بریتانیا به ادغام 7.3 میلیارد دلاری بین رقبای ماهواره ای Viasat و Inmarsat چراغ سبز نشان داد

سازمان رقابت و بازار بریتانیا (CMA) رسماً ادغام پیشنهادی 7.3 میلیارد دلاری بین Viasat و Inmarsat را نشان داد.

Inmarsat مستقر در لندن و رقیب آمریکایی آن Viasat خدمات ماهواره ای مختلفی از جمله Wi-Fi در طول پرواز را به خطوط هوایی تجاری ارائه می دهند.

اخبار امروز حدود دو ماه پس از آن منتشر می شود که CMA فاش کرد که احتمالاً به ادغام اجازه می دهد، حدود 16 ماه پس از اولین اعلام معامله. CMA در ابتدا گفته بود که ادغام می تواند منجر به رقابت کمتر و در نتیجه گرانتر بودن وای فای در حین پرواز برای مصرف کنندگان شود، اما اکنون به این نتیجه رسیده است که رقابت کافی از سوی تازه واردان در قلمرو مدار پایین زمین (LEO) نیز وجود دارد. مانند دیگر بازیگران شناخته شده، از جمله SpaceX متعلق به ایلان ماسک که Starlink را اداره می کند. در واقع، Starlink تاکنون هزاران ماهواره را با قراردادهای تجاری با خطوط هوایی و اپراتورهای شبکه مانند T-Mobile راه اندازی کرده است.

ریچارد فیسی، رئیس گروه تحقیق CMA، در مطبوعاتی گفت: “بخش ارتباطات ماهواره ای با سرعت زیادی در حال پیشرفت است – شرکت های جدیدی وارد بازار می شوند، ماهواره های بیشتری به فضا پرتاب می شوند، و شرکت ها در حال کاوش و ورود به معاملات تجاری جدید هستند.” رهایی. “همه شواهد نشان داده است که با افزایش تقاضا برای اتصال ماهواره ای، این بخش به رشد خود ادامه خواهد داد. پس از بررسی دقیق قرارداد، اکنون ما راضی هستیم که پس از ادغام، این تحولات تضمین می کند که هم خطوط هوایی و هم مشتریان بریتانیایی آنها از رقابت قوی بهره مند خواهند شد.

شایان ذکر است که دولت بریتانیا پیش از این به دلایل امنیت ملی بر این توافق مهر زده بود و به این نتیجه رسیده بود که ادغام “هیچ خطری” نخواهد داشت.

با این حال، کمیسیون اروپا (EC) در ماه فوریه فاش کرد که در حال آغاز تحقیقات عمیق در مورد ادغام است و در آن زمان گفت که این معامله می‌تواند به Viasat اجازه دهد «… رقابت را در بازار برای عرضه پهنای باند داخلی کاهش دهد. اتصال پرواز.”

بنابراین، اگرچه امروز مطمئناً خبر خوبی برای Viasat و Inmarsat است، اما هنوز یک معامله کامل نشده است.