تازه سهامداران، از جمله Insight Partners، از نستله به دلیل “عدم پرداخت سود” شکایت کردند.

سرمایه گذاران سابق استارت آپ تحویل غذا Freshly شکایت کردند نستله آمریکا، که شرکت را تصاحب کرد در سال 2020 تا 1.5 میلیارد دلار.

سهامداران این ادعا را دارند نستله طبق توافقنامه ادغام، نتوانسته است به سهامداران Freshly پرداخت سود کند Law.com. طبق این قرارداد، همانطور که توسط TechCrunch در زمان خرید گزارش شد، نستله موافقت کرده بود که پرداخت کند. 950 میلیون دلار به علاوه درآمدهای بالقوه تا 550 میلیون دلار بر اساس رشد آینده.

Insight Partners، White Star، Highland Capital Partners، Slow Ventures و دیگران از جمله افرادی بودند که به عنوان بخشی از گروهی به نام خدمات نماینده سهامداران LLC در این دادخواست شرکت کردند.

قانون بلومبرگ گزارش داد که این دادخواست که در دسترس عموم نیست، ادعا می کند نستله، بنیانگذار Freshly، مایکل ویستراخ را تحت فشار قرار داد تا «بعد از انجام معامله – به جای اعتراف به اینکه مجبور به کناره گیری شده است – کناره گیری کند تا از پرداخت 9 رقمی به سهامداران سابق خودداری کند».

در اواخر دسامبر، Freshly اعلام کرد که چنین است توقف تجارت تحویل مستقیم غذا به مصرف کنندهبه گزارش تجارت نیوز. این نشریه گزارش داد که «خدمات تحویل غذا در سال 2021 آسیب دید زیرا مصرف کنندگان شروع به تغییر هزینه های غذایی خود به خارج از خانه کردند. تورم بالا و عدم اطمینان اقتصادی در سال 2022 نیز خریداران بیشتری را واداشت تا وابستگی خود را به خدمات اشتراک کاهش دهند.

یک منبع آشنا با این پرونده که خواست نامش فاش نشود، به TechCrunch گفت که در 18 ماه گذشته، Wystrach احساس می‌کرد که “سنگ سنگ خورده است و هیچ یک از بودجه‌هایش به پایان نرسیده است.”

به نوبه خود، الف سخنگوی نستله بیانیه ای را به قانون بلومبرگ ارائه کرد و گفت: «نستله ایالات متحده آمریکا از تعهدات خود برای حمایت از تجارت Freshly پس از خرید فراتر رفت و سرمایه گذارانی که شکایت را مطرح کردند به طور کامل غرامت دریافت کردند. ما مطمئن هستیم که دادگاه از موضع ما حمایت خواهد کرد.»