بررسی Lucid Air Touring: برخی از رزروها

نبرد برای سهم بازار در بخش خودروهای لوکس EV در حال افزایش است و مشتریان را با انتخاب بیشتری نسبت به قبل مواجه می کند.

این یک خبر عالی برای مصرف کنندگان و یک زودپز برای سازندگان خودروهای برقی است که امیدوارند سهم بازار را به خود اختصاص دهند. آخرین ورودی به این چشم انداز رقابتی EV لوکس، سدان Lucid Air Touring است، یک سدان با پنج سرنشین که دارای برد 384 مایلی تمام الکتریکی تخمین زده شده توسط EPA است که پایین تر از سدان Lucid Air Grand Touring و بالاتر از سطح پایه Pure آن قرار دارد. مدل.

آیا لوسید ایر میان رده برای سرخوردگی بازیکنان بزرگ کافی است؟

پس از یک هفته ابزارآلات در اطراف جاده های خیس بهار در کالیفرنیای جنوبی در تور جدید 120000 دلاری Lucid Air Touring، من با چند رزرو باقی ماندم.

این اولین باری نبود که در صندلی راننده لوسید ایر می نشستم.

من یکی از اولین سدان های Lucid Air Dream را در سپتامبر 2021 از خط تولید در Casa Grande، آریزونا خارج کردم. در طول آن رانندگی در امتداد یک مسیر مسطح و سریع که من را به امتداد بزرگراه آریزونا برد، از سرعت آن تحت تأثیر قرار گرفتم. فناوری، قابلیت ها و سرعت به ظاهر پیشرفته.

من در مدل تورینگ کمی سبکتر و رده پایین تر انتظار نداشتم. و در حالی که چیزهای زیادی وجود داشت که هنوز مرا تحت تأثیر قرار می داد، چند ویژگی از جمله دستیار صوتی Amazon Alexa و کمک راننده، من را ناامید کرد.

نمای بیرونی کم رنگ

تور هوایی شفاف

اعتبار تصویر: ابیگیل باست

Lucid Air Touring بیشتر یک وسیله نقلیه لوکس خوابیده است تا جلب توجه. تقریباً تمام وسایل نقلیه‌ای که من آزمایش می‌کنم، زمانی که خارج از خانه هستم، نوعی واکنش عمومی دریافت می‌کنند، اما به‌طور شگفت‌انگیزی – و علی‌رغم ظاهر شیک سفینه فضایی‌اش – Lucid Air Touring چنین واکنشی را نشان نداد.

این بدان معنا نیست که Touring دارای چند ویژگی طراحی چشم نواز، به ویژه سقف اختیاری تمام شیشه‌ای با ستون فلزی برس خورده C و دماغه عریض متمایز آن با جزئیات برس فلزی برس‌خورده و امضای نورپردازی گسترده نیست.

مشخصات کم Lucid Air Touring که شامل یک عرشه عقب کوتاه و کاپوت بلند است، به این مدل کمک کرده است حداقل به گفته این شرکت، کمترین میزان کشش را در بین خودروهای تولیدی موجود در بازار داشته باشد.

Air دارای ضریب درگ 0.197 است که آن را زیر سدان مرسدس EQE و مدل S تسلا قرار می دهد که به ترتیب ضریب درگ 0.200 و 0.208 دارند.

این کشش کم، همراه با بسته باتری و موتورهای الکتریکی کارآمد، به Touring کمک می‌کند تا به برد EPA که فقط 400 مایل است دست یابد.

داخلی

شفاف هوایی تور داخلی

اعتبار تصویر: ابیگیل باست

Lucid صفحه ای از کتاب تسلا را برداشته است و تقریباً تمام دکمه های داخل سدان را حذف کرده و برای همه چیز از آب و هوا گرفته تا تنظیمات خودرو به یک جفت صفحه نمایش لمسی بزرگ تکیه کرده است.

فقدان دکمه های فیزیکی ظاهری تمیز با هزینه ارائه می دهد.

آیا نیاز به تغییر موقعیت فرمان یا آینه های بال دارید؟ شما باید این کار را از طریق صفحه نمایش لمسی سرگرمی انجام دهید. آیا می‌خواهید جعبه دستکش را باز کنید یا Lucid Air Touring را به یکی از حالت‌های رانندگی دیگرش وارد کنید؟ نمادها را در صفحه سرگرمی اطلاعاتی پیدا کنید. شکار نمادها در حین رانندگی ایده آل نیست، اما می توان به این روند عادت کرد.

صفحه نمایش گردش هوایی شفاف

اعتبار تصویر: شفاف

این طرح دو صفحه نمایش مزایای خود را دارد.

کاربران می‌توانند محتوا را از صفحه‌نمایش بال‌مانند بالایی که از سمت راننده تا وسط خودرو کشیده شده، به سمت پایین صفحه نمایش اطلاعات سرگرمی بکشند. در حالی که وقتی ماشین را خاموش می‌کنید بازنشانی می‌شود، اما اگر می‌خواهید جزئیات نقشه‌برداری، ایستگاه رادیویی یا کنترل درایو خود را دوباره مرتب کنید، یک ویژگی خوب است.

چند سوئیچ کوچک وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را به سمت بالا یا پایین، در مرکز داشبورد، بلافاصله بالای صفحه نمایش اطلاعات سرگرمی، فشار دهید. اینها به عنوان کنترل سریع دما و فن عمل می کنند.

همچنین یک سیلندر شیاردار کوچک در مرکز وجود دارد که به عنوان کنترل صدا برای سیستم صوتی اختیاری Dolby Atmos که ماشین آزمایشی من با آن عرضه شد، عمل می کند.

تنها دکمه ها در کل فضای داخلی روی دو سیلندر شیاردار روی فرمان قرار دارند. اینها سیستم کنترل کروز تطبیقی ​​پیشرفته و مسافت زیر (در ادامه در مورد آن بیشتر) و همچنین چند ویژگی در سیستم اطلاعات سرگرمی کنترل می کنند.

فرمان Lucid Air Touring

اعتبار تصویر: شفاف

در حالی که آن سانروف غول پیکر جزییات بیرونی سرگردان است، اتفاقاً در داخل نیز کمی از ویژگی های پخت سر است.

من تورینگ را برای یک دویدن 230 مایلی به سمت Temecula در یک روز یکشنبه انجام دادم، زمانی که دما در برخی از مناطق خشک‌تر و کمتر جنگلی به بالای 70 و پایین 80 درجه رسید.

در حالی که سقف شیشه ای برای کاهش مشکلات اشعه ماوراء بنفش و گرما در داخل کابین درمان می شود، هیچ سایه فیزیکی برای پوشاندن آن وجود ندارد. از آنجایی که شیشه جلو به طور یکپارچه با سقف ترکیب می‌شود، آفتاب‌گیرهای استاندارد مات تنها راه را ارائه می‌دهند. در درایو من نسبتاً گرم می‌شد، و کاری جز بالا بردن AC وجود نداشت.

در عین حال، آن سقف شیشه ای، همراه با طبقه پایین وسیله نقلیه، حسی باز و تقریباً غارنشین به فضای داخلی می دهد که بسیار خوب است، به خصوص در رانندگی طولانی.

در زیر زمین در Lucid Air Touring یک بسته باتری 92 کیلووات ساعتی قرار دارد. این تفاوت اصلی بین گرند تورینگ گران‌تر و دوربردتر است که بسته باتری 112 کیلووات ساعتی بزرگ‌تری دارد و برد بیشتری به آن می‌دهد. از آنجایی که لوسید اساساً چند سلول باتری را از روی زمین برداشته است، سرنشینان عقب کمی عمیق‌تر جای پا می‌شوند.

مشکلات الکسا

فناوری داخل Lucid Air Touring هم چشمگیر است و هم در عین حال بی نقص است.

با این حال، لازم به ذکر است که از زمان تست درایو من، Lucid با ارائه Apple CarPlay به هر Lucid از طریق یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری فرا-هوا، یک پیشرفت مهم در ارائه‌های سرگرمی اطلاعاتی خود ایجاد کرده است.

بزرگترین ناراحتی من استفاده از دستیار صوتی Amazon Alexa برای کنترل ویژگی هایی مانند ناوبری و کنترل دما بود. نقطه خالی، الکسا به عنوان یک سیستم داخل خودرو ظالمانه است. من از آن در خودروهای الکتریکی دیگری مانند Rivian R1S استفاده کرده‌ام و به همان اندازه از آن متنفر بودم، و در Lucid Air Touring بهتر از آن نیست.

من از الکسا برای پیمایش به چند مکان در اطراف Temecula استفاده کردم. علیرغم اینکه الکسا واضح و آهسته صحبت می کرد، بارها و بارها نتوانست مقصد من را درک کند. آنقدر از سیستم ناامید شدم که از فریاد زدن بر سر آن دست کشیدم و از جاده خارج شدم تا به صورت دستی مقصد را از طریق صفحه نمایش لمسی سرگرمی اطلاعاتی وارد کنم.

من همچنین حدود یک ساعت را بدون پذیرش SiriusXM گذراندم، حتی با وجود اینکه در طول سفرم در دید واضحی از آسمان بودم. سوار و پیاده کردن ماشین برای برگشتن آن طول کشید.

علاوه بر تشخیص صدا تقریباً بی‌فایده، نقشه‌برداری الکسا بسیار پایین‌تر از Google، MapBox یا سایر سیستم‌هایی است که سایر OEMها برای نقشه‌برداری داخلی خود استفاده می‌کنند. الکسا آنقدر وحشتناک بود که من را در یک جاده خاکی قرار داد تا به شهر پالا مسا برسم، مکانی که گوگل نشان داد جاده های آسفالت زیادی دارد.

کمک راننده

نمای هوایی تورینگ هوایی شفاف

اعتبار تصویر: شفاف

وسیله نقلیه آزمایشی من دارای DreamDrive Pro Lucid است که شامل «قابلیت رانندگی نیمه خودران آماده آینده» و نظارت بر نمای فراگیر با نمایشگر نقطه کور است.

برای فعال کردن سیستم، راننده از سیلندرها و دکمه های روی فرمان برای تنظیم سرعت و مسافت پیموده شده استفاده می کند. در بزرگراه‌هایی که به سرعت حرکت می‌کنند، سیستم همانطور که انتظار می‌رود رفتار می‌کند، فاصله‌ای را رعایت می‌کند و سرعت را حفظ می‌کند، سرعت خود را تا توقف کاهش می‌دهد و مانند هر راننده انسانی منطقی سرعت می‌گیرد.

با این حال، هنگامی که کروز تطبیقی ​​خاموش می شود، ترمز تهاجمی بازسازی می شود و شروع به کند کردن سریع خودرو می کند. این می تواند در ترافیک 70 مایل در ساعت مشکل ساز باشد و کاملاً مشخص نیست که چه زمانی سیستم درگیر است و چه زمانی که درگیر نیست. نمادی که روی نمایشگر راننده ظاهر می‌شود، کوچک است و اگر می‌خواهید با سرعت تغییر مسیر را تغییر دهید، به راحتی نمی‌توان آن را از دست داد.

دستیار حفظ خطوط و خروج نیز چیزهای زیادی را برای شما باقی می گذارد. این سیستم تمایل دارد که سدان را درست در مقابل خط راست نگه دارد، که ممکن است هنگام عبور از یک کامیون نیمه‌کامیون یا زمانی که در کالیفرنیا زندگی می‌کنید، جایی که تقسیم خط موتورسیکلت‌ها قانونی است، مودار باشد.

وقتی سعی می کنید آن را از عادات موجه خود دور کنید، نگهدارنده خط نیز رفتار چسبندگی عجیبی دارد.

فرض کنید می‌خواهید فضایی برای موتورسیکلتی ایجاد کنید که خطوط را در ترافیک از هم جدا می‌کند و از سیستم‌های حفظ خطوط و خروج استفاده می‌کنید. شما باید چرخ را از جایی که احساس چسبندگی می کند (تقریباً مانند یخ زدن) بکشید تا ماشین واکنش نشان دهد و حرکت کند. این منجر به ورودی فرمان بیشتر می شود که باعث می شود راننده مجبور شود برای بازگشت به وسط خط اصلاح کند.

پس از مبارزه با سیستم، در نهایت سیستم را به کلی رها کردم.

در نهایت، هشدار راننده حواس پرت وجود دارد. این ابزار ارزشمندی است که برای نگه داشتن چشم راننده در جاده طراحی شده است. اما آنقدر حساس است که حتی زمانی که به طور خلاصه از پنجره سمت سرنشین نگاه کردم تا نقطه کور خود را بررسی کنم، هشدار دریافت کردم.

جایی که Lucid Air Touring می درخشد

کلوزآپ چرخ گردش هوایی شفاف

اعتبار تصویر: شفاف

با این حال، در جاده، Lucid Air برتر است. در داخل ساکت است و علیرغم اندازه آن، چرخاندن خودرو در جاده های پر پیچ و خم تک لاین به طرز شگفت انگیزی آسان است. به‌علاوه، وقتی پنجره‌ها را پایین می‌کشید تا در هوای دلپذیر بنشینید، بیرون نیز تقریباً ساکت است.

با این حال، محدوده جایی است که Lucid Air Touring واقعاً می درخشد. این برد فوق العاده 384 مایلی با رتبه EPA به تلاش واقعی برای تخلیه نیاز دارد. به گفته Lucid، زمانی که مجبورید در سفر جاده‌ای به برق وصل شوید، نماد پیش‌تهویه باتری را روی صفحه اطلاعات سرگرمی ضربه بزنید و یک شارژر سریع Electrify America DC را در همان نزدیکی قرار دهید و می‌توانید در عرض ۲۱ دقیقه تا ۳۰۰ مایل برد را به دست آورید. .

این شرکت همچنین سه سال شارژ رایگان در Electrify America ارائه می دهد. این محدوده به تنهایی از بیشتر خودروهای الکتریکی لوکس موجود در بازار پیشی می گیرد.
من سفر رفت و برگشت 230 مایلی را در ترافیک توقف و حرکت LA انجام دادم و میانگین 3.4 کیلو وات در هر مایل را دیدم – بهتر از هر یک از خودروهای برقی لوکس دیگری که اخیراً آزمایش کرده‌ام.

Air Touring دارای سه حالت استاندارد است، Smooth (eco/comfort)، Swift (ورزشی) یا Sprint (sport +، که در آن می توانید به عملکرد کنترل پرتاب دسترسی داشته باشید). از آنجایی که مقدار قابل توجهی از رانندگی در بزرگراه را انجام می‌دادم، بیشتر زمان تست درایو خود را در Smooth گذراندم.

در هر حالتی، می توانید بازسازی ترمز را روی یک تنظیم بالا یا پایین تنظیم کنید. آن regen، حتی در تنظیمات پایین تر، تهاجمی است. لحظه ای که پای خود را از روی پدال گاز بردارید، خودرو به سرعت شروع به کند شدن می کند، که در ترافیک توقف و حرکت عالی است، اما در مسیرهای سریع بزرگراه ها یا زمانی که کروز تطبیقی ​​به طور غیرمنتظره ای خاموش می شود، ایده آل نیست.

هنگامی که به آن عادت کردید، تقریباً هرگز نیازی به لمس ترمز نخواهید داشت. اگر از ADAS خارج می‌شوید، بهتر است برای جلوگیری از کاهش شدید سرعت، آماده سوار شدن بر روی پدال گاز باشید.

در مورد آن رزروها

Lucid شرکتی پر از کهنه‌سربازان خودرو است که می‌دانند چگونه برخی از بهترین خودروهای موجود در بازار را طراحی و خلق کنند. علیرغم تمام آن استعدادها، من هنوز مجبور بودم با ویژگی هایی که استاندارد هستند (و کار می کنند) در خودروهای گازسوز و برقی ارزان تر مبارزه کنم.

رانندگان نباید به طور فعال ویژگی های حفظ خطوط و وسط را مدیریت کنند. و در حالی که الکسا برای خرید خوب است، یکی از بدترین سیستم های موجود در بازار برای ناوبری است.

خودروی آزمایشی من، با چندین گزینه اضافی مانند رنگ رنگ، سقف شیشه‌ای، سیستم صوتی ارتقا یافته و «سیستم‌های نیمه خودمختار آماده برای آینده»، به قیمت 128550 دلار دست یافت.

در حالی که این مقدار کمتر از یک BMW i7 با بارگیری کامل است (با صفحه نمایش فیلم عظیم در پشت و تمام ویژگی های اجرایی که می توانید بخواهید)، هنوز هم در مقایسه با اولین رانندگی من در یک Lucid Air Dream در چند سال پیش، کمی ناامید شدم. .

Lucid Air Touring مطمئناً در جنگ‌های محدوده خودروهای برقی پیروز خواهد شد، اما نرم‌افزار ADAS و ناوبری داخلی از طریق الکسا هنوز نیاز به تغییراتی دارند تا واقعاً در مقابل بازیگران معتبری مانند آئودی، بی‌ام‌و، مرسدس بنز، پورشه و تسلا قرار بگیرند.