برنامه اجتماعی اشتراک‌گذاری عکس Poparazzi که یک بار داغ بود در حال خاموش شدن است

Poparazzi، اپلیکیشن اشتراک‌گذاری عکس که زمانی پرطرفدار بود و در سال 2021 در بالای اپ استور قرار گرفت، در حال خاموش شدن است. این شرکت اواخر هفته گذشته این خبر را از طریق یک وبلاگ Medium اعلام کرد و به کاربران اطلاع داد که این برنامه متوقف خواهد شد و کاربران تا 30 ژوئن 2023 فرصت دارند تا محتوای خود را دانلود کنند. سال گذشته، بنیانگذاران Poparazzi در شرکت TTYL گفتند که این برنامه به بیش از 5 میلیون نصب رسیده است و افزایش سرمایه 15 میلیون دلاری آن را در سری A تأیید کردند.

اگرچه پوپاراتزی در آن زمان احساس یک شبه احساسی داشت، الکس ما، بنیانگذار و مدیر عامل شرکت، و برادرش، بنیانگذار آستن ما، سه سال را صرف توسعه اپلیکیشن‌ها و چرخش برای دستیابی به موفقیتی کردند که با راه‌اندازی پوپارازی به دست آوردند. در مصاحبه ای در سال 2022 با TechCrunch، الکس گفت که پوپارازی در واقع یازدهمین یا دوازدهمین برنامه ای است که توسط این تلاش ها ایجاد شده است. در میان آنها شبکه اجتماعی صوتی، TTYL، نوعی “کلابخانه برای دوستان” بود، که شرکت آنها نیز به نام آن نامگذاری شده است.

با این حال، پوپارازی بلافاصله پس از انتشار، سر و صدای زیادی به پا کرد و با صعود از نمودارها، به رتبه 1 اپ استور رسید. مفهوم پشت این برنامه یک شبکه اجتماعی متمرکز بر اشتراک گذاری عکس بود که اساساً ویژگی برچسب گذاری اینستاگرام را گرفت و آن را به کل تجربه تبدیل کرد. در Poparazzi، کاربران می‌توانستند دوستان خود را تگ کنند، اما نمی‌توانستند عکس‌های خودشان را پست کنند. ایده این بود که این نوع شبکه اجتماعی معتبرتری ایجاد می‌کند، زیرا عکس‌ها لزوماً تصاویر صیقلی و کاملی نیستند که اینستاگرام را پر می‌کنند، بلکه لحظات معمولی‌ای هستند که زندگی واقعی افراد را می‌سازند.

اعتبار تصویر: پاپاراتزی

ژوئن گذشته، این شرکت افزایش 15 میلیون دلاری خود را در سری A به رهبری سارا تاول از بنچمارک، که a16z را برای این معامله شکست داد، تایید کرد. این استارت‌آپ قبلاً 2 میلیون دلار سرمایه اولیه به رهبری Floodgate در دوری که شامل سرمایه‌گذاران دیگری مانند SV Angel، Shrug Capital و فرشتگان مختلف می‌شد، جمع‌آوری کرده بود. در آن زمان، پوپاراتزی گفت که بودجه‌اش به تیم 15 نفره‌اش یک باند بیش از دو سال می‌دهد.

اما به زودی، نشانه هایی وجود داشت که دوران پوپاراتزی ممکن است به پایان برسد.

در آگوست 2022، TechCrunch متوجه شد که تیم اکنون با یک برنامه جدید به نام Made with Friends دست به کار شده است، که تغییری در مفهوم اصلی پوپاراتزی از پروفایل های شبکه های اجتماعی ایجاد شده توسط دوستان کاربر ارائه می دهد. Made with Friends در عوض از کاربران خود می خواهد که انواع محتوا را در پروفایل دوستان خود پست کنند، نه فقط عکس ها را. به عنوان مثال، آنها می توانند محتوای متنی مانند پاسخ به سؤالات یا درخواست ها و همچنین ویدیوها را پست کنند. شرکت اطلاعاتی اپلیکیشن Apptopia به TechCrunch تایید کرد که این برنامه در آن زمان به‌عنوان یک پیش‌نشر در دسترس بود، اما پس از 26 مارس سال جاری از اپ استور حذف شد.

این شرکت خاطرنشان کرد که استفاده از پوپاررازی پس از عرضه نیز کند شده است. تخمین زده می شود که 6.2 میلیون نصب مادام العمر برای این برنامه وجود داشته باشد، اما اکنون پس از رسیدن به ارتفاع 4 میلیون MAU در گذشته، تنها حدود 2000 تا 3000 کاربر فعال ماهانه (MAU) دارد.

پوپرازی در پست وبلاگ خود برنامه های آتی خود را تایید نکرد و تنها به تعطیلی قریب الوقوع اشاره کرد و از جامعه و حامیان خود تشکر کرد.

“ما بسیار خوشحالیم که با یک تیم شگفت انگیز از طراحان، مهندسان و بازاریابان پرشور کار می کنیم تا به این جنبش کمک کنیم. الکس ما در این اطلاعیه نوشت و هیچ یک از اینها بدون حمایت حمایت‌کننده‌ترین گروه سرمایه‌گذاران در سطح جهانی امکان‌پذیر نبود. “از جامعه ما، ما از حمایت و اعتقادی که در طول سفر به ما نشان دادید بسیار سپاسگزاریم. اشتیاق و اشتیاق شما به پوپاراتزی نیروی محرکه هر کاری بوده است که ما انجام داده ایم. از صمیم قلب از شما سپاسگزاریم.”

از شرکت TTYL برای نظر خواسته شده است.