برنامه سرگرمی زنده Fireside با پشتیبانی مارک کوبا برای سازندگان-TechCrunch راه اندازی می شود

در میان سیل پلتفرم های جدید سازندگان ، استارتاپی به نام Fireside امروز راه اندازی می شود که به اعتقاد وی یک پیشنهاد قانع کننده برای خالقان حرفه ای خواهد بود که به مجموعه قوی تری از ابزارها برای ایجاد محتوا ، توزیع ، اندازه گیری و کسب درآمد نیاز دارند. این سرویس که بستری برای برنامه های زنده و تعاملی ارائه می دهد ، در دوره بتا به لطف حمایت مالی مارک کوبان ، که گام نادر خود را برای نامگذاری به عنوان بنیانگذار برداشته است ، موج می زد. او با گوگلر ، یوتیوبر و بنیانگذار نود ، فالون فاطمی ، که آخرین شرکت خود را به SugarCRM فروخت و میک ایهبه ، کارمند اولیه یامر ، به او ملحق شدند.

این پلتفرم در حال خروج از دوره بتا است ، جایی که با بیش از 500 سازنده که مخاطبان جمعی آنها از 100 میلیون نفر عبور کرده است ، آزمایش شد.

در حالی که برخی مقایسه های اولیه بین Fireside و سیستم عامل های صوتی زنده مانند Clubhouse یا Twitter Spaces وجود داشت ، میزبانی محتوای صوتی زنده تنها بخشی از مجموعه ویژگی های Fireside است. تردید این شرکت در صحبت کردن در مورد برنامه های خود از قبل راه اندازی ، با این حال ، اجازه داد شایعات به حدی برسد که بسیاری تصور می کردند Fireside یک کلون دیگر Clubhouse خواهد بود.

واقعیت این است که Fireside مجموعه وسیع تری از خدمات را ارائه می دهد.

این پلتفرم امروزه به محتوای صوتی یا تصویری امکان پخش مستقیم محتوای صوتی یا تصویری را می دهد ، که می تواند به طور همزمان در سایر شبکه های اجتماعی پخش شود ، به صورت زنده در Fireside پخش شود ، ضبط ، ذخیره و ویرایش شود تا بعداً در سایر بسترهای اجتماعی یا مقاصد پادکست پخش شود یا مشاهده شود. در صورت تقاضا در خود Fireside به عبارت دیگر ، تلاش برای ترکیب هر چیزی که باعث می شود شرکت در برنامه های زنده با نیاز سازندگان درگیر شود ، محتوا را به چیزی تبدیل می کند که عمر طولانی تری خارج از پلتفرمی که در ابتدا میزبانی یا ضبط شده بود داشته باشد.

در طول راه ، Fireside همچنین مجموعه ای از ابزارها را برای تبلیغ ، ویرایش ، اندازه گیری ، توزیع ، درآمدزایی و افزایش مخاطب ارائه می دهد. اینها فقط به عنوان افزودنیهای اختیاری عمل نمی کنند ، بلکه بخشی از تجربه تولید محتوا از Fireside به صورت انتهایی است-تجربه ای که امروزه سازندگان اغلب با استفاده از ابزارهای تک منظوره آن را مدیریت می کنند.

اعتبار تصویر: کنار آتش

“بزرگترین چالش برای تولید محتوای با کیفیت ، شناسایی بهترین سازندگان حرفه ای است که می توانند این کار را انجام دهند و همچنین جذب مخاطب. و واقعیت این است که بهترین سازندگان حرفه ای قادر به انجام هر دو هستند. ” “جام مقدس در مورد درک آنچه باعث ایجاد محتوای باکیفیت یا موفقیت آمیز می شود ، درک نحوه واکنش مخاطبان به آن هنگام استفاده مستقیم از آن است. اگر می توانید این را درک کنید ، نمی توانید فقط ضربه ها را مهندسی کنید – می توانید بازدیدها را ایجاد کنید. “

در Fireside ، سازندگان می توانند انتخاب کنند که آیا پخش زنده صدا ، ویدیوی زنده یا ترکیبی از هر دو را بر عهده دارند. مانند دیگر بسترهای زنده ، Fireside شامل یک مرحله دیجیتالی است که میزبانان و مهمانان می توانند به برنامه بپیوندند و تماشاگران به شکل ایموجی ها واکنش نشان می دهند-مانند دست زدن ، شست کردن ، قلب ، خنده و موارد دیگر. خود نمایش به طور خودکار با وفاداری بالا ضبط می شود و در صورت بروز مشکلات شبکه ، یک نسخه محلی ذخیره می شود.

پس از اتمام ضبط ، سازندگان قبل از توزیع بیشتر به متن و قابلیت ویرایش محتوا دسترسی پیدا می کنند. در رابط ویرایش ، سازندگان می توانند بخش های صوتی یا تصویری را با یک ضربه قطع کنند. این بخش با نحوه ارائه Fireside داده های ثبت شده در ارتباط با احساسات و تعامل کاربران کمک می کند. به عنوان مثال ، اگر بخشی از نمایش شامل احساسات منفی یا مشارکت کم باشد ، ممکن است خالق قبل از پخش نمایش در سایر پلتفرم ها ، آن قطعه را بیرون بکشد. آنها همچنین می توانند متن رونویسی را مطابق آن ویرایش کنند.

اعتبار تصویر: کنار آتش

در طول یک نمایش زنده ، محتوا را می توان به طور همزمان در بسترهای اجتماعی مانند YouTube ، Facebook ، Twitch یا هر پلتفرمی که آدرس سرور یا Stream Key را ارائه می دهد ، مانند Vimeo ، LinkedIn Live و سایر موارد ، پخش کرد. (اینستاگرام پشتیبانی نمی شود زیرا API باز ندارد. اما سازندگان تا کنون محتوای خود را به عنوان ویدئوهای IGTV بارگذاری کرده اند). پس از اتمام ویرایش ، نمایش می تواند در هر جایی که می توانید محتوای صوتی یا تصویری را بارگذاری کنید ، مانند بسترهای رسانه های اجتماعی ، خدمات پادکست یا RSS (برای پادکست ها) پخش شود.

اعتبار تصویر: کنار آتش

همچنین سازندگان می توانند از مخاطبین خود به طور مستقیم در Fireside علاوه بر درآمدی که در خارج از سیستم های اجتماعی یا از طریق اشتراک پادکست ایجاد می کنند ، درآمد کسب کنند. در راه اندازی ، Fireside قصد دارد از اشتراک ها و رویدادهای بلیط پشتیبانی کند که در آن سازندگان قیمت های خود را تعیین می کنند. این برنامه از تبلیغات در نمایش با مشارکت با Libsyn پشتیبانی می کند. این برنامه قصد دارد از ادغام نام تجاری ، از جمله هدیه و هدیه پشتیبانی کند. حتی از NFT پشتیبانی می کند.

اعتبار تصویر: کنار آتش

با بلیط ها و اشتراک ها ، Fireside فقط 3 درصد کاهش می یابد تا هزینه های خود را تأمین کند تا زمانی که سازنده 30،000 دلار درآمد کسب کند. سپس 15 takes طول می کشد – تصمیمی که شرکت پس از تجزیه و تحلیل وضعیت بازار و صحبت با سازندگان در مورد آنچه که آنها عادلانه می دانستند ، گرفت.

با NFT ها ، این برنامه به سازندگان اجازه می دهد تا لحظه ای از نمایش خود را به عنوان NFT بریده و سپس آن را در چند بازار دیگر در بازارهای NFT توزیع کنند.

فاطمی خاطرنشان می کند: “ما فکر می کنیم NFT ها وسیله ای بسیار قدرتمند هستند که به سازندگان اجازه می دهد محتوای خود را به ارز تبدیل کنند.” NFT بخشی از “آینده سرگرمی” است.

اعتبار تصویر: کنار آتش

اما Fireside ، که از صحبت در مورد پیش از عرضه محصول خود مردد بود ، هنوز برخی از جزئیات را برای تاریخ بعدی ذخیره می کند. در حال حاضر ، این شامل شرکای NFT خاصی است که قصد دارد روی این ویژگی با آنها کار کند – یکی از تمایزهای بزرگتر بین پلتفرم آن و سایر ابزارهای ایجاد کننده در همان فضای آن.

این شرکت همچنین مایل نیست جزئیات وضعیت سرمایه گذاری خارجی در تجارت خود را توضیح دهد ، اگرچه قبلاً مشخص شده است که کوبا هم به عنوان بنیانگذار و هم به عنوان سرمایه گذار نقش داشته است و ظاهرا Fireside در اوایل تابستان در حال سرمایه گذاری بوده است.

نقش کوبا به عنوان یکی از بنیانگذاران برای کارآفرینی که سرمایه گذار تبدیل شده ، ستاره Shark Tank و مالک Dallas Mavericks معمول نیست.

فاطمی می گوید: “او فوق العاده درگیر شده است.” (اگرچه آنقدر برای شرکت در مصاحبه مطبوعاتی لازم نیست ، اما باید توجه داشته باشیم!) او می گوید که کوبا از Fireside راهنمایی های خوبی را ارائه کرده است ، به ویژه از نظر محصول. “او نمونه ای از کسی است که به تنهایی یک امپراتوری رسانه ای جدید ایجاد کرده است. بنابراین او عمیقا درک چالش هایی را دارد که سازندگان حرفه ای با آن روبرو هستند. “

این شرکت در حال بستن سری A خود است ، به همین دلیل فعلا در مورد حامیان خود صحبت نمی کند.

اعتبار تصویر: Fireside (مثال فعال سازی نام تجاری)

اگرچه اکنون به طور رسمی راه اندازی شده است ، Fireside لزوماً برای همه باز نیست. سازندگانی که او تصمیم گرفته است از آنها استفاده کنند باید حرفه ای باشند ، حتی اگر آنها هنوز در روزهای اولیه رشد محبوبیت خود هستند. تا کنون ، این شرکت با سازندگان از جمله مایکل دل ، که کتاب جدیدی را عرضه می کند ، همکاری کرده است. رابرت ریگز ، پادکست واقعی جنایت ؛ بازیگران و خالق “Entourage؛” کمدین های کارخانه خنده ؛ نویسنده و پژوهشگر دانیل پینک ؛ و دیگران.

“ما در حال بررسی هستیم [whether they have] روی نام تجاری خود و جامعه خود سرمایه گذاری کردند. آیا آنها واقعاً تولیدکنندگان محتوا هستند … آیا این همان چیزی است که آنها می خواهند تمام وقت انجام دهند؟ ”فاطمی توضیح می دهد. او می گوید هیچ الزامی برای داشتن تعداد معینی از طرفداران موجود وجود ندارد. “این بیشتر در مورد جایی است که آنها در سفر خود قرار دارند و چقدر در ایجاد یک تجارت رسانه ای جدی هستند.”

این شرکت بر این باور است که این تمرکز بر خالقان حرفه ای و کارشناسان دامنه که از قبل بررسی شده اند ، می تواند به کاهش برخی از مسائل تعدیل محتوا با ابزارهای پخش مستقیم که توسط عموم مردم استفاده می شود ، کمک کند. اما از آنجا که حتی متخصصان می توانند اطلاعات نادرست را منتشر کنند ، Fireside هنوز باید تصمیم بگیرد که از نظر محتوایی که خود میزبانی آن را انتخاب می کند ، در کجا قرار دارد.

فاطمی می گوید: “به دلیل رویکرد ما ، ما چالش های زیادی را ندیده ایم.” او می افزاید: “اما بدیهی است ، با شروع بازکردن بیشتر پلتفرم ، باید در این مورد بسیار فکر کنیم.”

Fireside در وب و تلفن همراه ، در iOS موجود است.