ترسیم یک دوره آموزشی از طریق چشم انداز همیشه در حال تغییر اینترنت-TechCrunch

وقتی به چشم انداز اینترنت امروز فکر می کنید ، بلافاصله سهم زیاد بازار گوگل به ذهن می آید.

آخرین گزارش ها نشان می دهد که گوگل تقریبا 87 درصد از بازار جستجوی جهانی را در اختیار دارد ، در حالی که Chrome بیش از 67 درصد از بازار مرورگرهای جهانی را تشکیل می دهد و 2.65 میلیارد کاربر را در سراسر جهان معرفی می کند. به این ترتیب ، هر استارتاپی که ابزارهای آنلاین ایجاد می کند ، باید خود را تا حدی شریک غول فناوری بداند ، اما این کنترل بازار همچنین به این معنی است که گوگل می تواند از تسلط مرورگر خود استفاده کرده و مقررات را به دلخواه تغییر دهد.

در حقیقت ، گوگل در دهه گذشته محدودیت های خاصی را برای استارتاپ های آنلاین در کروم ایجاد کرده است. سالها پیش ، Google اجرای سیاست “افزونه تک منظوره” را آغاز کرد و از توسعه دهندگان می خواست که برنامه افزودنی خود را به یک تمرکز محدود یا عملکرد مرورگر محدود کنند.

اخیراً ، گوگل برنامه هایی برای Manifest V3 ارائه کرده است – مشخصات جدید آن برای ساخت افزونه های Chrome که تلاش می کند امنیت و حریم خصوصی کاربران را بهبود بخشد. اساساً ، Chrome Web Store دیگر برنامه های افزودنی جدیدی را که با استفاده از دستورالعمل های Manifest V2 قبلی در ژانویه 2022 ساخته شده اند ، نمی پذیرد و تا سال بعد ، همه و همه برنامه های موجود که از مقررات Manifest V3 پیروی نمی کنند ، تعطیل می شوند.

در این مورد ، برخی از استارتاپ ها با سناریوی مرگ و زندگی روبرو هستند-یا زمان و منابع خود را برای تطبیق محصول خود با Manifest V3 صرف می کنند یا در Chrome به طور کامل از بین می روند. Ghostery ، کارفرمای من ، به شدت با این چالش روبرو است.

در حالی که این موانع ممکن است برای برخی نگران کننده به نظر برسد ، گوگل با گوش باز به این موضوع گوش می دهد و مشتاق است بشنود که چگونه این امر می تواند بر بازیکنان موجود در فضا تأثیر بگذارد. این برنامه حتی زمان تلاش برای جمع آوری بینش بیشتر توسعه دهندگان را افزایش داد و استارتاپ ها باید از این تاخیر نهایت استفاده را ببرند تا چالش های مهاجرت خاص خود را مشخص کنند.

این به روزرسانی Chrome تنها یک نمونه از این است که چگونه استارتاپ هایی که به صورت آنلاین در حال نوآوری هستند می توانند فرش را در هر لحظه از زیر آن بیرون بیاورند و به همین دلیل باید همیشه منابع را به منظور همگام بودن با این سیاست ها و داشتن مهندسین مناسب در عرصه اختصاص دهید. حرکت در این تغییرات دانه ای

با این وجود ، میزبانی کسب و کار اصلی شما در اینترنت دارای مزایای غیرقابل انکاری مانند دید گسترده ، نصب آسان و دسترسی به پایگاه کاربر مشتاق است. اگر غول های فناوری مانند گوگل مایل به همکاری با استارتاپ ها برای یافتن بهترین راه حل برای همه طرف ها هستند (و مطمئناً به نظر می رسد که چنین هستند) ، این مسئولیت بر عهده شرکت های کوچکتر است که از این کانال های ارتباطی باز استفاده کنند و از محصول خود حمایت کنند. پیشنهادات

برای پشتیبانی به شبکه خود مراجعه کنید

خوشبختانه ، هر استارتاپ مجبور نیست به تنهایی با تغییر وضعیت اینترنت روبرو شود. با طیف وسیعی از بازیکنان که در یک اکوسیستم یکسان کار می کنند ، شرکت ها دارای شبکه گسترده ای از مشاغل مرتبط هستند که می توانند از آنها برای پشتیبانی و مشاوره استفاده کنند. استارتاپ ها در فضای آنلاین به جای اینکه در چالش های خود غرق شده اند ، باید با تغییر مداوم که بر همه شرکت های درون آن اکوسیستم تأثیر می گذارد ، متحد شوند.

به عنوان مثال ، ما در وسط پیمایش Manifest V3 به گروه W3C برای افزونه های وب پیوستیم. در این انجمن ، ما می توانیم موارد استفاده خود را به اشتراک بگذاریم و با سایر شرکت های تحت تأثیر در تنظیم فناوری های خود مطابق با آخرین دستورالعمل ها همکاری کنیم. با تجمیع منابع و مشارکت در این همکاری متقابل ، می توانیم در مراحل اولیه تطبیق عیب یابی کنیم.

چه در جستجوی گروه های مشابه و یا حتی مشورت مستقیم با شبکه موسسان و رهبران مشاغل خود باشید ، مهم است که در این دوره های گذرا به جامعه نوپا تکیه کنید ، هم برای محصول و هم جهت کلی کسب و کار.

در بیش از یک حالت سازگار شوید

علاوه بر تخصیص فعالانه منابع برای اقتباس از محصول قهرمان شما ، استارتاپ هایی که به صورت آنلاین در حال نوآوری هستند باید به طور مداوم نقشه راه محصولات خود را مجددا ارزیابی کرده و به دنبال فرصت های منحصر به فرد برای تنوع بخشیدن به پیشنهادات خود باشند.

دو سال در تاریخ اینترنت یکسان نیست ، اما چیزی که ثابت می ماند این است که افراد بخواهند گزینه های سفارشی سازی را در این اکوسیستم داشته باشند-استارتاپ های زیرک به منظور ارائه جدیدترین و بهترین راه حل ها ، از ابزارهای تجارت الکترونیک گرفته تا سیستم های حفاظت از رمز عبور ، مجموعه های خصوصی و موارد دیگر.

برای برخی از شرکت ها ، این می تواند به معنای سرمایه گذاری بیشتر در توسعه محصول خارج از Chrome و تحقیق در مورد قابلیت هایی باشد که Firefox ، Safari یا سایر مرورگرهای جایگزین می توانند ارائه دهند. از آنجا که هر یک از غول های فناوری سیاست های مربوط به سفارشی سازی مرورگر را دارند ، استارتاپ ها می توانند خود را به سمت یک پایگاه کاربری جدید باز کنند و ویژگی های منحصر به فرد سازگار با سیستم های متمایز را ایجاد کنند.

استارتاپ ها همچنین می توانند به بخش موبایل گسترش یافته و نحوه عملکرد نوآوری های آنلاین خود را در محدوده iOS یا Android آزمایش کنند. در نهایت ، داشتن دامنه محصول که در گوشه و کنار مختلف زندگی آنلاین ما گسترش می یابد ، از مرورگر گرفته تا برنامه های تلفن همراه ، شرکت شما را در برابر تغییرات مداوم دنیای آنلاین ما مقاوم می کند و اگر تنوع ایجاد شود ، ایجاد این انعطاف پذیری بسیار آسان تر است. بخشی از برنامه تجاری شما از همان ابتدا است.

ثابت تغییر را در آغوش بگیرید

با وجود اینکه استارتاپ هایی که ابزارها و برنامه های آنلاین ایجاد می کنند دائماً با تغییر سیاست ها ، تغییرات نظارتی و خواسته های بازار به چالش کشیده می شوند ، کسانی که از همکاری با Big Tech نمی ترسند و استراتژی محصول سازگار را دنبال نمی کنند ، همیشه راهی برای ادامه مسیر خود در جهت ارائه پیدا می کنند. مصرف کنندگان با بهترین محصولات و تجربیات ممکن.

ثابت قدم ماندن در مأموریت خود و تمایل به تغییر رویکرد خود در طول راه به شما امکان می دهد تا با موفقیت در سالهای آینده نوآوری کنید.