تجربه صفحه یک سیستم رتبه بندی نیست، اما یک سیگنال رتبه بندی است

دنی سالیوان، رابط جستجوی گوگل، امروز صبح گفت: تجربه صفحه گوگل هرگز یک “سیستم” رتبه بندی نبود، اما همچنان به عنوان یک “سیگنال” رتبه بندی در نظر گرفته می شود. گوگل تاکید کرد که صرفاً به دلیل حذف تجربه صفحه به عنوان یک سیستم رتبه بندی، به این معنی نیست که به صفحاتی که تجربه صفحه خوبی دارند پاداش نمی دهد.

چه چیزی تغییر کرد. یک هفته پیش گوگل سیستم تجربه صفحه، سیستم سازگار با موبایل، سیستم سرعت صفحه و سیستم سایت امن را از صفحه سیستم های رتبه بندی خود حذف کرد. گوگل همچنین نوشت: «به‌روزرسانی تجربه صفحه مفهومی برای توصیف مجموعه‌ای از جنبه‌های کلیدی تجربه صفحه برای صاحبان سایت بود تا روی آن تمرکز کنند».

بنابراین به نظر می رسید گوگل سیگنال های تجربه صفحه را به عنوان یک سیستم رتبه بندی کلی کم اهمیت جلوه داده است.

ما یک هفته پیش برای بیانیه ای در این مورد به گوگل ایمیل زدیم، و گوگل فقط به خطی اشاره کرد که به روز رسانی تجربه صفحه یک مفهوم است، اما چیزی بیشتر از این به ما نمی گوید.

توضیح از گوگل امروز صبح، دنی سالیوان، رابط جستجوی گوگل، یک پست طولانی منتشر کرد در توییتر، گفت: “این فقط به این معنی است که اینها *سیستم*ها* را رتبه بندی نمی کنند، بلکه سیگنال هایی هستند که توسط سیستم های دیگر استفاده می شوند.” چرا گوگل این تغییر را انجام داد؟ سالیوان افزود: «ما سیستم‌هایی را که در واقع سیگنال بودند کنار گذاشتیم تا اگر مردم در آینده به آن صفحه رفتند (امیدوارم) گیج نشوند.

سالیوان افزود: «همانطور که راهنمای ما در مورد تجربه صفحه در جمله اول می‌گوید: سیستم‌های رتبه‌بندی اصلی Google به دنبال پاداش دادن به محتوایی هستند که تجربه صفحه خوبی را ارائه می‌دهند.

سیگنال نه سیستم بنابراین گوگل گفت که به‌روزرسانی/سیستم تجربه صفحه هرگز یک «سیستم» نبوده، اما همچنان به عنوان یک سیگنال رتبه‌بندی در نظر گرفته می‌شود. سالیوان گفت: «حذف آنها به این معنی نیست که ما دیگر جنبه‌های تجربه صفحه را در نظر نمی‌گیریم.

چرا ما اهمیت می دهیم. بنابراین به ارائه یک تجربه صفحه خوب در سایت خود ادامه دهید زیرا گوگل گفته است که هنوز یک سیگنال رتبه بندی است، در حالی که یک سیستم رتبه بندی نیست. البته باید همیشه تجربه صفحه خوبی را در سایت خود ارائه می کردید، حتی اگر سیستم رتبه بندی گوگل نباشد. هک، حتی اگر سیگنال رتبه‌بندی نباشد، که گوگل می‌گوید، اما حتی اگر نبود، باز هم باید تجربه صفحه خوبی را برای کاربران خود فراهم کنید.

همانطور که گفته شد، این ممکن است سردرگمی در این موضوع را روشن کند، یا ممکن است سردرگمی بیشتری ایجاد کند.

توصیه من؟ برای سئو، روی ارائه محتوای برجسته تمرکز کنید که به کاربران شما کمک می کند. محتوا و وب سایتی بسازید که فراتر از رقبای شما باشد. اطمینان حاصل کنید که کاربران می توانند به آن محتوا دسترسی داشته باشند و در حین مصرف آن محتوا در دسکتاپ و موبایل تجربه خوبی داشته باشند. اما وسواس نداشته باشید که مطمئن شوید که در تمام معیارهای حیاتی وب اصلی به 100 امتیاز می‌دهید، این یک سیگنال رتبه‌بندی بزرگ نیست، و بهتر می‌دانید که آیا سایت شما تجربه صفحه خوبی را ارائه می‌دهد تا یک ابزار شخص ثالث از Google.