با واکنش سرمایه گذاران به چشم انداز ضعیف، سهام Lyft سقوط کرد

سهام Lyft لحظاتی پس از گزارش درآمدهای سه ماهه اول شرکت، به میزان 12 درصد کاهش یافت زیرا سرمایه گذاران وزن بیشتری را روی چشم انداز ضعیف و درآمدهای سه ماهه کمتر از سایر سودهای مالی قرار دادند.

سهام از آن زمان در معاملات پس از ساعت کاری تثبیت شده است و اکنون حدود 10 درصد کاهش یافته است.

Lyft هم ​​انتظارات درآمد خود و هم وال استریت را شکست داد، اما برای آرام کردن سرمایه‌گذاران متمرکز بر آینده شرکت سواری کافی نبود.

این شرکت سه ماهه اول سال را با 1 میلیارد دلار درآمد به پایان رساند که نسبت به فصل مشابه سال گذشته 14 درصد افزایش داشت. لازم به ذکر است که درآمد سه ماهه اول آن کمتر از 1.2 میلیارد دلار است که در سه ماهه چهارم ایجاد کرده است. تحلیلگران برای سه ماهه اول ۹۷۷ میلیون دلار پیش بینی کرده بودند این شرکت 975 میلیون دلار وعده داده است در ماه فوریه

این افزایش درآمد بیش از زیان خالص 187.6 میلیون دلاری است که 4.7 درصد نسبت به 196.9 میلیون دلاری که در مدت مشابه سال گذشته از دست داده بود، بهبود یافته است. همچنین به طور قابل توجهی بهتر از زیان خالص 588.1 میلیون دلاری است که در سه ماهه چهارم سال 2022 ثبت شده است. Lyft بیشتر این ضرر را در سه ماهه چهارم به 201.3 میلیون دلار غرامت مبتنی بر سهام و هزینه های مالیات بر حقوق مرتبط نسبت می دهد.

بر اساس تعدیل شده، Lyft 22.7 میلیون دلار در مقایسه با 54.9 میلیون دلار در سال گذشته به دست آورد. این افزایش نسبت به ضرر تعدیل شده 248.3 میلیون دلاری در سه ماهه چهارم سال 2022 است.

جریان نقدی عملیاتی شرکت برای سه ماهه با زیان 188 میلیون دلاری در محدوده منفی قرار داشت. Lyft سه ماهه را با پول نقد و معادل نقدی 509.6 میلیون دلاری پایان داد که نسبت به 281 میلیون دلار در سه ماهه گذشته افزایش داشت.

Lyft راهنمایی برای سه ماهه دوم حدود 1 تا 1.02 میلیارد دلار منتشر کرد که نشان می دهد شرکت انتظار رشد زیادی در سه ماهه آینده ندارد. بر اساس EBITDA تعدیل شده، Lyft انتظار دارد بین 20 تا 30 میلیون دلار درآمد داشته باشد، با حاشیه تعدیل شده 2٪ تا 3٪.

قابل ذکر است که این شرکت برای کل سال راهنمایی صادر نکرده است، حرکتی که می تواند نشان دهد که شرکت در مورد آینده خود نامطمئن است یا انتظار تغییراتی در آینده دارد.

سه ماهه اول برای Lyft یک فصل پر فراز و نشیب بوده است، زیرا این شرکت یک فصل را آغاز کرد مدیرعامل و رئیس جدید، صادر شده اخراج 26 درصد از کارکنانش و پیشنهادات خاصی مانند سواری های مشترک. دیوید ریشر، مدیر اجرایی سابق آمازون که مسئولیت موسسان لوگان گرین و جان زیمر را بر عهده گرفت، گفت که می‌خواهد لیفت بر روی اصول اولیه تگرگ سواری. با توجه به این اقدامات کاهش هزینه ها و آمدن فصول گرم تر، که معمولاً برای صنعت تگرگ سواری یک موهبت است، ممکن است سرمایه گذاران با راهنمایی درآمد سه ماهه دوم که منعکس کننده سه ماهه اول است، ناامید شوند.

در طول تماس روز پنجشنبه Lyft، تحلیلگران و سرمایه گذاران می خواهند بدانند رهبر جدید چگونه به Lyft در ادامه رقابت با اوبر کمک می کند. رقیب سواری-تگرگ انتظارات تحلیلگران را شکست داد و به دلیل مدل کسب‌وکار خود که در سراسر جهانگردی و تحویل کالا می‌باشد، از جایگاه مالی قوی برخوردار است.

در همین حال، Lyft از سال گذشته که شروع به کار کرد، چربی اضافی کسب و کار خود را کاهش داده است طرح اجاره خودرو خود را تعطیل کرد. در این سه ماهه، این شرکت همچنین محصولات ناوگان خود را که بر مالکیت خودروهای شخصی متمرکز شده بودند، تعطیل کرد و از Loop، زیرساخت ابری شرکت، به یک تجارت مستقل تبدیل شد. به گفته سخنگوی Lyft، Loop در حالت مخفی کار می کرد و یک تیم تک رقمی داشت.

Lyft اطلاعات زیادی در مورد به‌روزرسانی‌های مربوط به تجارت اشتراک دوچرخه‌اش به اشتراک نمی‌گذارد. ریشر تنها بر برنامه شرکت برای ایجاد یک اکوسیستم گرده افشانی بیشتر بین اشتراک دوچرخه و تگرگ سواری تاکید کرد، اما وارد جزئیات نشد. بر اساس یک پست وبلاگ آوریل از این شرکت، انتظار می‌رود که آن طرف کسب‌وکار با «لاغرتر و متمرکزتر شدن» کاهش‌هایی ببیند.