به عنوان بخشی از فشار هوش مصنوعی، غول فناوری چینی بایدو اکنون یک صندوق خطرپذیر هوش مصنوعی راه اندازی می کند

در اینجا پول بیشتری برای استارت آپ های هوش مصنوعی به دست می آید. امروز، غول جستجوی چینی Baidu اعلام کرد که قصد دارد یک صندوق سرمایه گذاری با 1 میلیارد یوان (145 میلیون دلار) برای حمایت از استارت آپ های متمرکز بر محتوای تولید شده توسط برنامه های کاربردی هوش مصنوعی ایجاد کند.

رویترز که پیشتر این خبر را گزارش کرده بود، گفت که این شرکت همچنین رقابتی را برای توسعه دهندگانی راه اندازی خواهد کرد که برنامه های کاربردی را بر اساس مدل زبان بزرگ ERNIE (LLM) بسازند یا این مدل را در محصولات موجود خود ادغام کنند.

به نظر می‌رسد بایدو در حال دزدیدن صفحه‌ای از کتاب بازی OpenAI، شرکت مستقر در سانفرانسیسکو است که جهان را با طوفان می‌برد و برای اولین بار در سال 2021 100 میلیون دلار برای یک صندوق راه‌اندازی OpenAI کنار گذاشته بود. (طبق پرونده اخیر، آن صندوق متعاقباً به 175 میلیون دلار افزایش یافت.)

با این حال، این دو شرکت به سختی تنها هستند که می‌خواهند استارت‌آپ‌هایی را تامین کنند که می‌توانند مشتری یا حتی هدف نهایی شوند. به عنوان مثال، گزارش شده است که گوگل در جدیدترین دور بودجه برای Runway AI شرکت می کند که نرم افزار آن می تواند تصاویر و ویدیوها را تنها بر اساس چند کلمه ایجاد کند. (طبق گزارش The Information، گوگل به جای سرمایه گذاری اختصاصی، خارج از ترازنامه خود سرمایه گذاری می کند.)

در همین حال، در چین، مانند ایالات متحده، شرکت‌های پیشرو برای تسلط در دنیایی که به طور فزاینده‌ای غرق در هوش مصنوعی مولد است، رقابت می‌کنند.

به عنوان مثال، چند روز پیش، رابین لی، بنیانگذار میلیاردر بایدو، گفت که این شرکت به زودی نسخه جدیدی از یک مدل بزرگ زبان را عرضه خواهد کرد، مدلی که سرویس شبه ChatGPT خود، Ernie Bot را که اولین بار در ماه مارس رونمایی کرد، نیرو می دهد.

یکی دیگر از غول‌های فناوری چینی، علی‌بابا، ماه گذشته گفت که مدل زبان بزرگ خود، Tongyi Qianwen، برای بهبود تجربیات کاربر در سراسر تجارت‌هایش ادغام خواهد شد.

Tencent همچنین در حال کار بر روی یک مدل پایه به نام HunyuanAide است.