بحثی که در داخل هر شرکت VC اتفاق می افتد

چارلز هادسون از پیشرو می خواهد محتاط باشد اما نه خیلی محتاط. این سرمایه‌دار مخاطره‌آمیز ماه گذشته در یک کارخانه هوش مصنوعی حضور داشت، اما هنوز سرمایه‌گذاری جدیدی در هوش مصنوعی در چرخه تبلیغات فعلی انجام نداده است.

او یکی از بسیاری از سرمایه‌گذارانی است که قبلاً شاهد یک نقطه عطف بوده است که یک بخش را تصاحب می‌کند و قایق‌های سرمایه، بنیان‌گذاران جدید و گاهی معاملات سریع و مبتنی بر FOMO را آورده است. از نظر تاریخی، هادسون بدش نمی آمد بیرون بنشیند. او گفت: «مثلاً با کریپتو، تقریباً صفر بودم. «فکر نمی‌کنم با صفر به عنوان پاسخی برای هوش مصنوعی خوب باشم. سوال اینجاست که کجا و چگونه.»

در حالی که شرکت‌های «ChatGPT برای X» مطمئناً جالب هستند، هادسون می‌گوید که او فعلاً از آن‌ها خارج شده است، زیرا آنها فقط شرکت‌هایی هستند که شرکت‌های مختلف از قبل موجود را به هم متصل می‌کنند. من ممکن است پشیمان باشم، اما فکر می‌کنم فقط بگویم، تخیل من جوابی نداد.» او گفت که اخیراً یکی از بنیان‌گذاران محصولی هیجان‌انگیز برای او عرضه کرده است، اما وقتی از شخص دیگری پرسیده شد که چقدر طول می‌کشد تا همان ابزار را بسازد، کارآفرین گفت: «دو هفته».

علاقه هادسون به کریپتو منعکس کننده اتفاقاتی است که در حال حاضر در داخل هر شرکت عمومی رخ می دهد: آیا VC ها از استارتاپ های جدید حمایت می کنند یا به سبدهای موجود خود اجازه می دهند آنها را به سمت هوش مصنوعی هدایت کنند، چه از طریق محورهای به ظاهر جادویی یا از طریق عشق و اعتبار مشترک برای پروازهای پایین. شرکت های هوش مصنوعی در فضا؟

به عنوان مثال، جیسون لمکین می‌گوید که هنوز روی یک استارت‌آپ مبتنی بر هوش مصنوعی سرمایه‌گذاری نکرده است. او گفت: “مطمئن نیستم که عجله ای وجود داشته باشد، اما ممکن است اشتباه کنم.” اکثر شرکت‌های سبد سرمایه‌گذار در حال اضافه کردن یک جزء هوش مصنوعی به کسب‌وکار خود هستند. سپس کتی گوئو از Sapphire است که در استارتاپ های مرحله آخر سرمایه گذاری می کند و به او اجازه می دهد تا برای تصمیم گیری های سرمایه گذاری خود زمان بگذارد. در طی یک مکالمه اخیر، او «مسابقه تسلیحاتی» را بین شرکت‌های بزرگی که محصولات عظیم را راه‌اندازی می‌کنند و استارت‌آپ‌هایی که هوش مصنوعی را برای تمایز ادغام می‌کنند، توصیف کرد.