بن روبین توضیح می دهد که چرا عصر وب 3 رسانه های اجتماعی به همه کمک می کند حقوق بگیرند – TechCrunch

پس از یک دهه از تعداد انگشت شماری از شرکت های رسانه های اجتماعی غالب که در عوض ابزارهایی را منتشر می کنند که در عوض همه ما را در جریان سیل بی پایان تبلیغات قرار می دهند ، سرانجام بادهای تغییر در حال وزیدن است – در چند جهت مختلف به طور همزمان.

تولیدکنندگان محتوا (مسلماً گروه خاصی از افراد تأثیرگذار یا هر کسی که به صورت آنلاین پست می کند) به تدریج برخی از قدرتهایی را که شرکت های رسانه های اجتماعی سالها از آن استفاده می کردند ، از بین می برند. در همین حال ، تمرکززدایی جهانهایی مانند مالی و هنری را فرا گرفته است ، سفارشات موجود را تهدید می کند و به آینده ای اشاره می کند که توسط ارزهای جایگزین و مجموعه های دیجیتال تعریف شده است. این روندها دیر یا زود به هم نزدیک می شوند ، و در برخی از گوشه های اینترنت اجتماعی ، در حال حاضر شروع به نشان دادن کرده است.

هفته گذشته در TechCrunch Disrupt 2021 ، بن روبین ، بنیانگذار Houseparty ، که اکنون در شرکت جدیدی به نام Slashtalk کار می کند ، در برخی از این تقاطع ها تحقیق کرد. روبین Meerkat ، برنامه اجتماعی محبوب SXSW 2015 را ایجاد کرد ، که بعداً به یک برنامه چت تصویری خودجوش معروف به Houseparty تبدیل شد. اپیک گیمز Houseparty را در سال 2019 خریداری کرد ، اما پیشگویی روبین برای روندهای اجتماعی نوظهور در اینجا متوقف نشد.

به نظر می رسد این روزها همه درباره تمرکززدایی مبهوت هستند. مانند هر نوع فناوری نوظهور در افق ، بسیاری از اصطلاحات اصطلاحاتی به اطراف پرتاب می شود. در جوامع DeFi (منابع مالی غیر متمرکز) و NFT (توکن غیر قابل تعویض) ، Web3 اصطلاح du jour است که پتانسیل انقلابی شبکه های غیر متمرکز برای آینده اینترنت را به تصویر می کشد.