تایگر گلوبال از Fintech آفریقایی Mono در دور 15 میلیون دلاری سری A پشتیبانی می کند – TechCrunch

مونو ، یک استارتاپ آفریقایی که به اتصال حسابهای بانکی مصرف کنندگان به برنامه های مالی کمک می کند ، 15 میلیون دلار از سری A جمع آوری کرده است ، این شرکت امروز به TechCrunch تأیید کرد.

این دور ، توسط Tiger Global – سومین سرمایه گذاری عمده شرکت VC در آفریقا در سال جاری پس از Flutterwave و FairMoney – هدایت شد. همچنین سرمایه گذاران جدید Target Global (سرمایه گذار در neobank Kuda) ، General Catalyst و SBI Investment مشارکت داشتند.به

سرمایه گذاران جدید با سرمایه گذاران فعلی از جمله Entree Capital ، Lateral Capital ، GPIC ، Acuity VC و Ingressive Capital همراه شدند. مجموع درآمد مونو از زمان عرضه در سال گذشته کمی بیش از 17 میلیون دلار است.

بیش از نیمی از جمعیت این کشور هستند یا بدون بانک یا زیر بانک بازیگران مالی باز در آفریقا مانند Mono – که موفقیت Plaid را در بازار ایالات متحده با آنها به نمایش می گذارد – بر این تصور استوار است که دسترسی به اکوسیستم مالی از طریق API های باز دسترسی به اطلاعات مالی را بهبود می بخشد و هزینه های ورودی بانک های تحت بانک را کاهش می دهد.به

با توجه به اینکه Okra ، Plaid ، Stitch و OnePipe همچنین داده های مختلف مالی را در API های ساده ساده می کنند ، نبرد برای ارائه اطلاعات مالی مشتریان به شرکت ها و توسعه دهندگان شخص ثالث داغ می شود. خوب ، از این رو نیاز به عرضه محصولات خلاقانه تر در خط.

در مورد مونو ، طبق گفته مدیرعامل عبدالحمید حسن ، دو محصول به آن برتری می دهند. اولین، DirectPay ، a محصولی که به مشاغل نیجریه کمک می کند تا بدون استفاده از کارت های نقدی ، پرداخت های بانکی را از مشتریان در وب یا برنامه تلفن همراه خود جمع آوری کنند. تیبه آنچه Flutterwave و Paystack با کارت ها انجام داده اند توجه کنید. مونو می خواهد با حساب های بانکی کار کند.

بعد، صفحات بیانیه به مشاغل اجازه می دهد بدون نیاز به توسعه دهنده به حساب های مالی مشتریان دسترسی داشته باشند. حسن آن را اولین در نوع خود در آفریقا می نامد.

اما حتی با اینها اضافی مونو با ویژگی های متناسب با مخاطبان نیجریه ، بازارهای دیگری مانند غنا و کنیا را دنبال می کند که مدیر عامل در ماه مه به آنها اشاره کرد.

مونو در حال حاضر تنها غنا را تحویل داده است و خلبان چند بانک و فن آوری مانند Oze و Tranzo است. از سوی دیگر ، کنیا هنوز در رادار خود قرار دارد. کشور آفریقای شرقی یکی از سه کشور (شامل مصر و آفریقای جنوبی) است که مونو قصد دارد در سال 2022 آن را گسترش دهد.

حسن می افزاید که مونو ممکن است انتقال به آفریقای جنوبی را تکمیل کند امسال از طریق مشارکت با بانک Absa.

هنگامی که استارتاپ های باز مالی در آفریقا سال گذشته مورد توجه قرار گرفتند، اجماع بر این بود که هر شرکتی می تواند تجارت بزرگی در بازارهای بزرگ فردی که در آن راه اندازی کرده بودند ، انجام دهد. اما دیگر اینطور به نظر نمی رسد Mono ، Stitch ، Pngme و Okra در حال حاضر در سایر بازارهای آفریقا خارج از جایی که ابتدا راه اندازی شده اند ، فعالیت می کنند.

احساس می کنم مثل نیجریه محدود شده است به لحاظ حسن ، که م Praسسه مونو را با پراخار سینگ بنیان گذاشته است ، طی تماس تلفنی گفت.

تا پایان سال آینده ، مونو در پنج کشور آفریقایی حضور خواهد داشت ، حرکتی که اندکی نشان می دهد که ممکن است این شرکت بسیار ضعیف شود.

در مورد اینکه آیا فشار یا رقابت سرمایه گذاران نیاز به گسترش سریع Mono را تقویت می کند ، حسن تصور می کرد که این شرکت چنین تصمیماتی را فقط به خاطر مشتریان خود گرفته است.

“همه کارهایی که ما در Mono انجام می دهیم این است اغلب مشتری محور مشتریانی که می خواهند برنامه های وام دهی یا fintech را در این کشورها راه اندازی کنند می گویند نمی توانند این کار را انجام دهند مگر اینکه Mono در آنجا باشد. ” “بر اساس نحوه ایجاد رابطه ما و نوع محصولاتی که در نیجریه ساخته ایم ، مردم بر ما تکیه می کنند و می گویند وقتی به کشوری می رویم ، آنها نیز می خواهند در آنجا راه اندازی کنند. »

همچنین یک بازی توسعه عمودی برای شرکت وجود دارد به نظر می رسد راه حل های سازمانی را به FMCG ها ، موسسات حقوقی-صنایع غیر فنی و سنتی با قابلیت کنترل حجم بیشتر معاملات ارائه دهدبه

مونو در مورد اعداد و ارقام ، ادعا می کند که بیش از 200 میلیون تراکنش داده های مالی را از بیش از 270 مشاغل ، توسعه دهندگان و fintech پردازش کرده است.

این شرکت همچنین گفت که بیش از 150،000 حساب بانکی را در دو ماه گذشته متصل کرده است و از این نظر سالانه 45 برابر رشد می کند. به گفته مدیر عامل آن ، مونو با حدود 30 کارمند امروز ، تعداد نفرات خود را نسبت به سال گذشته دو برابر کرد.

فعالیت در بازارهای مالی باز جهانی بوده است از قضا بوسیله هدف تسخیر نشده Plaza از سوی ویزا. و سرمایه گذاران در حمایت از استارتاپ ها در سایر مناطق که فکر می کنند در صورت تصمیم برای توسعه شرکت آمریکایی ، می توانند اهداف اصلی خرید شرکت باشند ، سرعت خود را کاهش نداده اند.

مونو یکی از چنین کاندیدهایی در آفریقا است و سرمایه گذار اصلی Tiger Global این را می داند. به گفته حسن ، شرکت VC برای رهبری دور جدید تلاش کرد و اگرچه Mono قصد نداشت امسال سرمایه اضافی جذب کند ، سرمایه از Tiger Global به رشد سریعتر آن کمک می کند.

ما احساس می کنیم تیم در Tiger احساس می کرد ما کار شگفت انگیزی انجام می دهیم ، اما فکر می کردیم آنچه که ما مطرح کرده ایم به ما در ایجاد یک شرکت بزرگ کمک نمی کند. حسن گفت: “ما می خواهیم به شما در ایجاد یک شرکت بزرگ کمک کنیم.”

Tiger Global تأیید کرد که این سرمایه گذاری را در ایمیلی به TechCrunch هدایت کرده است.

مونو ، به عنوان یکی از استارتاپ های با رشد سریع آفریقا ، دورهای مراحل اولیه خود را به شکلی که به ندرت در قاره دیده می شود ، بسته است. آخر سپتامبر ، این شرکت داشت فقط سرمایه گذاری 500000 دلاری پیش از بذر را با مشتی سرمایه گذار محلی به پایان رساند. سپس در آخرین گروه زمستانی Y Combinator شرکت کرد و پس از فارغ التحصیلی 2 میلیون دلار بودجه دریافت کرد ، قبل از افزایش دور سری A.

با این حال ، همه رشد را از این طریق اندازه گیری نمی کنند. این روزها ، استارتاپ ها پول زیادی می سوزانند تا سریع توسعه یابند ، اما درآمد کمی برای نشان دادن ندارند یا هیچ درآمدی ندارندبه و در آفریقا ، نکات جانبی اغلب در مورد چگونگی چنین مدل هایی ممکن است منجر به سوددهی طولانی مدت برای استارتاپ های بلند پرواز مانند Mono شود.

حسن در پاسخ به این س ifال که آیا این نگرانی برای شرکت با ارزش 100 میلیون دلار ایجاد کرده است یا خیر ، گفت: “اولین چیزی که هنگام راه اندازی یک استارتاپ به دنبال آن هستید سودآوری نیست ، اما من می گویم که درآمد ما 10 برابر شده است. بار از آخرین افزایش ما در ماه مه. »

مدیر عامل قبل از اشاره به نحوه شرکت ، درآمد فعلی مونو معادل کاری است که در سه ماه گذشته انجام داد. در حال پیگیری رشد ، مقیاس و سودآوری با یک تیم ناب برای “ایجاد بهترین بستر بانکداری باز در آفریقا” است.