برای ادامه جستجوی پایدار در فضا ، باید هم اکنون اقدام کنیم – TechCrunch

این برانسون در مقابل بزوس بود ، موشک در برابر موشک ، در رقابت برای اعزام اولین میلیاردر به فضا.

Blue Origin در 7 ژوئن اعلام کرد که جف بزوس ، بنیانگذار آن ، در اولین مأموریت خدماتی این شرکت که برای 20 ژوئیه برنامه ریزی شده بود ، پرواز می کند. در همان روز ، Parabolic Arc گزارش داد که Virgin Galactic قصد دارد ریچارد برانسون را در 11 ژوئیه به یک پرواز حومه ای بفرستد. و هر دوی آنها قصد داشتند سومین میلیاردر فضایی ، ایلان ماسک را شکست دهند.

بیش از نیم قرن پس از فرود آپولو 11 بر روی ماه ، اکتشافات فضایی بار دیگر در حال صعود است. با این حال ، ماموریت های امروز بسیار بیشتر از جاه طلبی های میلیاردرها منعکس می شود ، حتی اگر ماسک ، بزوس و برانسون بیشترین عناوین را برای برنامه های فضایی شخصی خود ایجاد کرده اند.

در عوض ، ما شاهد ظهور یک اقتصاد فضایی واقعی هستیم. این بخش جدید در مرحله رشد نمایی خود قرار دارد و آنچه پروژه های تجاری فعلی را متحد می کند ، هجوم سرمایه گذاری در فناوری ها و زیرساخت های جدید است.

کاشفان امروزی برنامه هایی برای توسعه دارند که از محدوده بیرونی تخیل ما – سفر به سایر سیارات یا استعمار مریخ – تا پرتاب هزاران ماهواره مخابراتی ، ناوبری جهانی و رصد زمین ، با سرمایه گذاری های گسترده انجام می شود.

اندازه اقتصاد جهانی فضایی – که شامل خدمات ماهواره ای و تجهیزات زمینی ، بودجه فضایی دولت و تجهیزات ماهواره های ناوبری جهانی است – حدود 345 میلیارد دلار تخمین زده می شود. سرمایه گذاری فضایی استارتاپی در سال 2019 5.7 میلیارد دلار درآمد داشت و به راحتی رکورد 3.5 میلیارد دلاری 2018 را از آن خود کرد. تا سال 2040 ، مورگان استنلی تخمین می زند که صنعت فضایی جهانی می تواند بیش از 1 تریلیون دلار درآمد داشته باشد.

به عبارت دیگر ، ما در آغاز یک هجوم طلا در فضا هستیم – و سابقه ما در زمینه توسعه پایدار هر محیطی در زمان شتاب طلا چندان قابل توجه نیست.

تهدید برخورد فاجعه بار فضایی در حال افزایش است

ما برای اطمینان از توسعه ایمن و پایدار فرصت های تجاری جدید در فضا در نقطه عطفی بحرانی قرار داریم. در بسیاری از این فعالیتها از مناطق یکسانی در مدار زمین استفاده می شود که فضای بیکرانی نیست. به گفته ناسا ، بیش از 100 میلیون قطعه بقایای مداری در حدود 1 میلی متر یا بزرگتر توسط حسگرهای شبکه جهانی نظارت فضایی (SSN) وزارت دفاع ردیابی می شود. بقایای بسیار بیشتری-بسیار کوچک برای ردیابی ، اما به اندازه ای بزرگ که تهدید کننده سفرهای فضایی انسان و ماموریت های روباتیک باشد-در محیط فضایی نزدیک زمین وجود دارد.

در محیطی که بقایا و فضاپیماها با سرعت بیش از 15،700 مایل بر ساعت در مدار زمین حرکت می کنند ، حتی یک مهره 5 میلی متری می تواند پنل خورشیدی را مانند کاغذ تکه تکه کند. در واقع ، ناسا گزارش می دهد که بقایای مداری به اندازه میلی متر بیشترین خطر پایان ماموریت را برای بیشتر فضاپیماهای روباتیک که در مدار زمین پایین کار می کنند ، نشان می دهد. با فشرده شدن فضا بیشتر ، اقدامات ناامن یا غیرمسئولانه هر بازیگری می تواند عواقب فاجعه باری داشته باشد.

پیشرفت موشک های قابل استفاده مجدد که هزینه پرتاب 1 کیلوگرم جرم بار به مدار را کاهش داد و کوچک سازی ماهواره ها همگی به ایجاد این خطر ترافیک در مدار زمین کمک کرده است. در حال حاضر نزدیک به 3000 ماهواره فعال در مدار بالای سیاره ما قرار دارند و احتمالاً این تعداد در سالهای آینده سرسام آور خواهد شد. بر اساس گزارش MarketWatch ، انتظار می رود تا سال 2025 افزایش سالانه 230 درصدی در پرتاب ماهواره ها انجام شود و در حال حاضر 24000 پرتاب ماهواره در حال برنامه ریزی است. و این رقم حتی شامل پرتاب های SpaceX ، OneWeb یا Kuiper نمی شود. Starlink شرکت SpaceX به تنهایی برای پرواز 40 هزار ماهواره درخواست داده است.

هزینه پرتاب 22 تن به مدار زمین پایین به لطف موشک های قابل استفاده مجدد از 200 میلیون دلار به حدود 60 میلیون دلار کاهش یافته است. برنامه های ماهواره ای که زمانی به یک ماهواره عظیم با کارایی بالا و هزینه صدها میلیون دلار نیاز داشتند ، اکنون می توانند با مجموعه های ارزان تر (1 میلیون دلار) ماهواره های کوچکتر و با عملکرد پایین تر برای ارائه خدمات جهانی همکاری کنند.

در حالی که عملکرد یک ماهواره کوچکتر هنوز در مقایسه با ماهواره بزرگتر کمتر است ، استفاده از داده های چندین ماهواره اغلب می تواند نتایج قابل مقایسه ای را ایجاد کند. علاوه بر این ، معماری یک صورت فلکی بسیار مقیاس پذیر است ، بنابراین به محض پرتاب ماهواره های جدیدتر ، عملکرد زیرساخت ها به طور کلی به صورت تصاعدی افزایش می یابد.

توسعه پایدار نیازمند فناوری های جدید و حکمرانی بهتر است

توسعه اقتصادی پایدار مستلزم راه حل های خلاقانه برای حمایت از مشتریان سنتی و جدید در طول چرخه زندگی یک ماموریت فضایی است ، از تجزیه و تحلیل دقیق الزامات یک ماموریت گرفته تا خلع ید از پایان عمر.

برخی از این راه حل ها به زیرساخت های کاملاً جدید مبتنی بر فضا نیاز دارند که می تواند راه اندازی ، بهره برداری و خلع سلاح را ساده تر کند. به عنوان مثال ، حامل ماهواره ای ION D-Orbit ، یک وسیله نقلیه فضایی است که برای میزبانی دسته ای از ماهواره ها ، حمل آنها به مدار و رهاسازی آنها به صورت جداگانه در شکاف های مداری طراحی شده است. این سرویس استقرار مکمل خدمات ارائه شده توسط ارائه دهندگان پرتاب است که تنها استراتژیک ترین مدارها را هدف قرار می دهد و به اپراتورهای ماهواره ای این امکان را می دهد که مایل آخر را در زمان بسیار کوتاه تری طی کرده و از تمام منابع سفینه خود برای افزایش مدت زمان ماموریت خود استفاده کنند.

این اولین گام در جهت ایجاد زیرساخت های لجستیکی فضایی دائمی است که می تواند سفینه های فضایی را از مداری به مدار دیگر منتقل کند ، عمر وسایل نقلیه قدیمی را افزایش دهد ، تعمیرات را انجام دهد و خرابه های ماهواره ای و دیگر زباله ها را جمع آوری کند.

مسائل پیرامون رشد پایدار در اقتصاد فضا بسیار مهم و مهم است که به یک شرکت یا کشور واحد واگذار نمی شود.

برای تقویت همکاری های بین المللی و ایجاد مجموعه ای از قوانین اساسی ، ما به یک مدل جدید مدیریت فضایی بر اساس اجماع بین کشورها و استانداردهای مشترک نیاز داریم. به عنوان مثال ، در حالی که فناوری برای فضاپیمای آواربرداری قابل دستیابی است ، هنوز چالش های قانونی وجود دارد که به اپراتور مستقر در یک کشور اجازه می دهد به یک شیء فضایی پرتاب شده توسط کشور دیگر نزدیک شود ، آن را ضبط و حذف کند. تدوین مقررات جهانی برای رسیدگی به این نوع عملیات یک گام اساسی است که می تواند بازارها و فرصت های تجاری جدیدی را باز کند.

چهل و هشت سازمان و سایر ذینفعان دولتی و صنعتی ، از جمله D-Orbit ، ائتلاف ایمنی فضایی (SSC) را در سال 2019 تشکیل دادند تا به طور فعال بهترین شیوه ها را برای پایداری بلند مدت عملیات فضایی ترویج دهند. SSC دستورالعمل هایی را برای اجتناب از پرتاب و برخورد در مدار ، به حداقل رساندن تلفات انسانی از فضاپیماها یا ورود مجدد آوارها و به حداقل رساندن تأثیر حوادث تداخل فرکانس رادیویی (RFI) ، از جمله بهترین شیوه ها برای پایداری کلی بلند مدت عملیات فضایی ، ارائه کرده است.

این تلاش پایداری تحت رهبری صنعت باید توسط همه ذینفعان فضا اتخاذ شود. نحوه توسعه و تنظیم اقتصاد فضا عواقب طولانی مدت خواهد داشت و پنجره اجتناب از اشتباهات به سرعت بسته می شود.

ضروری است که ما در توسعه زیرساخت ها ، بهترین شیوه ها و حکمرانی که توانایی بشر برای فعالیت در فضا را افزایش داده و فرصت های غیرقابل تصوری را برای همه ما ایجاد می کند ، وقت خود را از دست ندهیم.