بنابراین شما می خواهید یک استارت آپ هوش مصنوعی راه اندازی کنید

این بهترین زمان است، این بدترین زمان است

مثل اینکه این بهترین زمان برای بنیان‌گذارانی است که به راه‌اندازی یک استارت‌آپ هوش مصنوعی فکر می‌کنند، به‌ویژه با انتشار OpenAI ChatGPT برای توده‌ها، زیرا این پتانسیل را دارد که واقعاً هوش مصنوعی را در مرکز تجارت و شاید هر کاری که از نظر فناوری انجام می‌دهیم، قرار دهد. چه کسی دوست ندارد در حال حاضر یک استارتاپ با انرژی و هیاهوی اطراف صنعت راه اندازی کند؟

اما همچنین می‌تواند بدترین زمان برای بنیان‌گذارانی باشد که به راه‌اندازی یک استارت‌آپ هوش مصنوعی فکر می‌کنند، به‌ویژه استارت‌آپ‌هایی که می‌توانند رشد کنند و در یک محیطی که به سرعت در حال تغییر هستند، در برابر شرکت‌های مستقر قابل دفاع باشد. و این یک مشکل واقعی برای شرکت‌هایی است که در مورد این حوزه فکر می‌کنند: هوش مصنوعی به‌قدری سریع در حال تکامل است که ایده شما ممکن است قبل از اینکه حتی از روی زمین بیاید منسوخ شود.

چگونه می توان به یک ایده استارت آپی رسید که بتواند در چنین چشم انداز چالش برانگیز و به سرعت در حال تحول دوام بیاورد؟ نکته اصلی این است که همان اصولی که در مورد استارت‌آپ‌های موفق قبلی اعمال می‌شود، اینجا نیز اعمال می‌شود. فقط ممکن است این بار کمی سخت تر باشد زیرا همه چیز به سرعت در حال حرکت است.

گروهی از بنیانگذاران و کارآفرینان موفق هفته گذشته در کنفرانس Imagination in Action در MIT سخنرانی کردند. توصیه آنها می تواند به بنیانگذاران کمک کند تا بفهمند برای موفقیت و استفاده از این جهش تکنولوژیک چه کاری باید انجام دهند.

چه کار می کند؟

CB Insights داده‌های سال‌های 2021 و 2022 را جمع‌آوری کرد تا بفهمد پول سرمایه‌گذاری VC در مورد استارت‌آپ‌های مولد هوش مصنوعی به کجا می‌رود. با توجه به هیاهوی اخیر پیرامون این حوزه، منطقی است که فکر کنیم حجم سرمایه گذاری افزایش می یابد و شاید تخصیص متفاوت باشد، اما این چیزی است که در حال حاضر داریم.