بنیانگذاران ZestMoney استعفا دادند زیرا فین‌تک با حمایت گلدمن ساکس در تلاش برای جمع‌آوری سرمایه است.

بنیان‌گذاران ZestMoney از این استارت‌آپ کناره‌گیری کرده‌اند، آخرین تغییر در سرنوشت فین‌تک هندی که توانایی آن در اعطای وام‌های بلیت کوچک به مشتریانی که برای اولین بار اینترنت دارند، زمانی مورد حمایت بسیاری از سرمایه‌گذاران برجسته از جمله گلدمن ساکس قرار گرفت.

لیزی چاپمن، پریا شارما و آشیش آنانتارامان، بنیانگذاران ZestMoney، روز دوشنبه به کارمندان درباره تصمیم خود اطلاع دادند.

چپمن در ایمیلی که توسط TechCrunch مشاهده شد، نوشت: «در چند هفته گذشته، ما فکر زیادی کرده‌ایم و رسیدن به این نتیجه برای ما سخت بوده است. ما به پتانسیلی که ZestMoney دارد، باور و ایمان زیادی داریم. ما همچنین اطمینان حاصل خواهیم کرد که از تیم مدیریتی جدید پشتیبانی کامل می کنیم و هر کاری که می توانیم برای حمایت از آنها برای 4 ماه آینده انجام می دهیم تا از انتقال آرام اطمینان حاصل کنیم.

این جدایی ها هفته ها پس از شکست قرارداد احتمالی خرید ZestMoney توسط PhonePe انجام می شود.

«ما به پیشرفتی که در آن سفر و پیشرفتی که در دموکراسی کردن واقعی اعتبار در کشور با استفاده از فناوری راه‌شکن خود داشتیم، افتخار می‌کنیم. ما همچنین به تیم فوق‌العاده و فرهنگ منحصربه‌فردی که در ZestMoney ساخته‌ایم بسیار افتخار می‌کنیم – که در هفته‌های اخیر فقط بر ما تأکید شد زیرا دیدیم که چگونه همه در یکی از سخت‌ترین زمان‌هایی که یک استارت‌آپ می‌تواند پشت سر بگذارد، برای حمایت از یکدیگر گرد هم آمدند. چاپمن نوشت.

ZestMoney که در دوره قبلی سهام خود در سال گذشته 445 میلیون دلار ارزش داشت، بیش از 130 میلیون دلار از طیفی از سرمایه گذاران از جمله Ribbit Capital، Omidyar Network، Quona، Zip استرالیا، PayU، Xiaomi و Alteria Capital جذب کرد.

ZestMoney یکی از معدود استارت آپ های هندی است که از نقاط داده جایگزین برای کمک به ایجاد پروفایل های اعتباری برای مصرف کنندگان استفاده می کند و آنها را واجد شرایط برای اولین خرید آنلاین خود می کند.

ضریب نفوذ کم کارت اعتباری هند اکثریت مردم را بدون امتیازهای اعتباری سنتی رها کرده است که بانک ها قبل از صدور وام برای ارزیابی اعتبار به آن تکیه می کنند. علاوه بر این، وام های کوچک بازده قابل توجهی برای بانک ها به همراه ندارد و آنها را از انتشار چنین محصولات مالی منع می کند. در پاسخ، ZestMoney، در کنار دیگر استارت‌آپ‌های نوظهور مانند Capital Float و LazyPay، تلاش کرده است در بازاری که به‌طور سنتی تحت تسلط غول مالی Bajaj Finance است، جایگاهی برای خود ایجاد کند.

بیشتر برای دنبال کردن.