بزرگترین سازنده هواپیماهای بدون سرنشین ژاپن، آمریکا را هدف گرفته است

این هفته، شرکت هواپیماهای بدون سرنشین ده ساله ACSL اعلام کرد که قصد دارد وارد بازار هواپیماهای بدون سرنشین تجاری ایالات متحده شود. این شرکت در حال حاضر با تاییدیه وزارت زمین، زیرساخت، حمل و نقل و گردشگری این کشور و همچنین قراردادی برای ارائه پشتیبانی بلایا برای آژانس آتش نشانی و مدیریت بلایای طبیعی، سهم قابل توجهی از بازار در زادگاهش ژاپن گرفته است. می گوید این کشور از نظر تعداد کارمندان، درآمد و ارزش بازار بزرگترین کشور است.

ایالات متحده برای شرکتی مانند ACSL بی‌معنا است. این یک بازار عظیم هواپیماهای بدون سرنشین است، اما استفاده دولتی تا حدی با قرار گرفتن در لیست سیاه متوقف شده است. برای مثال، در اکتبر سال گذشته، وزارت دفاع DJI را در فهرست «شرکت‌های نظامی چینی» قرار داد. در انتشاری خاطرنشان کرد:

این وزارت مصمم است استراتژی همجوشی نظامی-مدنی جمهوری خلق چین را برجسته کند و با آن مقابله کند، که از اهداف نوسازی ارتش آزادیبخش خلق (PLA) با اطمینان از دسترسی آن به فناوری‌ها و تخصص‌های پیشرفته توسط شرکت‌ها، دانشگاه‌ها و تحقیقات PRC حمایت می‌کند. برنامه هایی که ظاهراً نهادهای غیرنظامی هستند.

این تنها یکی از لیست کوچکی از مشکلاتی است که DJI مستقر در شنژن در ایالات متحده با آن مواجه شده است، زیرا دولت ایالات متحده محدودیت ها را در دوران ریاست جمهوری ترامپ تشدید کرده است. این مشکلات فقط برای سازنده هواپیماهای بدون سرنشین که در حال حاضر بیش از 70 درصد از بازار جهانی را در اختیار دارد، ادامه یافته است.

در حالی که پهپادهای DJI در بین مصرف کنندگان محبوب مانده اند، قراردادهای دولتی داستان کاملاً متفاوتی بوده است. این ممنوعیت ها برای Skydio مستقر در ایالات متحده که ماه ها پس از به ثمر رساندن چندین قرارداد بزرگ دولتی در ماه فوریه به ارزش 2.2 میلیارد دلار رسید، یک مزیت به شمار می رود.

این خبر نشان می دهد که ACSL تیم ایالات متحده خود را ساخته است.

کریس رابه، مدیر ارشد فناوری جهانی، در بیانیه‌ای گفت: «ACSL سخت کار کرده است تا خود را در بازار داخلی خود با مجموعه‌ای که همواره خود را به عنوان ابزاری قابل اعتماد برای ارائه نتایج ثابت کرده است، تثبیت کند. «ما در اواخر سال گذشته شروع به تنظیم دموهای محصول برای مشتریان بالقوه ایالات متحده کردیم. با افتتاح شعبه ما در اینجا در کالیفرنیا، من ایالات متحده را پایگاه خود می‌کنم تا شخصاً در فعالیت‌های ما در این زمینه مشارکت داشته باشم، با این مشتریان ملاقات کنم، توانایی‌های خود را نشان دهیم و در مورد نیازهای آنها بیاموزم.»

SOTEN اولین محصول ACSL خواهد بود که در ایالت در دسترس خواهد بود. این پهپاد تاشو که در سال 2021 وارد بازار ژاپن شد، بیش از یک شباهت گذرا به خط محبوب Mavic DJI دارد. زمان دقیق و قیمت آن اعلام نشده است. این شرکت تنها می‌گوید که «یک پهپاد کوچک سازگار با NDAA با قیمت رقابتی را در اواخر امسال به بازار ایالات متحده ارائه خواهد کرد».