بیجنیس هند 30 میلیون دلار برای کمک به تولیدکنندگان در ایجاد هویت دیجیتالی و فروش به خرده فروشان دریافت می کند – TechCrunch

گسترش داده های تلفن همراه مقرون به صرفه و سریع به صدها میلیون سرخپوست اجازه داد تا برای اولین بار در دهه گذشته آنلاین شوند. اما بخش های زیادی از اقتصاد کشور آسیای جنوبی وجود دارد که تا حد زیادی آفلاین است. یکی از آنها کارخانه ها هستند. حدود 150،000 کارخانه در هند وجود دارد ، اما اکثریت قریب به اتفاق آنها فاقد ابزارهای دیجیتالی برای اتصال و فروش محصولات خود به خرده فروشان هستند.

حدود شش سال پیش ، یک تیم چهار نفره (Siddharth Vij ، Chaitanya Rathi ، Siddharth Rastogi و Shubham Agarwal) – که همگی دارای سابقه شخصی یا خانوادگی در تجارت تولید بودند – برای مقابله با این چالش گرد هم آمدند.

روز سه شنبه ، آنها اعلام کردند که تلاش آنها – استارتاپ بیجنیس – همچنان در حال پیشرفت در بازار است و اعتماد چندین سرمایه گذار را جلب کرده است.

آنها اعلام کردند که بیجنیس در دور تامین مالی سری B به رهبری Westbridge Capital 30 میلیون دلار جمع آوری کرده است. بودجه جدید همچنین مشارکت سرمایه گذاران فعلی از جمله Sequoia Capital India ، InfoEdge ، Waterbridge Ventures و Matrix Partners India را در بر داشت.

این استارتاپ که مقر آن در دهلی نو است ، یک اپلیکیشن تلفن همراه معتبر را اجرا می کند که ویج در مصاحبه با TechCrunch آن را “سیستم عامل کارخانه ها” توصیف کرد.

برنامه Bijnis به اپراتورهای کارخانه کمک می کند تا از خریداران و سایر خرده فروشان تقاضا ایجاد کنند و همچنین به آنها در تهیه منابع کمک می کند. همچنین به تولیدکنندگان خدمات لجستیک و پرداخت ارائه می دهد – از طریق مشارکت با چندین بازیگر محبوب در صنعت.

“مشکل این است که این تولید کنندگان اکثریت قریب به اتفاق زمان خود را صرف اداره کارخانه ها می کنند. بنابراین آنها برای خرید و فروش به عمده فروشان و سایر نمایندگان تکیه می کنند. این بازیکنان هویت خود را با خریداران در میان نمی گذارند زیرا به این ترتیب آنها می توانند پول زیادی از تولیدکنندگان دریافت کنند. “

بیجنیس در تلاش است عوامل سنتی را از معادله حذف کند تا به تولیدکنندگان کمک کند تا سود خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهند – و همچنین با کشف مشتریان جدید به شدت افزایش می یابد. او گفت که یکی از راه های این کار کمک به این مشاغل برای ایجاد حضور دیجیتالی است تا هر کسی بتواند آنها را به صورت آنلاین پیدا کند.

یک اسلاید از عرشه زمین راه اندازی به اشتراک گذاشته شده با TechCrunch.

Sandeep Singhal ، شریک در Westbridge Capital ، در بیانیه ای می گوید: “تیم موسس با توجه به سابقه خانوادگی آنها در تولید ، درک دسته بندی بسیار قوی دارد و این به آنها این امکان را داده است که یک پیشنهاد قانع کننده برای تولیدکنندگان و خرده فروشان در زمینه مد و سبک زندگی ایجاد کنند.”

“بیجنیس برای خود طاقچه ای به عنوان بستر انتخابی B2B در این دسته بندی ها ایجاد کرده است و ما مشتاق هستیم که شریک باشیم زیرا آنها اکوسیستم این دسته ها را در هند تغییر می دهند.”

ویج گفت: بیش از 5000 کارخانه در زمینه مد ، کفش و سبک زندگی در حال حاضر از برنامه بیجنیس استفاده می کنند و افزود که این استارتاپ تا کنون بیشتر بر این اطمینان متمرکز شده است که کارخانه هایی که به این پلت فرم می آیند بتوانند تقاضای کافی را تولید کنند تا تلاش کنند. تا آنجا که ممکن است به تولیدکنندگان بیشتر مراجعه کنید. این پلتفرم همچنین بیش از 100،000 خرده فروش دارد.

اما این صندوق جدید ، به گفته این استارتاپ ، با توجه به آگاهی بیشتر مشاغل از پیشنهادات بیجنیس ، به تولیدکنندگان و خرده فروشان بیشتر کمک می کند. او گفت که این استارتاپ ، که بیش از 200 نفر در آن مشغول به کار هستند ، همچنین قصد دارد محصولات خود را گسترش دهد.

“زنجیره های تامین سنتی در دسته بندی شیوه های زندگی در هند همچنان بسیار سازمان یافته و تکه تکه هستند. شريانش تاكور ، معاون رئيس جمهور در Sequoia Capital India ، در اين باره مي گويد: توليدكنندگان كوچك و متوسط ​​ستون فقرات اين زنجيره هاي تامين هستند كه بخش قابل توجهي از اقتصاد توليدي هند را نشان مي دهند. بیانیه.

“تیم از دیدگاه bijnis برای ایجاد یک سیستم عامل برای تولید در این بخش بسیار هیجان زده است و مشتاقانه منتظر همکاری آنها در این ماموریت است.”