تایگر گلوبال سرمایه‌گذاری ۲۵ میلیون دلاری را در سوآپ انجام می‌دهد که هدف آن تبدیل شدن به «کارخانه فین‌تک LatAm» است – TechCrunch

Swap، یک استارتاپ BaaS مستقر در سائوپائولو، امروز اعلام کرد که ۲۵ میلیون دلار در سری A به رهبری Tiger Global Management جمع آوری کرده است.

به گفته این شرکت که از ابتدای اکتبر 2018 تاکنون 28 میلیون دلار جمع آوری کرده است، تامین مالی “به شدت بیش از حد مجاز” بود.. Endeavor، بنیانگذار Tinder، جاستین متین، شرکای DST Global، ONEVC، Global Founders Capital و Flourish Ventures همگی در آخرین دور شرکت کردند. حامیان قبلی شامل Canary Ventures و فرشتگان دیگری مانند Ariel Lambrecht، یکی از بنیانگذاران 99 – اولین اسب شاخدار برزیلی و Guilherme Bonifacio، یکی از بنیانگذاران iFood.

Swap که توسط داگلاس استورف، یوری راپاپورت و الکساندر تاکینامی تأسیس شد، با هدف توانمندسازی شرکت‌ها برای تغییر عملیات مالی خود از طریق API‌های خود، که به گفته آن‌ها به کاربران «زیرساخت راه‌حل‌های مالی مختلف را ارائه می‌دهد و به آن‌ها اجازه می‌دهد از پلتفرم‌هایشان درآمدزایی کنند» ارائه می‌دهد.

الهام بخش Swamp از تجربه خود Storf و Rappaport در 99 (که قبلاً به عنوان 99Taxis شناخته می شد) بود، جایی که این دو به دنبال ایجاد یک سری محصولات مالی برای رانندگان شریک برنامه حمل و نقل بودند. در آنجا بود که این زوج فرصت یک سرویس زیرساختی را تشخیص دادند که به هر شرکتی کمک می کند تا محصولات مالی را برای مشتریان خود ارائه دهد.

رشد سوآپ تا این اواخر قابل توجه بوده است. در طول سال گذشته، این شرکت شاهد رشد 300 درصدی مشتریان خود بوده است. به گفته مدیر عامل سوآپ، در همان بازه زمانی، به طور مداوم 30 درصد در ماه و 7500 درصد سال به سال رشد داشته است و نتایج سودآوری در سه ماهه سوم داشته است. داگلاس استورف. (البته ما نمی دانیم از چه پایه ای رشد کرده است، اما چند برابری قابل توجه است).

استورف گفت: «ما تناسب محصول با بازار را نشان داده‌ایم و به شرکت‌های بیشتری کمک می‌کنیم تا پیشنهادات مالی را در محصولات خود جاسازی کنند.

Swap در کشور خود برزیل فعالیت می کند و به دنبال استفاده از سرمایه خود برای گسترش موارد استفاده در آنجا است. هدف این شرکت بر اساس بخش، از منظر بازار و فناوری است.

استورف گفت: «ما همیشه به دنبال راه‌حلی کاملاً یکپارچه بوده‌ایم که واقعاً به شرکت‌ها اجازه می‌دهد فین‌تک‌های خود را سریع و کارآمد راه‌اندازی کنند. ما به جای اینکه صرفاً یک پردازنده کارت باشیم، در ارائه راه حل کامل برای بخش‌های خاص، که در عین حال حامی سطل، پردازشگر کارت، بانک شریک آنها هستیم و تمام زیرساخت‌های اصلی برای عملیاتی کردن آنها را فراهم می‌کنیم، تخصص داریم.»

مدیرعامل می گوید که رویکرد خدمات کامل، Swap را از سایر شرکت های BaaS در بازار متمایز می کند. این شرکت همچنین یک استراتژی در مورد حل مشکلات بخش های خاص دارد. برای مثال، Multiflex را در اوایل سال 2021 راه‌اندازی کرد، یک پیشنهاد با هدف شرکت‌های سودمند انعطاف‌پذیر و در سپتامبر 2021، پلتفرم Swap Credit را با هدف شرکت‌های آن بخش. به طور خلاصه، این شرکت قصد دارد «کارخانه فین‌تک LatAm» باشد.

در حال حاضر با 15 مشتری مانند Swile، Portão 3، Z1، BMP Money Plus و A55.

با نگاهی به آینده، استورف خاطرنشان می کند که مشتریانش در حال گسترش به دیگر کشورهای آمریکای لاتین هستند، بنابراین رشد به بازارهای جدید خارج از برزیل یک تکامل طبیعی خواهد بود.

سوآپ سال 2021 را با 27 کارمند آغاز کرد و امروز 60 کارمند دارد. انتظار می رود با استخدام سرمایه جدید خود این تعداد را در سال 2022 دو برابر کند در توسعه محصول، عملیات و فروش.

شریک جهانی ببر الکس کوک خاطرنشان می کند که تعداد شرکت های فین تک و موارد استفاده در آمریکای لاتین “به طرز چشمگیری افزایش یافته است، هزینه ها را کاهش داده و تجربیات را برای مصرف کنندگان و مشاغل بهبود می بخشد.”

او از طریق ایمیل نوشت: «ما از شراکت با داگ، اوری و تیم سوآپ خوشحالیم زیرا آنها یک پلت فرم مدرن صدور کارت و زیرساخت بانکی برای نسل بعدی شرکت‌های خدمات مالی در برزیل ایجاد می‌کنند.

آخرین فاینانس، سومین باری است که Global Founder Capital در سوآپ سرمایه گذاری می کند. شریک فابریسیو پتنا می گوید: سوآپ بانکداری را به‌عنوان یک سرویس در برزیل کاملاً ابداع کرده است و فراتر از کارت است پذیرش و راه حل های اعتباری و عمودی.

برونو یوشیمورا، شریک عمومی و یکی از بنیانگذاران ONEVC اشاره می کند که امروزه Swap دو محصول عمده دارد: کارت به عنوان سرویس و زیرساخت اعتبار.

او گفت: “اکنون، آنها قصد دارند به نیازهای مشتریان خود برای توسعه سایر قطعات ساختمانی گوش دهند.” “با سه مدیر ارشد سابق در تیم اصلی، من معتقدم که آنها DNA مناسبی برای ساخت AWS برای فین‌تک‌ها در Latam دارند.”