برای جلوگیری از مشکلات ضد تراست بیشتر در بریتانیا، متا نحوه استفاده از داده های تبلیغاتی را برای تقویت بازار فیس بوک محدود می کند.

متا، مادر فیسبوک، تضمین‌های کلیدی را به تنظیم‌کننده‌های ضدانحصار بریتانیا داده است، زیرا به نظر می‌رسد با نگرانی‌ها در مورد نحوه استفاده از داده‌های تبلیغاتی برای منافع محصولات خود مقابله کند.

این خبر در همان هفته ای منتشر شد که متا فاش کرد که پلتفرم گیف گیفی را سه سال پس از خرید 400 میلیون دلاری به قیمت 53 میلیون دلار به فروش رسانده است. CMA همچنین اخیرا پیشنهاد 68.7 میلیارد دلاری مایکروسافت برای Activision را مسدود کرد.

در قلب این موضوع خاص این است که متا چگونه می‌تواند از داده‌های شبکه اجتماعی اصلی خود برای تصمیم‌گیری در مورد نمایش محتوا و توصیه‌ها در Facebook Marketplace استفاده کند، یک سرویس طبقه‌بندی آنلاین که در سال ۲۰۱۶ راه‌اندازی شد و به کاربران فیسبوک اجازه می‌دهد تقریباً هر چیزی را بخرند و بفروشند. . با توجه به اینکه متا می تواند از طریق تعاملات تبلیغاتی آنلاین آنها در فیس بوک اطلاعاتی در مورد علایق کاربران به دست آورد، CMA استدلال می‌کند که این به متا مزیت غیرمنصفانه‌ای می‌دهد و به متا اجازه می‌دهد موارد مرتبط‌تری را در فید بازار کاربران خود نمایش دهد – به ضرر تبلیغ‌کنندگان در جاهای دیگر پلتفرم.

کمیسیون اروپا (EC) و CMA تلاش های جداگانه اما مشترک را اعلام کرد برای بررسی متا در مورد این عمل در ژوئن 2021، با افشای CMA در ماه اوت که در حال انجام تحقیقات رسمی بود. EC چهار ماه بعد از آن پیروی کرد.

با این حال، اکنون CMA اولین نشانه خود را مبنی بر اینکه آماده است پس از دریافت تعهدات خاص از متا، از این پرونده صرف نظر کند، ارائه کرده است.

این موارد شامل اجازه دادن به تبلیغ‌کنندگان برای انصراف از داده‌های تبلیغاتی خود برای توسعه بازار فیس‌بوک است، که متا گفت از طریق پیاده‌سازی «سیستم‌های فنی جدید» انجام خواهد داد. علاوه بر این، متا گفت که کارکنان را آموزش می‌دهد تا اطمینان حاصل کنند که هنگام توسعه محصولات جدید برای استفاده در بازار بریتانیا که ممکن است در جهت رقابت با تبلیغ‌کنندگان باشد، از داده‌های تبلیغ‌کننده استفاده نکنند.

“کاهش ریسک”

در حالی که CMA هنوز به صراحت این تعهدات را نپذیرفته است، کم و بیش گفته است که این تعهدات را انجام خواهد داد، و اگر در نهایت به آن چراغ سبز نشان داده شود، یک متولی نظارت منصوب خواهد شد تا اطمینان حاصل شود که متا به تعهدات خود پایبند است.

مایکل گرنفل، مدیر اجرایی CMA در گزارشی که امروز منتشر شد، نوشت: کاهش خطر سوء استفاده غیرمنصفانه متا از داده‌های کسب‌وکارهایی که در پلتفرم آن برای مزیت رقابتی خود تبلیغ می‌کنند، می‌تواند به بسیاری از مشاغل بریتانیایی که در آنجا تبلیغ می‌کنند کمک کند. ما اکنون در حال رایزنی در مورد این تعهدات هستیم که معتقدیم در این مرحله نگرانی‌های ما برطرف خواهد شد.»

این آخرین اعلامیه یک دوره مشاوره یک ماهه را آغاز می کند که در 26 ژوئن بسته می شود. اگر یافته های موقت آن تایید شود، این امر به طور موثر به تحقیقات پایان می دهد.