تسلا باید چیزی بگوید – TechCrunch

آخر هفته گذشته ، یک خواننده به این ویراستار نامه نوشت و مودبانه پرسید که چرا شرکت های فناوری باید در مورد قانون سقط جنین که تگزاس هفته گذشته تصویب کرد ، صحبت کنند.

“خطوط هوایی آمریکا چه ارتباطی با سقط جنین دارد؟” خواننده می گوید ، پیشنهاد می کند که شرکت ها نمی توانند به حامیان سقط جنین و ضد سقط جنین پاسخ دهند و این که از آنها بخواهیم در موضوعی غیر مرتبط با تجارت خود موضع گیری کنند ، فقط به سیاسی شدن آمریکا کمک می کند.

این یک دیدگاه گسترده است و تصمیم دیروز وزارت دادگستری ایالات متحده برای اعتراض به این قانون ، که مریک گارلند ، دادستان کل ایالات متحده آن را “آشکارا خلاف قانون اساسی” خوانده است ، ممکن است آن را تقویت کند. به هر حال ، اگر کسی باید از آنچه در ایالت Lone Star اتفاق افتاده عقب نشینی کند ، باید قانونگذاران دیگر باشند ، نه شرکت ها ، درست است؟

با این وجود ، دلایل بیشتری برای شرکت های فناوری – و به ویژه تسلا – وجود دارد که از سایه خارج شده و این قانون را زیر پا بگذارند.

این یک واقعیت است که محدودیت های سقط جنین منجر به افزایش هزینه مراقبت های بهداشتی برای کارفرمایان می شود ، اما یکی از پیامدهای قانون تگزاس که می تواند به شدت به شرکت های فناوری ضربه بزند ، تأثیر آن بر استخدام است. طبق مطالعه ای که توسط شرکت اجتماعی Rhia Ventures انجام شده است ، 60 of از زنان می گویند که از اشتغال در دولتی که سعی در محدود کردن دسترسی به سقط جنین داشته است ، دلسرد می شوند و این امر در مورد اکثریت کمی از مردان صادق است. پیدا شد

قانون سقط جنین در تگزاس همچنین یک مکانیزم اجرایی غیرقانونی ایجاد می کند که باید شرکت های فناوری را هشدار دهد. قانون جدید به شهروندان خصوصی اجازه می دهد نه تنها از ارائه دهندگان سقط جنین ، بلکه از هر کسی که خواسته یا ناخواسته به زن کمک کند سقط کند ، خواه با این پرونده ارتباط داشته باشند یا نه ، شکایت کنند. علاوه بر این ، در صورت برنده شدن شاکی ، جوایز مالی قابل توجهی وجود دارد: هر متهم مشمول پرداخت 10000 دلار و مشروط به پرداخت هزینه ها و هزینه های وکالت شاکی است.

فقط تصور کنید اگر این سابقه در مورد موضوعی که شامل شرکت های فناوری مانند حریم خصوصی مصرف کننده می شود اعمال شود. همانطور که ست چندلر ، استاد حقوق در مرکز حقوق دانشگاه هوستون ، این هفته در ABC مشاهده کرد. “[the] دستورالعمل ارائه شده توسط SB 8 تنها به سقط جنین محدود نمی شود. این می تواند برای هرگونه حقوق اساسی که مردم دوست ندارند استفاده شود. “

ممکن است شرکت های فناوری به خوبی بگویند که کنار گذاشتن بحث سقط جنین در تگزاس معادل سیاسی پرش روی سیم زنده است و همدردی با این دیدگاه آسان است. حتی اگر Pew Research گزارش می دهد که از هر 10 آمریکایی حدود 6 نفر می گویند که سقط جنین باید در همه موارد یا در اکثر موارد قانونی باشد ، شور و شوق در هر دو طرف داغ می شود.

با این وجود ، شرکت ها قبلاً با خیال راحت از ارزش های خود در موضوعات بحث برانگیز دفاع کرده اند – و آنها نشان داده اند که فشار شرکت ها موثر است. در سال 2016 ، گروهی از تقریبا 70 شرکت بزرگ ، از جمله اپل ، سیسکو ، و حتی بله ، خطوط هوایی آمریکا ، به تلاش قانونی برای جلوگیری از قانون کارولینای شمالی مبنی بر ممنوعیت استفاده از حمام عمومی افراد تراجنسیتی مطابق با هویت جنسیتی خود پیوستند. مختصر “دوست دادگاه” آنها استدلال کرد که قانون “تبعیض خشونت آمیز” را می پذیرد و به توانایی آنها در استخدام و حفظ نیروی کار متنوع آسیب می رساند.

تا سال 2017 ، بسیاری از همین شرکتها که قبلاً پیامدهای اقتصادی شدیدی را تجربه کرده بودند ، تجارت خود را با کارولینای شمالی متوقف کردند ، این ممنوعیت لغو شد.

تعداد معدودی از مدیران عامل ، از جمله از Lyft ، Uber ، Yelp و Bumble قبلاً مواضع بسیار علنی را در برابر قانون بعدی تگزاس گرفته اند. شرکتی مانند تسلا می تواند تأثیر بیشتری در سیاست ایالت داشته باشد. حرکت ایلان ماسک به تگزاس طوفان بزرگی را در زمینه فناوری تگزاس برانگیخت و گرگ ابوت فرماندار تگزاس آنقدر از نفوذ ماسک آگاه بود که گفت ماسک یک روز پس از تصویب قانون جدید از “سیاست های اجتماعی” ایالت خود حمایت می کند.

ماسک – که بسیاری از منافع مالی وی در تگزاس شامل برنامه های ایجاد شهری جدید به نام Starbase و تبدیل شدن به یک تامین کننده برق محلی است – تاکنون از موضع گیری در مورد این قانون خودداری کرده است. وقتی از او در مورد این موضوع س askedال شد ، او پاسخ داد: “به طور کلی ، من معتقدم که دولت به ندرت باید اراده خود را به مردم تحمیل کند ، و هنگام انجام این کار ، باید برای به حداکثر رساندن شادی تجمعی آنها تلاش کند.”

وی همچنین افزود که “ترجیح می دهد از سیاست دوری کند”.

این می تواند یک اشتباه را ثابت کند زیرا قانونگذاران و مدیران اجرایی در حداقل هفت ایالت ، از جمله فلوریدا و داکوتای جنوبی ، گفته اند که در حال پایان بررسی قانون جدید تگزاس و در نظر گرفتن قوانین مشابه هستند.

در ماه مه سال 2019 ، نزدیک به 200 مدیرعامل ، از جمله جک دورسی از توییتر و پیتر گراور از بلومبرگ ، یک آگهی تمام صفحه در نیویورک تایمز امضا کردند و اعلام کردند که ممنوعیت سقط جنین برای تجارت بد است: “محدود کردن دسترسی به مراقبت های باروری جامع ، از جمله سقط جنین”. بخوانید ، “سلامت ، استقلال و ثبات اقتصادی کارکنان و مشتریان ما را تهدید می کند.”

اگر ماسک واقعاً معتقد است که دولت “به ندرت باید اراده خود را به مردم تحمیل کند” ، او باید موضع عمومی مشابهی را در تگزاس اتخاذ کند در حالی که دولت فدرال با نبردی سخت و طولانی مدت مبارزه می کند. او برای انجام این کار چیزهای زیادی برای از دست دادن ندارد – و چیزهای زیادی برای به دست آوردن دارد.