به اشتراک گذاری داده های جابجایی بدون به خطر انداختن حریم خصوصی – TechCrunch

در سال های اخیر ، ردیف اسکوتر برقی و دوچرخه ای که در پیاده روها قرار گرفته اند به یک امر رایج در شهرهای اطراف ایالات متحده تبدیل شده است.

پیش بینی می شود حجم بازار اسکوترهای الکترونیکی به تنهایی تا سال 2025 از 40 میلیارد دلار فراتر رود و آمریکایی ها از سال 2010 بیش از 342 میلیون سفر با دوچرخه های مشترک و اسکوترهای الکترونیکی انجام داده اند.

خدمات Micromobility حجم عظیمی از داده های جابجایی را تولید می کند ، از جمله داده های دقیق موقعیت مکانی دقیق در مورد کاربران. داده های خدمات جابجایی می تواند بینش های ارزشمند و به موقعی را برای راهنمایی سیاست حمل و نقل و زیرساخت ها ارائه دهد ، اما به اشتراک گذاری داده های جابجایی حساس – بین شرکت ها یا بین و با سازمان های دولتی – تنها در صورتی قابل توجیه است که مسائل حریم خصوصی و اعتماد عمومی برای اولین بار مورد توجه قرار گیرد.

گزینه های نوآورانه تحرک به شهرها فرصت می دهد تا مشکل حمل و نقل در آخرین کیلومتر را حل کنند ، و داده های این خدمات دارای طیف وسیعی از استفاده های مولد است.

این می تواند به برنامه ریزان شهر برای طراحی بهبود حمل و نقل ، مانند خطوط دوچرخه محافظت شده ، کمک کند تا کاربران ایمن بمانند. دسترسی به داده های جابجایی به حامیان جامعه و مقامات دولتی این امکان را می دهد که تقریباً در زمان واقعی بدانند که چه تعداد دستگاه تحرک در یک منطقه خاص وجود دارد ، بنابراین شهرها می توانند محدودیت هایی را اعمال کنند تا از شلوغی یا کمبود محله ها اطمینان حاصل شود. این داده ها همچنین می توانند ارتباطات بین شرکت ها و دولت های شهری را ساده کرده و خدمات حمل و نقل را برای تطبیق سریع با رویدادها و شرایط اضطراری در شهرها آسان تر کنند.

با این حال ، نگرانی های معتبر حریم خصوصی در مورد جزئیات و کمیت داده هایی وجود دارد که سرویس های حرکتی دیجیتالی قادر به جمع آوری و درخواست به اشتراک گذاری آنها با دولت ها هستند.

به عنوان مثال ، یک شکایت اخیر علیه وزارت حمل و نقل لس آنجلس و شهر لس آنجلس ادعا می کند که جمع آوری داده های سفر با اسکوترهای الکترونیکی شهر از طریق مشخصات داده های جابجایی ، متمم چهارم قانون اساسی ایالات متحده و حریم خصوصی ارتباطات الکترونیکی کالیفرنیا را نقض می کند. عمل کنید. یک دادگاه بدوی دادخواست را رد کرد و بنیاد مرزهای الکترونیکی و ACLU کالیفرنیای شمالی و جنوبی اخیراً از دادگاه تجدید نظر فدرال خواستند تا آن را احیا کند.

علاوه بر این ، لایحه ای که اخیراً در قانونگذاری کالیفرنیا معرفی شده است ، باید شرایط خاصی را قبل از به اشتراک گذاشتن داده های جابجایی با سازمان های دولتی یا پیمانکاران رعایت کند. براساس این لایحه ، داده ها فقط می توانند برای کمک به برنامه ریزی حمل و نقل یا حفاظت از ایمنی کاربران به اشتراک گذاشته شوند. این لایحه همچنین مستلزم آن است که هرگونه اطلاعات سفر قبل از به اشتراک گذاری بیش از 24 ساعت باشد.

داده های موقعیت مکانی نزدیک به زمان واقعی اغلب برای تحقق اهداف ایمنی و اجرای مقررات معتبر مورد نیاز است ، اما این داده ها بسیار حساس هستند زیرا می توانند جنبه های نزدیک زندگی فرد را آشکار کنند. الگوهای داده های مکان می تواند عادات شخصی ، روابط بین فردی یا اعمال مذهبی را نشان دهد.

در حالی که در برخی موارد امکان “حذف هویت” داده های موقعیت مکانی مرتبط با یک فرد یا دستگاه خاص وجود دارد ، اما به سختی می توان مجموعه داده های تاریخ دقیق مکان را به طور واقعی ناشناس کرد. حتی داده های مکان بسیار جمع آوری شده در مورد الگوهای گروه های زیادی از مردم می تواند ناخواسته اطلاعات حساس را فاش کند.

در سال 2017 ، “نقشه جهانی حرارت” از حرکت کاربران در برنامه تناسب اندام Strava ، سهواً محل استقرار پرسنل نظامی مستقر در مکان های طبقه بندی شده را آشکار کرد. داده های موقعیت مکانی ، حتی در صورت عدم شناسایی یا تجمیع ، باید تحت بررسی و کنترل قرار گیرند تا اطمینان حاصل شود که داده ها محافظت شده و خصوصی هستند.

دولت های محلی و شرکت های حمل و نقل این مسائل مربوط به حریم خصوصی کاربران را جدی می گیرند. طی چند ماه گذشته ، انجمن آینده حریم خصوصی با SAE’s Mobility Data Collaborative و سهامداران عمومی و خصوصی همکاری کرده است تا ابزار ارزیابی حریم خصوصی حمل و نقل را ایجاد کند که بر ملاحظاتی برای سازمان هایی تمایل دارد که می خواهند داده های جابجایی را به صورت حساس به حریم خصوصی به اشتراک بگذارند. به

ارزیابی اشتراک گذاری داده های تحرک (MDSA) به سازمان ها در بخش های عمومی و خصوصی راهنمایی های عملیاتی را ارائه می دهد تا بررسی های دقیق و عمیق قانونی و حریم خصوصی فرایندهای به اشتراک گذاری داده های خود را انجام دهند. سازمانهایی که از این ابزار برای به اشتراک گذاری داده های جابجایی استفاده می کنند ، می توانند ملاحظات مربوط به حریم خصوصی و حقوق صاحبان سهام را در طراحی توافق نامه های به اشتراک گذاری داده های جابجایی جاسازی کنند.

هدف MDSA این است که قادر به اشتراک گذاری داده های مسئولانه باشد که از حریم خصوصی افراد محافظت می کند ، به منافع و حقوق جامعه احترام می گذارد و شفافیت را برای عموم تشویق می کند. با تجهیز سازمانها به یک چارچوب منبع باز ، قابل تعامل ، قابل تنظیم و داوطلبانه که شامل راهنمایی است ، موانع به اشتراک گذاری داده های تحرک کاهش می یابد.

این اولین نسخه از ابزار MDSA است. این به طور خاص بر روی دستگاه های تحرک زمینی و داده های مکان تمرکز می کند. برخی از وسایل نقلیه متحرک مانند اسکوترهای الکترونیکی در حال حاضر مجهز به دوربین های داخلی هستند ، بنابراین در آینده ، MDSA ممکن است برای افزودن راهنمایی در مورد تصاویر و ویدئوهای جمع آوری شده توسط دستگاههای متحرک ضمیمه شود.

ابزار MDSA منبع باز و قابل تنظیم است ، بنابراین سازمانهایی که این نوع داده های جابجایی را به اشتراک می گذارند می توانند آن را ویرایش کنند تا خطرات و مزایای به اشتراک گذاری داده های حسگر یا دوربین شامل تصاویر را در نظر بگیرند.

خدمات میکروموبایل می تواند نقش کلیدی در بهبود دسترسی به مشاغل ، غذا و مراقبت های بهداشتی ایفا کند. با این حال ، عوامل متعددی برای شرکت ها و سازمان های دولتی وجود دارد که باید قبل از به اشتراک گذاری داده های تحرک با سایر سازمان ها در نظر بگیرند ، از جمله دقت ، فوری و نوع داده های به اشتراک گذاشته شده. سازمانها باید این عوامل را به صورت متفکرانه و ساختارمند ارزیابی کرده و منابع احتمالی سوگیری را در نظر بگیرند.

این کلید استفاده از داده های جابجایی برای به حداکثر رساندن مزایای خدمات در کوتاه مدت و ایجاد زیرساخت های آنها در بلند مدت است ، که به مردم اجازه می دهد در شهرها ایمن تر و سریعتر حرکت کنند.