بنیانگذار 24 ساله Folio در حال راه اندازی کتابفروشی آنلاین و سرپرستی شده است-TechCrunch

در بحبوحه TechCrunch Disrupt ، صدها موسس با استارتاپ کوچه تماس ویدیویی برقرار می کنند و مشتاق هستند آنچه را که شرکت آنها را متمایز می کند به اشتراک بگذارند. اما پس زمینه ویدئویی کلر کارول ، 24 ساله ، وقتی از آپارتمان خود در نیویورک تماس می گیرد ، خود را گویا می کند ، که به عنوان انبار صدها کتابی که به صورت آنلاین به فروش می رساند ، عمل می کند.

همین چند ماه پیش ، فارغ التحصیل اخیر دانشگاه مارکت ، کار خود را در زمینه مشاوره در IBM ترک کرد و کتابفروشی آنلاین Folio را تأسیس کرد که به Gen Z و خوانندگان هزاره ای کمک می کند تا کتابهای مورد علاقه بعدی خود را کشف (و سپس خرید) کنند.

کارول یک شرکت است که همه کارها از جمله طراحی وب ، سفارش بسته بندی ، بازاریابی در رسانه های اجتماعی و حسابداری را به تنهایی انجام می دهد. اما وقتی عشقش به خواندن در قرنطینه را دوباره پیدا کرد ، کارول متوجه شد که همسالانش نمی دانند برای توصیه کتاب به کجا مراجعه کنند.

کارول می گوید: “Goodreads مزایایی دارد ، اما رابط کاربری از زمانی که آمازون آن را خریداری کرده است به روز نشده است.” “مشکل کمک به مردم برای کشف عشق خود به کتاب واقعاً برای من طنین انداز بود. نتوانستم چیزی را که آنلاین می خواستم پیدا کنم و باور نمی کردم که وجود نداشته باشد: یک کتابفروشی آنلاین جالب. من واقعاً در مورد آنچه می خواهم از حرفه ام بدست آورم تأمل می کردم ، بنابراین فکر کردم ، خوب ، آن را خراب کنید ، حدس می زنم که به آن خواهم رسید. “

Folio (عکس توسط کریستینا استور)

شرکت هایی مانند Bookshop.org و Libro.fm ثابت کرده اند که کتابخوان ها جایگزینی برای خرید کتاب در آمازون می خواهند و The Storygraph در تلاش است Goodreads بعدی را بسازد.

اما Folio در جایی در وسط قرار دارد و سعی می کند کشف را حل کند در حالی که به ناشران و کتابفروشان مستقل کمک می کند. در حال حاضر ، Folio حدود 200 کتاب دستچین در انبار دارد ، از جمله می توان به آثار جالب مانند “Detransition، Baby” از Torrey Peters ، “Song of Achilles” از Madeline Miller ، و “Crying in H-Mart” از Michelle Zauner اشاره کرد.

“ما سعی نمی کنیم هر کتابی در انبار موجود باشد. ما هرگز چنین نخواهیم کرد. ” “حتی اگر یک کتاب برای جمعیت 18 تا 30 ساله من در نظر گرفته شود ، زنان را کج می کنند ، ما همچنان کیفیت را اسکن و از قبل انتخاب می کنیم. ما احتمالاً هرگز بیش از 1000 کتاب مختلف نخواهیم داشت. “

بسیاری از سهام Folio مستقیماً از ناشران تهیه می شود ، به این معنی که هزینه یک کتاب به طور متوسط ​​حدود 18 تا 20 دلار است. “ما در دام آمازون مانند این نمی افتیم ، بیایید سعی کنیم قیمت را تا آنجا که ممکن است پایین بیاوریم. من معتقدم به هنرمندان برای کارشان پول می دهم و بی ارزش جلوه دادن کتاب ها به هیچ کس لطف نمی کند. ” اما عناوین دیگر به صورت مازاد خرید می شوند-این بدان معناست که اگر یک فروشگاه آجر و ملات تمام نسخه های خریداری شده خود را نفروشد ، کتابها را می توان به عمده فروشی بازگرداند ، که سپس با تخفیف به مشاغلی مانند Folio فروخته می شود.

Folio فقط از ماه اوت آنلاین بوده است – کارول این شرکت را در ماه مه امسال راه اندازی کرد – اما کارول می گوید که از طریق همکاری های تأثیرگذار ، یک برنامه وابسته ، یک باشگاه کتاب ، و مسابقه اعتیادآور پیشنهاد کتاب ، این شرکت مشتریان مشتاق خود را توسعه داده است. اگرچه او هنوز از به اشتراک گذاشتن شماره فروش خودداری کرده است ، اما گفت که حدود 30 درصد از مشتریان در مورد خرید خود در رسانه های اجتماعی پست می گذارند و این شرکت مشتریان مکرر زیادی دارد.

کارول می گوید: “ما واقعاً خود را Sephora کتاب می بینیم.” “شما وارد شوید ، مرور کنید ، و گزینه های دیگری نیز وجود دارد ، اما شما کاملاً غرق نشده اید. هرچه به آنجا برسید ، شخص دیگری قبلاً گفته است ، “بله ، این ارزش دارد.”