برنامه چت ربات هوش مصنوعی پو اکنون به شما امکان می دهد ربات های خود را با استفاده از دستورات بسازید

اپلیکیشنی به نام Poe اکنون به کاربران این امکان را می دهد که با استفاده از دستورات ترکیب شده با یک ربات موجود، مانند ChatGPT، به عنوان پایه، ربات چت خود را بسازند. پو برای اولین بار در ماه فوریه به صورت عمومی راه اندازی شد، پو جدیدترین محصول سایت پرسش و پاسخ Quora است که مدت هاست به جستجوگران وب پاسخ هایی برای بیشترین سوالات گوگل ارائه می دهد. با توجه به اینکه ربات‌های چت اکنون به طور بالقوه آینده جستجوی وب و پرسش و پاسخ را تامین می‌کنند، این شرکت تصمیم گرفت تا در این بازار با اجازه دادن به مشتریان برای بازی با جدیدترین فناوری‌های هوش مصنوعی شرکت‌هایی مانند OpenAI و Anthropic از طریق یک رابط ساده تلفن همراه، گسترش یابد.

در ابتدا، پو با پشتیبانی از تعداد انگشت شماری از چت ربات های دانش عمومی از جمله Sage و Dragonfly با فناوری OpenAI و Claude با پشتیبانی از Anthropic شروع به کار کرد. ماه گذشته، پو اشتراک هایی را ارائه کرد که به کاربران امکان می دهد برای دسترسی به ربات های قدرتمندتر بر اساس مدل های زبان جدید از جمله GPT-4 از OpenAI و Claude+ از Anthropic، پول پرداخت کنند. این شرکت در آن زمان اشاره کرد که پو همچنین تنها محصول اینترنتی مورد مصرف است که به Claude یا Claude+ دسترسی دارد.

اکنون، پو این امکان را به کاربران ارائه می دهد که ربات های خود را با استفاده از دستورات ایجاد کنند – یعنی راه هایی برای هدایت یک ربات چت برای انجام وظایف بسیار خاص.

امروزه، مردم از دستورات برای هدایت ربات‌ها به خروجی متنی به سبک نویسنده مورد علاقه، در قالبی خاص یا هدف مخاطب خاص، از جمله موارد دیگر، استفاده می‌کنند. اساسا، ایده این است که اعلان‌های بهتر خروجی‌های بهتری را ارائه می‌کنند. این منجر به ایجاد یک کلاس خالق جدید در زمینه مهندسی سریع شده است. جوامع آنلاین نیز به وجود آمده اند تا مردم بتوانند ایده های سریع خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند.

با ویژگی جدید پو، آدام دی آنجلو، مدیرعامل Quora توضیح داد یک تاپیک اخیر توییتر، کاربران می توانند ربات های خود را بر اساس Claude یا ChatGPT بسازند. پس از ایجاد، ربات URL منحصر به فرد خود را خواهد داشت (poe.com/botname) که ربات را مستقیماً در Poe باز می کند. D’Angelo همچنین چند ربات سرگرم‌کننده را که این شرکت برای نشان دادن ویژگی جدید ایجاد کرده است، به اشتراک گذاشت، از جمله “مثل یک ربات دزد دریایی صحبت کنید” در poe.com/PirateBot، یک معلم زبان ژاپنی، رباتی که پیام‌های شما را در poe به شکلک تبدیل می‌کند. com/emojis، و رباتی که شما را در poe.com/RoastMaster به آرامی کباب می کند.

D’Angelo می‌نویسد: «ما آزمایش‌های بسیار خوبی را در مورد اعلان‌های LLM هم در بین جامعه در پو و هم در سراسر اینترنت دیده‌ایم، و شگفت‌انگیز است که درخواست ارزش چقدر می‌تواند از مدل‌های زبان باز شود. او گفت: «امیدواریم این ویژگی جدید بتواند به افرادی که در ایجاد انگیزه استعداد دارند کمک کند تا توانایی خود را با سایر نقاط جهان به اشتراک بگذارند و رابط‌های ساده‌ای را برای همه فراهم کند تا بیشترین بهره را از هوش مصنوعی ببرند.

کاربران می توانند از طریق اپلیکیشن Poe برای iOS یا اندروید یا از طریق رابط وب آن به ربات ها دسترسی داشته باشند. وقتی رباتی را پیدا کردید که دوست دارید، می‌توانید روی دکمه‌ای کلیک کنید تا ربات را دنبال کنید تا بتوانید بعداً به راحتی به آن بازگردید. سپس ربات در لیست ربات های نوار کناری پو در کنار ربات های همه منظوره مانند Sage، Claude و دیگران ظاهر می شود. Quora قصد دارد تمام هزینه‌های مربوط به اجرای این ویژگی را در حال حاضر پوشش دهد، از جمله هزینه‌های LLM، که در صورت محبوب شدن ربات‌ها ممکن است گران شود.

اعتبار تصویر: پو در وب

در آینده، برنامه این است که به سازندگان ربات بازخوردی در مورد نحوه استفاده مردم از ربات خود ارائه دهد تا بتوانند در مورد بهبود آنها را تکرار کنند. بعداً، این شرکت همچنین قصد دارد یک API ایجاد کند که به هر کسی اجازه می‌دهد یک ربات را از سروری که کار می‌کند میزبانی کند، که به ربات‌های پیچیده‌تر اجازه می‌دهد – و همچنین یک تجارت جدید بالقوه برای Quora.

قبلاً، برخی از کاربران در تاپیک توییتر اعلام کردند که چگونه از این ویژگی برای ساختن ربات‌ها برای اهداف عملی مانند برنامه‌ریزی سفر یا یادگیری ریاضی و همچنین برای سرگرمی مانند معاشقه استفاده می‌کنند. (دستورالعمل‌های پلتفرم پو انواع موارد استفاده را که می‌توانند مشکل‌ساز باشند، محدود می‌کند، مانند سخنان مشوق عداوت و تنفر، خشونت، فعالیت‌های غیرقانونی، کلاهبرداری، نقض IP و موارد دیگر، اما باید دید آیا ربات‌هایی قوانین آن را نادیده می‌گیرند یا خیر.)

Poe تنها اپلیکیشن موبایلی نیست که به کاربران تلفن همراه ارائه می دهد. اگرچه OpenAI یک برنامه رسمی راه‌اندازی نکرده است، ده‌ها ربات چت هوش مصنوعی با ادعای ارائه دسترسی ChatGPT به فروشگاه App سرازیر شدند و اکنون، برنامه‌های برتر هوش مصنوعی میلیون‌ها دلار درآمد دارند. برنامه‌های بینگ و اج مایکروسافت همچنین فناوری هوش مصنوعی را با همکاری این شرکت با OpenAI یکپارچه کردند. در همین حال، استارت آپ های دیگر هوش مصنوعی مانند Perplexity اخیراً اپلیکیشن های موبایل خود را نیز راه اندازی کرده اند.

گفته می شود، تقاضای مصرف کنندگان برای پو خوب پیش می رود. طبق اطلاعات شرکت اطلاعاتی اپلیکیشن data.ai، تا به امروز، نسخه اپلیکیشن موبایل پو 1.17 میلیون نصب داشته و 520 هزار دلار درآمد ناخالص داشته است. این اپلیکیشن در حال حاضر در رده بندی بهره وری در اپ استور رتبه 32 را دارد.