برای VC ها ، بازی در حال حاضر صندلی های موسیقی است – TechCrunch

از جهات مختلف ، هرگز زمان بهتری برای سرمایه گذار خطرپذیر نبوده است. تقریباً همه در صنعت پول می گیرند ، چه از طریق خروجی های طولانی مدت و چه از آنجا که سرازیر شدن سرمایه بیشتر به این صنعت به معنای پول بیشتری در هزینه های مدیریت است-و گاهی اوقات هر دو.

با این حال ، تعداد فزاینده ای از سرمایه گذاران در مراحل اولیه که ما به طور معمول با آنها صحبت می کنیم نسبت به سرعت انجام معاملات محتاط هستند. فقط این نیست که نوشتن چک هایی که در حال حاضر یک کلیپ منطقی به نظر می رسد بسیار سخت تر است یا اکثر VC ها احساس می کنند که می توانند دیگر نمی توان به قیمت حساس بودبه بسیاری از بنیانگذاران که با آنها کار می کنند ، قبل از اینکه بفهمند چگونه می توانند آخرین دور بودجه خود را به بهترین نحو به کار گیرند ، چک های بعدی را دریافت می کنند.

طبق اطلاعات شرکت CB Insights ، از سال 2016 تا 2019 ، به طور متوسط ​​35 معامله در ماه شامل 100 میلیون دلار یا بیشتر بوده است. امسال ، هر ماه تقریباً چهار برابر این تعداد را می بینیم. این فوم به سختی در شرکت های بالغ موجود است. بر اساس داده های CB Insights ، متوسط ​​ارزش سری A ایالات متحده در سه ماهه دوم به 42 میلیون دلار رسید که بخشی از سرمایه گذاران متقابل مانند Tiger Global را هدایت کرد ، که 1.26 معامله را بست. در هر روز کاری در Q2 (آندرسن هوروویتز چندان عقب نیفتاد.)

این امر زمان های گیج کننده ای ایجاد می کند ، از جمله برای سرمایه گذار قدیمی Jeff Clavier ، موسس شرکت سرمایه گذاری اولیه Uncork Capital. مانند بسیاری از همسالان خود ، کلاویر از بازار پررونق سود می برد. به عنوان مثال ، در میان شرکتهای نمونه کار Uncork ، LaunchDarkly ، شرکتی است که به توسعه دهندگان نرم افزار کمک می کند تا از اشتباهات جلوگیری کنند. این شرکت هفت ساله ماه گذشته مبلغ 200 میلیون دلار از منابع مالی سری D را با ارزش 3 میلیارد دلار اعلام کرد. این سه برابر ارزشی است که در اوایل سال گذشته تعیین شده بود.

کلاویر می گوید: “این یک شرکت عالی است ، بنابراین من برای آنها بسیار هیجان زده هستم.”

وی در عین حال افزود: “شما باید این پول را به شیوه ای بسیار هوشمندانه به کار گیرید.”

این کار در این بازار چندان آسان نیست ، جایی که بنیانگذاران علاقه زیادی به خود دارند و در برخی موارد ، بعد از اولین زوم با سرمایه گذار در حال صحبت کردن هستند. TX Zhou ، م ofسس شرکت Fika Ventures مستقر در LA می گوید: “پوچ ترین چیزی که ما شنیده ایم سرمایه ای است که پس از 30 دقیقه تماس با بنیانگذار تصمیم می گیرد.” دارایی هایی که مدیریت می کند.)

پول بیشتر می تواند به معنای نجات زندگی طولانی تر برای یک شرکت باشد. اما همانطور که بسیاری از سرمایه گذاران راه سخت را آموخته اند ، می تواند باعث ایجاد حواس پرتی شود و همچنین مسائل اساسی را با یک کسب و کار پنهان کند تا زمانی که برای رسیدگی به آنها دیر نشده است.

گرفتن پول بیشتر نیز اغلب با ارزش گذاری بزرگتر همراه می شود و ارزش گذاری های بلند با مثبت و منفی خاص خود همراه است. البته نکته مثبت این است که تعداد زیاد می تواند توجه مطبوعات ، مشتریان و کارکنان احتمالی جدید را به شرکت جلب کند. در عین حال ، Renata Quintini از شرکت سرمایه گذاری Renegade Partners ، که تمرکز می کند ، می گوید: “هرچه پول بیشتری جمع آوری کنید ، ارزش آن بیشتر است ، در مرحله بعدی با شما همراه می شود ، زیرا شما باید آن علامت را پاک کنید.” عمدتا در شرکتهای سری B

باز هم ، در بازار امروز ، تلاش برای کاهش سرعت همیشه ممکن نیست. کوئینتینی می گوید که برخی از موسسان شرکت او با آنها صحبت کرده اند و گفته اند: “من دیگر مبلغی را افزایش نمی دهم زیرا نمی توانم سریعتر بروم. من نمی توانم بیشتر از آنچه مدل من در حال حاضر پشتیبانی می کند ، مستقر کنم. ” به به و [they’re] بازار را به جلو سوق می دهد به به و شاید آنها بتوانند شما را به کار بگیرند یا بتوانند در مناطق خاصی که می توانند کشش بیشتری نسبت به شما ایجاد کنند ، بیش از شما هزینه کنند. به . » چک بعدی ، اغلب با ارزش بیشتر ، شروع به شبیه تنها گزینه می کند.

بسیاری از VC ها استدلال کرده اند که ارزش گذاری امروز منطقی است زیرا شرکتها در حال ایجاد بازارهای جدید هستند ، سریعتر از قبل رشد می کنند و فرصتهای بیشتری برای گسترش جهانی دارند و مطمئناً در برخی موارد ، این درست است. در واقع ، شرکت هایی که قبلاً تصور می شد سرمایه گذاران خصوصی آنها از قیمت بالایی برخوردارند ، مانند Airbnb و Doordash ، ارزش های خود را به عنوان شرکت های تجاری عمومی افزایش داده اند.

با این حال ، این حقیقت دارد که برای بسیاری از شرکت های دیگر ، “ارزش گذاری به طور کامل با شرکت ارتباط ندارد [companies’] چند برابر می شود ، “کلاویر می گوید ، همان چیزی که سایر VC ها به طور خصوصی تصدیق می کنند.

به نظر می رسد این مشکلی باشد که سرمایه گذاران دوست دارند با آن روبرو شوند. اما همانطور که سالهاست چنین است ، این بستگی به مدت زمان دوام این بازار دارد.

كلاویر می گوید كه یكی از شركتهای خود كه “سری A عالی انجام داد و سری B را زودتر از موعد خود انجام داد ، در حال حاضر برای سری C پیشگیری شده است و ارزش گذاری به طور كامل با واقعیت واقعی آنها ارتباط ندارد.”

او گفت که از این لباس خوشحال است “زیرا من شک ندارم که آنها به نتیجه خواهند رسید. اما نکته این است: آنها باید جلو بیایند. “

برای آشنایی بیشتر با گفتگوی ما با کلاویر ، به هر حال ، می توانید اینجا گوش دهید.