تامین کننده تسلا CATL برای خرید هزاره لیتیوم کانادا – TechCrunch

با سلام و بازگشت به TechCrunch’s China ، خلاصه ای از رویدادهای اخیر که چشم انداز فناوری چین را شکل می دهد و معنای آنها برای مردم در سایر نقاط جهان چیست.

سرکوب فناوری ضد رقابت چین همچنان به تعریف مجدد پویایی در میان غول های اینترنتی این کشور ادامه می دهد و منجر به همکاری بین علی بابا و Tencent در رقابت پرداخت ها می شود. در این میان ، غول های فناوری چین بدون ترس در سراسر جهان در حال گسترش هستند. TikTok اولین شرکت اینترنتی از چین بود که بیش از 1 میلیارد کاربر خارجی داشت و تامین کننده باتری تسلا CATL در حال خرید یک شرکت لیتیوم کانادایی برای قفل کردن قطعات مهم باتری است.

مسابقه لیتیوم

غول چینی سازنده باتری فناوری معاصر Amperex ، معروف به CATL ، اقدامات زیادی را برای افزایش عرضه لیتیوم خود که برای تولید خودروهای برقی بسیار مهم است انجام داده است. بر اساس اعلام هزاره لیتیوم در روز چهارشنبه ، این شرکت با خرید ونکوور ، هزاره لیتیوم مستقر در کانادا ، در یک قرارداد نقدی تمام سهام به ارزش 377 میلیون دلار کانادا یا 297 میلیون دلار موافقت کرده است.

این قرارداد قرار است لیتیوم فلزی حیاتی را برای CATL ، یکی از بزرگترین سازندگان باتری خودرو در جهان ، تامین کند. فعالیت اصلی اکتشافی هزاره لیتیوم در آرژانتین انجام می شود ، که همراه با شیلی و بولیوی ، “مثلث لیتیوم” را تشکیل می دهند که بیشتر منابع لیتیوم جهان را در اختیار دارد.

CATL در سال های اخیر رونق EV را تجربه کرده است و درآمد آن از 5.7 میلیارد یوان (880 میلیون دلار) در سال 2015 به بیش از 50 میلیارد یوان در سال 2020 رسیده است. این شرکت در اوایل امسال همکاری بزرگی با تسلا برای تأمین باتری های لیتیوم یونی برای تولیدکننده الکتریکی آمریکایی از 2022 تا 2025 ، که بدون شک درآمد آن را بیشتر خواهد کرد.

سرمایه گذاری هزاره تنها یک قطعه از امپراتوری عظیم سرمایه گذاری CATL است. چند هفته پیش ، خبری مبنی بر خرید 8.5 درصد معدن لیتیوم استرالیایی Pilbara Minerals منتشر شد. این شرکت همچنین دارای 8 stake سهم در یک شرکت دیگر لیتیوم کانادایی ، Neo Lithium است.

TikTok بیش از 1 میلیارد کاربر ماهانه

این یک نقطه عطف قابل توجه برای ByteDance و به طور کلی صنعت فناوری چین است. تا زمان TikTok ، هیچ شبکه اجتماعی اجتماعی از چین نتوانسته بود با دسترسی جهانی غول های غربی مانند فیس بوک و اینستاگرام رقابت کند.

TikTok موانعی را برای غلبه بر خود در اختیار داشت ، از جمله بحران روابط عمومی در مورد نگرانی های مربوط به ایمنی کودکان تا تهدیدهای دولت ترامپ مبنی بر ممنوعیت این برنامه به دلیل نگرانی های امنیت ملی. به نظر می رسد این عوامل بازدارنده از رشد TikTok در غرب جلوگیری نمی کند ، اگرچه این برنامه پس از ممنوعیت توسط دولت محلی ، بازار اصلی خود ، هند را از دست داد. این تعجب آور نیست که ByteDance چهارمین بزرگترین لابی کننده در ایالات متحده پس از آمازون ، فیس بوک و آلفابت است.

اکنون این س isال مطرح است که چگونه TikTok می تواند درآمد را از 1 میلیارد کاربر ماهانه خود بهینه کند. در چین ، تبلیغات و تجارت الکترونیکی در حال حاضر محرک اصلی درآمد برنامه خواهر کوتاه TikTok Douyin است. به عنوان مثال ، TikTok در تلاش است تا تجارت تجارت محتوایی خود را تقویت کند ، به عنوان مثال ، با پیوستن به Shopify به سازندگان “کسب و کار” خود به راحتی محصولات را در مینی فروشگاه های درون برنامه ای خود نمایش دهد.

تلاش های خرید TikTok ، در صورت موفقیت ، برای میلیون ها صادرکننده تجارت الکترونیک کوچک و متوسط ​​چین نیز مفید خواهد بود. بسیاری از فروشندگان چینی در آمازون در میان موج سرکوب این تاکتیک های کلاه سیاه ، کانال های فروش را متنوع می کنند ، اگرچه می دانند که در آینده قابل پیش بینی ، هیچ بازار دیگری نمی تواند با مقیاس گوهرخوار مستقر در سیاتل مطابقت داشته باشد.

ادغام بیشتر

دولت چین به تایتان های فناوری این کشور فشار می آورد تا “باغهای دیواردار” آنها را منحل و خدمات آنها را بیشتر قابل تعویض کند. ما دو هفته پیش نوشتیم که WeChat اجازه داد پیوندهای وب خارجی ، از جمله پیوندهای Douyin و Alibaba ، پس از باز شدن برنامه ها توسط دولت در داخل پیام رسان مشاهده شوند.

طی چند روز گذشته ، کاربران متوجه شدند که برنامه های وابسته به علی بابا ، مانند بستر تحویل غذا Ele.me و سایت پخش ویدئو Youku ، WeChat Pay را به عنوان گزینه پرداخت جایگزین به Alipay وابسته به Alibaba اضافه کرده اند. اما علی بابا هنوز به سیستم پرداخت رقیب خود اجازه ورود به بازار اصلی Taobao را نداده است.

برخی از تلاش های مشترک بین غول ها بی میل به نظر می رسد. به عنوان مثال ، کاربران هنگام مشاهده پیوند Taobao در WeChat ، که هدف اشتراک گذاری محتوا بین برنامه ها را نادیده می گیرد ، نمی توانند به راحتی خرید کنند. ناگزیر ، غول های اینترنتی راه های جدیدی را برای نگه داشتن کاربران در بسترهای خود در محیط جدید و سختگیرانه نظارتی پیدا خواهند کرد.