برای استارت‌آپ‌ها، استفاده از چند ابر ممکن است سوال اشتباهی باشد

باید در مراحل اولیه راه اندازی وقتی تازه شروع به کار کرده اید، استراتژی تک ابری، چند ابری یا روی پرم را دنبال می کنید؟

خب، پاسخ ساده به این سوال این است فقط یک ابراما در پی فروپاشی بانک سیلیکون ولی، افزونگی دوباره جذاب شده است: چه کسی می‌خواهد برای هر فعالیت حیاتی به یک ارائه‌دهنده وابسته باشد؟


TechCrunch+ در حال حاضر در حال بررسی موسسان استارت‌آپ‌ها و مدیران ارشد فناوری در مورد استفاده از ابر و بهترین شیوه‌های آن‌ها است.
اگر شما علاقه مند به شرکت در این نظرسنجی هستید، خوشحال می شویم نظرات شما را بشنویم!


اما بر اساس نظرسنجی TechCrunch+ از چندین بنیانگذار استارت آپ و مدیر ارشد فناوری، به نظر می رسد نکته اصلی افزونگی نیست – در واقع این است که یک استارت آپ باید با چه نوع بار محاسباتی دست و پنجه نرم کند. شایان ذکر است، بنیان‌گذارانی که از آنها شنیده‌ایم عموماً در مورد استفاده از تک ابر برای استارت‌آپ‌های جوان خوش‌بین بودند، با اخطارهای قابل توجه: اگر یک شرکت فناوری جوان به سادگی نرم‌افزار میزبانی می‌کند، برای شروع، یک ابر واحد کافی است، اما اگر شرکت کار می‌کند. در کارهای مرتبط با هوش مصنوعی مانند مدل های آموزشی، ممکن است به موارد بیشتری نیاز داشته باشد.

ساتین سنگانی، یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل Alation، توضیح داد که چه زمانی ممکن است استفاده از چیزی غیر از ابر منطقی باشد:

اگر شرکت شما در همان ابتدا به حجم عظیمی از زیرساخت نیاز دارد (مثلاً شما در حال آموزش مدل زبان بزرگ بعدی هستید)، ممکن است خرید سخت افزار به جای آن منطقی باشد. به طور کلی، روزهای اولیه کار شرکت‌ها مملو از آزمایش است و انعطاف‌پذیری ابرها در آن روزها یک مزیت بزرگ است.

یک سوال خوب در این مقطع این است که چه بخشی از استارت‌آپ‌های «اول AI» مدل‌های خود را به‌جای ترکیب مجدد یا ابزارسازی مجدد لایه UI LLM‌های موجود آموزش می‌دهند. ما فکر می کنیم خیلی بالا نیست.

صرف نظر از تجزیه پاسخ‌های سؤال اول، دفعه بعد که چیزی مرتبط می‌پرسیم، درخواست خود را به این صورت اصلاح می‌کنیم: چه زمانی یک استارت آپ باید به راه اندازی چند ابری حرکت کند؟

در حال حاضر، برای پاسخ به سوال ما به ادامه مطلب مراجعه کنید: آیا استارت‌آپ‌های مرحله اولیه باید زمانی که تازه شروع به کار کرده‌اند، تمرکز چند ابری یا روی پرم را دنبال کنند؟

صحبت کردیم با:

  • توبی کناپ، موسس مدیرعامل D2iQ
  • Mang-Git Ng، بنیانگذار و مدیر عامل، Anvil
  • جو مینوارینگ، مدیر زیرساخت، WorkTango
  • Vikas Bhatia، یکی از بنیانگذاران، مدیر عامل و مدیر ارشد ریسک، JustProtect
  • ساتین سنگانی، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل شرکت Alation
  • استیو مولانی، رئیس و مدیرعامل Aviatrix
  • اد تامپسون، CTO، Matillion
  • Adrian Estala، معاون، CDO فیلد، Starburst
  • شین باکلی، رئیس و مدیرعامل، گیگامون

Tobi Knaup، بنیانگذار و مدیر عامل، D2iQ: مثل همیشه بستگی داره اما اکثر استارتاپ‌های نرم‌افزاری باید روی یک ابر شروع به کار کنند و مراقب باشند که با استفاده از سرویس‌های اختصاصی بیش از حد قفل ایجاد نکنند تا بتوانید بعدا راحت‌تر بهینه‌سازی و مهاجرت کنید.

اگر شرکت شما در همان ابتدا به حجم عظیمی از زیرساخت نیاز دارد (مثلاً شما در حال آموزش مدل زبان بزرگ بعدی هستید)، ممکن است خرید سخت افزار به جای آن منطقی باشد. به طور کلی، روزهای اولیه کار شرکت‌ها مملو از آزمایش است و انعطاف‌پذیری ابرها در آن روزها یک مزیت بزرگ است.