تسلا با رکورد 1.6 میلیارد دلار سود سه ماهه پیش می رود – TechCrunch

تسلا به روند سودآوری خود ادامه داد و درآمد خالص چهارشنبه 1.62 میلیارد دلار را در سه ماهه سوم گزارش کرد که تقریباً پنج برابر افزایش از 331 میلیون دلار در مدت مشابه سال گذشته است. این رکورد به خاطر فروش بی سابقه و با وجود کمبود تراشه جهانی و محدودیت های زنجیره تامین که صنعت را تحت تأثیر قرار داده است ، به دست آمد.

قابل ذکر است که تسلا توانست 1.62 میلیارد دلار (GAAP) به دست آورد حتی اگر اکثر قریب به اتفاق فروش آن از خودروهای برقی ارزان تر مدل Y و Model 3 انجام شد. تسلا در سه ماهه منتهی به 30 سپتامبر 51 میلیون دلار از ارزش بیت کوین ناشی از آن جلوگیری کرد.

تسلا گزارش داد که درآمد عملیاتی 2 میلیارد دلار است که سالانه از 809 میلیون دلار افزایش یافته است. درآمد عملیاتی نیز از 1.3 میلیارد دلار گزارش شده در سه ماهه دوم 54 درصد افزایش یافت. این شرکت همچنین در سه ماهه سوم 13.75 میلیارد دلار درآمد کسب کرده است که نسبت به 8.77 میلیارد دلار سال گذشته 56 درصد افزایش داشته است. درآمد نیز 15 درصد بیشتر از 11.96 میلیارد دلار گزارش شده در سه ماهه دوم سال 2021 بود.

در حالی که تسلا خود را یک شرکت انرژی ، فناوری و پایداری می داند ، بخش عمده ای از درآمد آن همچنان از فروش خودروهای برقی است. درآمد خودروی تسلا در سه ماهه سوم 12 میلیارد دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 50* افزایش یافته است. حدود 279 میلیون دلار از این درآمد خودرو از فروش اعتبارات نظارتی بدست آمد که کمترین میزان از سه ماهه چهارم در سال 2019 است. در همین حال ، حاشیه ناخالص خودروهای تسلا بر اساس GAAP به 30.5 ped رسید ، که بالاترین حد تاریخی برای معیار است.

این نتایج انتظارات تحلیلگران را شکست داد. تحلیلگران مورد بررسی یاهو فاینانس پیش بینی می کردند درآمد 13.62 میلیارد دلار داشته باشد. تحلیلگران مورد بررسی Factset درآمد 13.6 میلیارد دلار و سود 1.3 میلیارد دلار را پیش بینی کردند.

در حال حاضر ، موفقیت این شرکت به توانایی تولید و فروش خودروهای برقی بستگی دارد (برخلاف ذخیره انرژی خورشیدی و انرژی ، دو محصول دیگر که تولید و به فروش می رساند). این شرکت در گزارش درآمد سه ماهه سوم خود خاطرنشان کرد: “چالش های مختلف ، از جمله کمبود نیمه هادی ، ازدحام در بنادر و خاموشی ناهنجار ، بر توانایی ما در کارکرد سریع کارخانه ها تأثیر گذاشته است.” نظرات نشان می دهد که تقاضا مشکلی نیست و تنها با محدودیت های زنجیره تامین و تدارکات محدود می شود.

ذخیره سازی انرژی بر اساس مگاوات ساعت نسبت به سال گذشته 71 درصد افزایش داشته است. این رشد بین سه ماهه دوم و سوم کاهش یافته و تنها 1.6 درصد افزایش مگاوات ساعت را نشان می دهد. همین داستان در مرحله انرژی خورشیدی اجرا می شود. تسلا گزارش داد که در سه ماهه سوم 83 مگاوات انرژی خورشیدی نصب کرده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 46 درصد افزایش یافته و 2.35 درصد کاهش یافته است. خورشیدی نصب شده در سه ماهه سوم کمترین تعداد گزارش شده در سال 2021 است.

نتایج مثبت به دنبال تحویل رکورد خودروهای مدل 3 و مدل Y در سه ماهه سوم است. این خودروساز اعلام کرد که در سه ماهه سوم 241،300 خودروی برقی تحویل داده است و انتظارات گذشته را از بین برده است زیرا سایر خودروسازان آمریکایی در نتیجه کمبود تراشه در جهان با کاهش فروش مواجه شده اند.

اکثریت قریب به اتفاق تحویل تسلا (حدود 96 درصد) سدان جدیدتر 3 و کراس اوور مدل Y بود. تنها 9،275 دستگاه از خودروهای تحویل شده مدل X و S. تحویل 20 درصد از سه ماهه دوم رشد داشته و 73 درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته بوده است.

تعداد تولیدکنندگان نیز افزایش یافت. تسلا در سه ماهه سوم 237،823 خودروی برقی تولید کرد که رکورد دیگری برای این شرکت محسوب می شود.