جنرال موتورز بیشترین ضربه را خورد. جنرال موتورز روز جمعه اعلام کرد 446،997 دستگاه خودرو در ایالات متحده به فروش رسانده است که نسبت به سه ماهه مشابه سال قبل 33 درصد کاهش در فروش خودروهای جدید داشته است. جنرال موتورز تابستان امسال چندین کارخانه را به دلیل کمبود جهانی تراشه های نیمه هادی و بسته های باتری برای خودروهای شورولت بولت EV و EUV خود کنار گذاشته است. این گیاهان از آن زمان به صورت آنلاین دوباره ظاهر شده اند.

علیرغم کاهش فروش ایالات متحده ، جنرال موتورز اعلام کرد که درآمد سالانه خود را از 11.5 تا 13.5 میلیارد دلار تعدیل می کند زیرا این شرکت “در حال توسعه راه حل هایی برای کاهش آثار کمبود نیمه هادی و فراخوان شورلت بولت EV است.”

استلانتیس ، فیات کرایسلر سابق ، از کاهش 18 درصدی فروش در ایالات متحده خبر داد. فورد هنوز آمار فروش خود را اعلام نکرده است.