برنامه MentalHappy با پشتیبانی Y Combinator برای دسترسی آسان به مراقبت های بهداشت روانی راه اندازی می شود-TechCrunch

در آستانه روز جهانی بهداشت روان ، اپلیکیشنی به نام MentalHappy با هدف دسترسی به خدمات بهداشت روانی ، مقرون به صرفه و بدون انگ ، راه اندازی می شود.

تامار بلو ، بنیانگذار و مدیر عامل شرکت ، می گوید: “من در هر دو طرف طیف بوده ام که می توانم 175 دلار در ساعت برای درمان هزینه کنم ، و جایی که توان مالی آن را ندارم.” “همه ما برای راهنمایی در رویدادهای زندگی که نیاز داریم به کمک نیاز داریم ، اما چگونه می توان این کار را با یک متخصص انجام داد ، پول زیادی برای آن پرداخت نکرد ، در دسترس بود و این کار را به طور جمعی با دیگران به نحو مثبتی انجام داد؟”

رویکرد MentalHappy برای حل این مشکل این است که در برنامه خود گروه های کم هزینه پشتیبانی از همتایان ایجاد کند و متخصصان واجد شرایط هر گروه را تسهیل کنند. این گروه ها با 10 دلار در ماه شروع می کنند و موضوعاتی مانند سلامت روان سیاهان ، زندگی پس از طلاق و مقابله با اضطراب را در بر می گیرند. برخی از گروه ها صمیمی تر هستند ، در حالی که برخی دیگر می توانند بیش از 100 عضو داشته باشند و به عنوان یک پیام پیام با توانایی پیوستن به جلسات ویدئویی با رهبر گروه عمل کنند. بلو به TechCrunch گفت که انتظار دارد این برنامه تا پایان سال بیش از 1000 رهبر گروه پشتیبانی داشته باشد و بحث در مورد بیش از 47 نوع مختلف از رویدادهای زندگی را تسهیل کند. تا کنون ، MentalHappy با روانشناسان ، پزشکان عمومی ، پزشکان طب سوزنی و مربیان معتبر زندگی کار می کند. در حال حاضر ، این برنامه در ایالات متحده در حال فعالیت است ، اما Blue قصد دارد در آینده کشورها و زبان های دیگر را کاوش کند.

بلو می گوید: “امنیت برای همه مهم است.” در حالی که برخی از گروه ها می توانند کاملاً ناشناس باشند ، برخی دیگر از اسامی صفحه برای شناسایی شرکت کنندگان استفاده می کنند. “بسیاری از گروه ها دارای مکانیزم های کنترل حریم خصوصی هستند ، بنابراین کاربر باید نوعی احراز هویت ارسال کند تا رهبر گروه بفهمد چه کسی است و چرا می خواهد بپیوندد ، فقط برای اینکه مطمئن شود که مناسب است.”

MentalHappy همچنین یک منبع درآمد برای متخصصان واجد شرایط بهداشت و سلامت ارائه می دهد – این شرکت 5 درصد از درآمد ماهانه آنها را از طریق برنامه دریافت می کند. متخصصان برای دسترسی به گروه های خود قیمت خود را تعیین می کنند. اما برای گروه های بزرگتر ، تعدیل محتوا ممکن است یک چالش باشد. در حالی که MentalHappy سیستم های خودکار برای شناسایی کلمات محرک یا قلدری دارد ، انتظار می رود که یک رهبر گروه گروه خود را تعدیل کند. آبی می گوید گاهی رهبران برای کمک به مدیریت گروه ، یک دستیار یا یک درمانگر مرتبط می آورند.

بلو می گوید: “MentalHappy یک بازار است.” “مشابه میزبان های Airbnb یا سازندگان Patreon ، رهبران گروه پشتیبانی شرکت کنندگان در بازار هستند که به طور مستقل فعالیت می کنند.”

تصاویری از برنامه و رابط MentalHappy

اعتبار تصویر: MentalHappy

برنامه ای مانند MentalHappy برای کار به تسهیل گران و اعضای گروه نیاز دارد و مقیاس بندی برنامه با نرخ پایدار می تواند یک چالش ایجاد کند – اگر تعداد زیادی از افراد به دنبال کمک باشند ، اما متخصصان کافی برای ارائه آن وجود ندارد ، چه می شود؟ در حال حاضر ، MentalHappy بر روی رهبران گروه متمرکز شده است ، برخی از آنها پایگاه های مشتری فعلی دارند که آنها را با خود به پلت فرم می آورند.

هزینه درمان اغلب افراد را از مراجعه به مراقبت های روانی منع می کند ، اما بلو فکر می کند که تجربه دیجیتالی از راه دور نیز می تواند به افرادی که ممکن است از نظر جسمی نتوانند به مراقبت های تخصصی در منطقه خود دسترسی پیدا کنند ، کمک کند. علاوه بر این ، ایالات متحده با کمبود درمانگران روبرو است – طبق انجمن روانشناسی آمریکا (APA) ، تنها 31.3 روانشناس دارای مجوز در هر 100000 نفر وجود دارد. بسیاری از درمانگران و روانشناسان لیست انتظار طولانی دارند و شروع درمان را برای بیماران جدید دشوار می کند. اگرچه درمان تک به تک می تواند برای برخی افراد ضروری باشد ، اما گروه های حمایتی MentalHappy می توانند به مراقبت در این فاصله زمانی دسترسی سریعتر و فوری کمک کنند.

بلو به TechCrunch گفت: “چیزی که ما متوجه نمی شویم این است که نزدیک به 180 میلیون نفر در مناطق روستایی ایالات متحده زندگی می کنند ، جایی که آنها به سادگی با هیچ نوع مرکز بهداشتی یا مطب فاصله ندارند.” بنابراین ، ملاقات آنلاین با افراد دیگر یک راه عالی برای دریافت این کمک است. “

MentalHappy همچنین با تمرکز قوی بر تنوع فعالیت می کند و برای ایجاد گروه های حمایتی از افراد با هویت های مختلف فعالیت می کند.

بلو می گوید: “من یک خانم سیاه پوست در فن آوری اینجا در سان فرانسیسکو هستم ، بنابراین من قطعاً می دانم چه احساسی دارد که واقعاً نمی توانم با متخصصان ، همکاران یا افرادی که شبیه شما هستند ، همذات پنداری کنم.” “این چیزی است که ما واقعاً روی آن تمرکز می کنیم. ما متخصصان بهداشت سیاه و قهوه ای را بر روی پلتفرمی که گروه ها را رهبری می کند داریم ، زیرا می دانیم که تناسب ارائه دهنده قطعاً بسیار مهم است. ” به عنوان مثال ، در رویداد راه اندازی اخیر ، NFL Hall of Famer Terrell Owens بخشی از یک گروه حمایتی ویژه مردان سیاه پوست بود که به دنبال روشن کردن انگ های خاصی بود که مردان سیاه پوست در جستجوی مراقبت های بهداشت روانی با آن روبرو بودند.

اما طی پنج سال گذشته ، استارتاپ های مراقبت از سلامت روانی مورد بررسی قرار گرفته اند که چگونه می توانند در مسیر مبهم بین درآمدزایی و ارائه خدمات با کیفیت به کاربران نیازمند حرکت کنند. برنامه بهداشت روان ناشناس Talkspace با نقض محرمانه بودن بالینی و جلوگیری از گزارش درمانگران به دلیل ناشناس بودن بیماران ، تلاش می کند.

بلو گفت: “ما به صورت موردی هویت افراد در موقعیت های خطرناک را مدیریت می کنیم.” “ما با دقت رهبران گروه پشتیبانی را بررسی می کنیم و پیشینه آنها را مرور می کنیم. ما بهترین شیوه ها را برای اطمینان از محافظت از آنها و همچنین اعضای روی بستر ارائه می دهیم. “

تا کنون ، بنیانگذار دفعه دوم 1.1 میلیون دلار بودجه از سرمایه گذاری Northwestern Mutual Future Ventures جمع آوری کرده است (اولین شرکت Blue ، CanUStart که خریداری شد ، به طور کارآمد در جستجوی کار با کارفرمایان کمک کرد). در ابتدا ، MentalHappy یک محصول سلامتی برای شرکت های بزرگ بود و با مشتریانی مانند بیمارستان کودکان UCSF Benioff و Boston Scientific کار می کرد. وقتی کارمندی در این شرکت ها یک رویداد مهم زندگی را تجربه کرد ، MentalHappy کیت های سلامتی را برای پشتیبانی ارائه کرد. اما آبی می خواست با ایجاد یک محصول مصرفی برای عموم مردم برای دسترسی به پشتیبانی سلامت روان ، دسترسی MentalHappy را گسترش دهد. آبی بخشی از کلاس Y Combinator تابستان 2018 بود ، جایی که او MentalHappy را به برنامه ای که امروزه در iOS و Android موجود است ، دوباره توسعه داد.