تامین مالی VC زنان بنیانگذار فناوری آب و هوا بسیار افتضاح است. در اینجا نحوه بهبود آن آمده است

جامعه ریسک پذیر در سال‌های اخیر به چندین چیز پی برده است: تغییرات آب و هوایی از بین نمی‌رود، و فرصت بزرگی برای سرمایه‌گذاری در شرکت‌هایی وجود دارد که قول تعریف کل بخش‌های اقتصاد آینده را می‌دهند.

طی چند سال گذشته، با چند سکسه در مسیر، دلارهای سرمایه‌گذاری با افزایش حجم و منظم به سمت استارت‌آپ‌های فناوری آب و هوا در جریان است. این سرمایه در حال جمع شدن است. بر اساس داده‌های PitchBook، از آغاز سال ۲۰۲۱، استارت‌آپ‌های فناوری آب و هوا ۸۸ میلیارد دلار جمع‌آوری کرده‌اند.

پتانسیل این بخش عملاً نامحدود است: مشکلات ایجاد شده توسط تغییرات آب و هوایی برای نسل‌ها با ما خواهد بود، به این معنی که راه‌حل‌ها می‌توانند شرکت‌هایی را بسازند که برای چندین دهه، شاید صدها سال دوام بیاورند. و کاهش جزئی بودجه که بخش آب و هوا در سال گذشته شاهد بود، نشان‌دهنده از دست دادن علاقه سرمایه‌گذاران نیست، و همچنین ارقام با سرعت پایین سه‌ماهه اول هم نیستند. برای بسیاری، نه فقط کسانی که در فناوری آب و هوا هستند، بازار کند است.

اما درست مانند سایر بخش‌های اقتصاد استارت‌آپ، این دلارها به دور از توزیع یکنواخت هستند. بر اساس گزارش Crunchbase، بنیانگذاران زن تنها 6.9٪ از دلارهای سرمایه گذاری در فناوری آب و هوا در سه ماهه اول دریافت کرده اند که از 8.9٪ در سال 2022 کاهش یافته است.

برای مقابله با سیاره در حال تغییر ما، چشم اندازها و دانش از همه چیز و همه مردم نیاز است. اما در حالی که فناوری آب و هوا و حامیان آن ممکن است بیداری را تجربه کنند، بنیان‌گذارانی که خود را زن معرفی می‌کنند هنوز آن را تجربه نکرده‌اند.

تعصب جنسیتی همچنان ادامه دارد

Emily McAteer، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل Odyssey Energy Solutions، به TechCrunch+ گفت: «شکاف بودجه حیرت انگیز است.

به نظر می‌رسد یک محرک کلیدی، اختلاف در اندازه دور بین شرکت‌هایی است که موسسان آن‌ها فقط مرد هستند و شرکت‌هایی که دارای تیم‌های موسس با جنسیت مختلط یا فقط زن هستند.