برنامه جدید Playbyte قصد دارد به “TikTok for games” تبدیل شود – TechCrunch

استارتاپی به نام Playbyte می خواهد TikTok بازی ها شود. برنامه iOS که به تازگی راه اندازی شده است ، ابزارهایی را ارائه می دهد که به کاربران امکان می دهد بازی های ساده را در تلفن خود بسازند و به اشتراک بگذارند ، و همچنین یک فید تمام صفحه که به صورت عمودی قابل حرکت است و در آن می توانید بازی های ایجاد شده توسط دیگران را انجام دهید. همچنین مانند TikTok ، فید به مرور شخصی تر می شود تا انواع بیشتری از بازی هایی را که دوست دارید بازی کنید ، ارائه دهد.

در حالی که به طور معمول ، ایجاد بازی شامل برخی از جنبه های برنامه نویسی است ، بازی های Playbyte با استفاده از بلوک های ساختمانی ساده ، ایموجی و حتی تصاویری از Camera Roll در iPhone شما ایجاد می شوند. ایده این است که بازی ها را به نوعی دیگر از بیان خود تبدیل کنید ، نه یک تجربه آموزشی مقدماتی که سعی می کند اصول برنامه نویسی را به کاربران آموزش دهد.

در اصل ، ایجاد بازی Playbyte از موتور بازی سبک دوبعدی آن که بر روی چارچوب های وب ساخته شده است ، استفاده می کند ، که به کاربران امکان می دهد بازی هایی بسازند که می توانند به سرعت بارگیری و حتی در اتصالات کند و دستگاه های قدیمی اجرا شوند. پس از انجام یک بازی ، می توانید با استفاده از دکمه های سمت راست صفحه لایک کنید و نظر دهید ، که بسیار شبیه ظاهر و احساس TikTok است. با گذشت زمان ، خوراک Playbyte بیشتر بازی هایی را که از آنها لذت برده اید به شما نشان می دهد زیرا برنامه از درک خود در مورد تصاویر درون بازی ، برچسب ها و توضیحات و سایر تجزیه و تحلیل های تعامل استفاده می کند تا بازی های بیشتری را که فکر می کند جذاب هستند ارائه دهد.

هنگام راه اندازی ، کاربران قبلاً بازی های مختلفی را با استفاده از ابزارهای Playbyte ساخته اند – از جمله شبیه سازها ، بازی های برج دفاعی ، چالش های مبارزه ، obbys ، بازی های رمز و راز قتل و موارد دیگر.

به گفته بنیانگذار و مدیر عامل Playby Kyle Russell – قبلا از Skydio ، Andreessen Horowitz ، و (افشاگری!) TechCrunch – Playbyte یک برنامه رسانه های اجتماعی است ، نه فقط یک برنامه بازی.

او می گوید: “ما این مدل را برای آنچه برای ایجاد یک بستر رسانه های اجتماعی جدید لازم است در ذهن داریم.”

راسل توضیح می دهد که آنچه توییتر برای نوشتار انجام داد ، اینستاگرام برای عکس ها و TikTok برای ویدئو ترکیب یک محدودیت با یک فید شخصی شده بود. “معمولا. [they started] او با تمرکز بر کوتاه کردن این تجربیات … بنابراین یک قالب کوتاه و محدود و ابزارهای اختصاصی که شما را برای موفقیت آماده می کند تا در این قالب محدود کار کنید. “

به طور مشابه ، بازی های Playbyte محدودیت های خاص خود را دارند. علاوه بر ماهیت ساده ، بازی ها به پنج صحنه محدود می شوند. به لطف این محدودیت ، قالبی پدیدار شده است که در آن مردم بازی هایی را می سازند که دارای صفحه نمایش مقدماتی هستند که در آن “بازی” را می زنید ، معرفی داستان ، بخش گیم پلی چالش برانگیز و سپس خروجی داستان.

Playbyte علاوه بر استفاده آسان از ابزارهای بازی سازی ، امکان استفاده مجدد از دارایی های بازی توسط دیگر سازندگان بازی را نیز فراهم می کند. این بدان معناست که اگر کسی که تخصص بیشتری دارد دارایی بازی را با استفاده از منطق سفارشی بسازد یا چندین جزء را با هم ترکیب کند ، بقیه کاربران می توانند از این کار سود ببرند.

راسل می گوید: “اساسا ، ما می خواهیم این کار را برای افرادی که جاه طلب نیستند ، بسیار آسان کنیم تا هنوز احساس سازنده بازی سازنده و خلاق داشته باشند.” “اگر شما ایده ای دارید – مانند تصویری از یک بازی در ذهن خود” ، کلید آن این است که باید بتوانید به سرعت دارایی های جدید را جستجو کرده یا سایر مواردی را که قبلاً ذخیره کرده اید با هم ترکیب کنید. و سپس فقط آنها را رها کرده و با هم ترکیب کنید-تقریباً مانند Legos-و چیزی را بسازید که 90 درصد آنچه تصور می کردید ، بدون هیچ گونه پیکربندی بیشتری از طرف شما. “

با گذشت زمان ، Playbyte قصد دارد از تبلیغات مارک خود درآمد کسب کند ، شاید با اجازه دادن به سازندگان به عنوان مثال ، دارایی های حمایت شده را در بازی های خود قرار دهند. همچنین می خواهد نوعی مدل حمایت را در مرحله بعدی ایجاد کند. این می تواند شامل اشتراک یا حتی NFT بازی ها باشد ، اما این امر در ادامه راه قرار دارد.

این استارتاپ در ابتدا به عنوان یک برنامه وب در سال 2019 آغاز شده بود ، اما در پایان سال گذشته ، تیم این برنامه را لغو کرد و همه چیز را به عنوان یک برنامه iOS بومی با موتور بازی خود بازنویسی کرد. این برنامه پس از افزایش حداکثر 10.000 کاربر TestFlight در هفته جاری در App Store راه اندازی شد.

در حال حاضر ، این امر با نوجوانان جوان تری که در TikTok و دیگر بازی های مشارکتی مانند Roblox ، Minecraft یا Fortnite فعال هستند ، جذابیت دارد.

اینها جوانانی هستند که از ساخت بازی های خود الهام می گیرند اما از نیاز به یادگیری کد نویسی یا استفاده از سایر ابزارهای پیشرفته ترسیده اند ، یا به سادگی کامپیوتری در خانه ندارند که به آنها اجازه دسترسی به آن ابزارها را بدهد. ” راسل یادداشت می کند.

Playbyte با 4 میلیون دلار سرمایه اولیه و اولیه از سرمایه گذاران از جمله FirstMark (Rick Heitzmann) ، Ludlow Ventures (Jonathon Triest و Blake Robbins) ، Dream Machine (سردبیر سابق TechCrunch ، Alexia Bonatsos) و فرشتگان حمایت می شود. مانند فرد ارسام ، بنیانگذار Coinbase. ناتی میچل ، بنیانگذار Oculus ؛ آشیتا آچوتان ، قبلاً از توییتر ؛ و دیگران.

این برنامه به صورت رایگان در App Store بارگیری می شود.