برنامه هوش مصنوعی Petey از ChatGPT برای ایجاد لیست پخش Apple Music برای شما استفاده می کند

Petey، اپلیکیشن موبایلی که ChatGPT را به کاربران اپل واچ معرفی کرد، اخیراً مجموعه ویژگی‌های خود را به آیفون ارائه کرده است که به کاربران امکان می‌دهد سریع‌تر به دستیار هوش مصنوعی آن دسترسی داشته باشند و حتی سیری را با Petey با استفاده از میانبرهای اپل تعویض کنند. در حال حاضر، Petey یک ترفند جدید در آستین خود دارد. در آخرین به روز رسانی خود که امروز منتشر شد، این برنامه می تواند به Apple Music متصل شود، بنابراین می تواند برای شما لیست پخش ایجاد کند یا به شما کمک کند آهنگ های جداگانه را به کتابخانه Apple Music خود اضافه کنید.

ویژگی جدید در کنار چندین به‌روزرسانی دیگر، از جمله امکان دسترسی به آخرین مدل هوش مصنوعی، GPT-4، از طریق اشتراک پولی «Petey Premium» ارائه می‌شود.

علاوه بر اینکه ابزاری هوشمندانه است، ویژگی جدید اپل موزیک Petey نشان می‌دهد که اپل و دیگران تا چه حد می‌توانند از هوش مصنوعی برای ارائه توصیه‌هایی در برنامه‌های خود در صورت تمایل استفاده کنند. مشخص نیست که آیا این مورد در مورد iOS 17 خواهد بود یا خیر، با این حال، همانطور که گزارش ها گفته اند این بار یک به روز رسانی نرم افزاری جزئی تر خواهد بود.

برای دریافت توصیه های موسیقی Petey، به سادگی درخواست خود را برای لیست پخش در رابط برنامه تایپ کنید. به عنوان مثال، درخواست گرانج دهه 90 نتایج مورد انتظاری مانند نیروانا، پرل جم، آلیس این زنجیر، خلبانان معبد سنگی، ساندگاردن و غیره را به دست می‌دهد.

اعتبار تصویر: پیتی

سپس برنامه پیش‌نمایش‌های کوتاهی از هر آهنگ توصیه‌شده را در زیر فهرست پخش بازگشتی ردیف می‌کند و به شما امکان می‌دهد تا در میان آنها پیمایش کنید و از هر یک نمونه برداری کنید. اگر آهنگ را دوست دارید، می‌توانید روی منوی سه نقطه‌ای «بیشتر» در کنار آهنگ ضربه بزنید تا به نسخه کامل در Apple Music گوش دهید یا آهنگ را در کتابخانه خود ذخیره کنید.

همچنین می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره آهنگی که NowPlaying را باز می‌کند، ضربه بزنید، برنامه‌نویس Hidde van der Ploeg، توسعه‌دهنده Petey، برنامه iOS را یادداشت می‌کند که حقایق و جزئیات مختلفی درباره آهنگ‌ها، رکوردها و هنرمندان ارائه می‌دهد.

این طراح محصول که به سازنده اپلیکیشن مستقل تبدیل شده است، اپلیکیشن NowPlaying را با استقبال خوب خود در سال 2021 راه اندازی کرد، اما نسخه 2.0 فعلی آن در نوامبر عرضه شد و اکنون با ورود این ویژگی جدید، به عنوان یک همراه مفید برای Petey عمل می کند.

علاوه بر ذخیره آهنگ‌ها در کتابخانه موسیقی اپل، Petey گزینه ایجاد یک لیست پخش را نیز ارائه می‌کند. با ضربه زدن روی دکمه «ایجاد لیست پخش»، کاربران می‌توانند به لیست پخش ساخته شده با هوش مصنوعی یک نام بدهند، سپس آن را در برنامه Apple Music باز کرده و شروع به گوش دادن کنند.

البته، این ویژگی ها کاربران را ملزم به داشتن اشتراک Apple Music می کند زیرا این سرویس سطح رایگان ندارد. کاربران همچنین برای استفاده از Petey در iOS باید یک اشتراک Basic یا Premium داشته باشند یا می توانند از کلید OpenAI API خود استفاده کنند.

اعتبار تصویر: پیتی

به‌روزرسانی‌های دیگری که امروز در کنار ادغام‌های Apple Music و پشتیبانی از GPT-4 منتشر می‌شوند، شامل گزینه‌های پرداخت دیگر برای اشتراک Petey Basic، نمادهای برنامه‌های جایگزین، و امکان ارسال پیام به تلفن خود از Apple Watch حتی اگر این کار را نکنید، می‌شود. اشتراک Basic یا کلید API خود را داشته باشید.

Petey یک دانلود رایگان از اپ استور است اما برای استفاده از ویژگی های آن در آیفون به اشتراک نیاز دارد. توسعه‌دهنده می‌گوید: این برنامه کمی طرفداران پیدا می‌کند، زیرا از زمان عرضه فقط اپل واچ در 8 مارس تاکنون شاهد 24.7 هزار نصب بوده است. نسخه آیفون تنها از 6 آوریل منتشر شده است.