با عادی شدن کار از راه دور ، Ukio مبلغ 9 میلیون دلار برای اجاره بلند مدت طولانی-TechCrunch ، جمع آوری می کند

استارتاپ ها در دهه گذشته تلاش کرده اند تا انواع مختلفی از Airbnb را که تصور می کنند ارائه دهند. اما اوکیو فکر می کند راهی پیدا کرده است که همواره در حال افزایش رقبای اجاره مسکن-و نهادهای نظارتی-است ، زیرا کار از راه دور به یک هنجار تبدیل می شود.

این اجاره به مدت یک ماه یا بیشتر ارائه می دهد ، که شامل یک تجربه برتر کلیدی در مکانهای اصلی شهر با مشارکت صاحبان املاک محلی می شود. نتایج اولیه امیدوار کننده است.

شرکت مستقر در بارسلونا ، اسپانیا در اوایل سال گذشته تاسیس شد و با حفظ نرخ اشغال 95 to به بیش از 100 آپارتمان بین آن شهر و مادرید رسید.

امروز اعلام می کند که سرمایه گذاری بزرگ 9 میلیون دلاری از سرمایه گذاران بزرگ اروپایی انجام می شود و قصد دارد در سال 2022 به بیش از 700 آپارتمان در شش پایتخت قاره ای برسد. لیسبون شهر بعدی لیست است ، پس از آن لندن و برلین قرار دارند.

به گفته بنیانگذار و مدیرعامل استنلی فورتو*، مهمانان اوکیو تا کنون تقریباً به طور مساوی بین دو مورد استفاده تقسیم شده اند. نیمی از آنها شامل ساکنان بلندمدت جدیدی هستند که مشاغل محلی پیدا کرده اند و در نهایت به خانه های دائمی نقل مکان می کنند. تا کنون ، این گروه تمایل دارد شش ماه یا بیشتر بماند.

Fourteau ، مدیر قدیمی Airbnb ، می گوید که جریان اصلی کار از راه دور و توزیع شده نیز گروه رو به رشدی از عشایر دیجیتال را به دنبال داشته است که به دنبال چیزی بیش از اجاره کوتاه مدت هستند. این نیمی از پایگاه کاربر تمایل دارد تا امروز حدود دو یا سه ماه باقی بماند.

او برای نشان دادن این فرصت بازار ، به گزارش گارتنر اشاره کرد که نشان می دهد جمعیت جمعیت کارگران از راه دور تا پایان امسال به 31 درصد از کل کارگران می رسد. اما خوانندگان TechCrunch ممکن است این عدد را کمی محافظه کارانه بدانند. به عنوان مثال ، سرمایه گذاران Proptech که در ماه مارس برای Extra Crunch نظرسنجی کردم ، فضاهای اداری را در آینده لوکس توصیف کردند ، زیرا کارگران بیشتری در هر کجا که می خواستند زندگی می کردند – مکانهایی با “فضاهای سوم” سرگرم کننده برای سرگرمی و اجتماع ، مانند آنچه بسیاری شهرهای اروپایی به این شهرت دارند.

Ukio ، که در زبان ژاپنی به معنی “زندگی در لحظه” است ، به سختی تنها استارتاپی است که قصد دارد این تغییر جمعیتی را انجام دهد. چند مورد برجسته از لیست بلند آنها شامل Blueground ، Sonder ، Sentinel و Zeus (به علاوه گزینه های اجاره بلند مدت Airbnb). بنابراین اینجا چه فرقی می کند؟

فورتو توضیح می دهد: “اوکیو اجاره می دهد ، اجاره می دهد و املاک را مدیریت می کند تا بر کل تجربه مهمان نظارت کند.” “رویکرد عمودی یکپارچه ما به ما امکان می دهد عرضه پلت فرم هایی مانند Airbnb (بازار همتا به همتا) را به صورت حرفه ای انجام دهیم ، مشابه نحوه حرفه ای شدن زنجیره های هتلداری جهانی برای Booking.com.”

این ایده از زمان حضور وی در Airbnb سرچشمه گرفت ، جایی که تقاضای کاربران برای اجاره های طولانی مدت هرگز با مدل پلتفرم شرکت مطابقت نداشت. “تمرکز اصلی از [that] او در حال تقویت روابط خود با و رشد جامعه میزبان خود است. ” اگر Airbnb یک اپراتور اجاره ای مجتمع مانند Ukio ایجاد کند ، “با جامعه موجود آنها رقابت می کند و می تواند روابط خود را با آنها به خطر اندازد.”

او می گوید ، امروزه مطلوب ترین اجاره های بلند مدت در یک شهر قبل از اینکه در Airbnb پست شوند ، گرفته می شود یا قبل از برآورده شدن تقاضا ، از سکو خارج می شود. از سوی دیگر ، آپارتمانهای تحت کنترل اوکیو “تا سالهای آینده بخشی از آن جامعه خواهند بود.”

او معتقد است که رابطه اوکیو با صاحبان املاک راه دیگری برای ایجاد خندق در اطراف مکان های کلیدی است. وی افزود: “ما قراردادهای اجاره 7-10 ساله با مدیریت مستأجر کامل درگیر هستیم. این موافقت نامه ها بازده آنها را بهینه می کند ، از نرخ های خالی اجتناب می شود و هزینه های مدیریت کاهش می یابد. Ukio عملکرد تضمینی را برای آنها فراهم می کند و راه حلی بدون دردسر ارائه می دهد. به عنوان یک تجارت ، ما در حال حاضر بیشتر درخواست های ورودی از صاحبخانه هایی را که مایل به همکاری با Ukio هستند دریافت می کنیم تا ارتباطات هدفمند ، با یک خط لوله قوی برای رشد در سال آینده. “

در اینجا نگاهی دقیق تر به آنچه او می بیند که تمایز طولانی مدت را ارائه می دهد ، به منظور اختصار بیان شده است: Ukio از یک فرایند 200 نقطه ای برای انتخاب آپارتمان های احتمالی استفاده می کند و فقط با صاحبان بهترین ها در مکان های اصلی کار می کند. بسیاری از این واحدها تک واحدی هستند ، که امکان ترکیبی بیشتر از یک شهر را در مقایسه با استارتاپ هایی مانند Sentral که از کل ساختمان ها استفاده می کنند ، می دهد. هر واحد همچنین دارای طراحی منحصر به فردی است ، درمقابل روش نمونه Blueground و برخی دیگر. در حالی که بسیاری از رقبا عمدتا پلتفرم هایی هستند که میزبان واحدهای خود را ارائه و مدیریت می کند ، Ukio دارای یک تیم داخلی برای مدیریت همه ویژگی ها است. همچنین با تمرکز بر اروپا شروع می شود ، در حالی که بسیاری از مستقیم ترین رقبای آن مانند زئوس بر ایالات متحده متمرکز هستند.

در بخش فناوری ، علاوه بر ابزار خرید عرضه ، از یک مدل قیمت گذاری پویا برای کمک به بالا نگه داشتن اشغال و یک سیستم طراحی داخلی و کاتالوگ برای کاهش هزینه های نصب و راه اندازی استفاده می کند. برادر استنلی ، جرمی ، هم بنیانگذار محصول اوکیو ، یک دهه تجربه از نقش های کلیدی در Zynga ، EA ، Headspace و اخیراً Knotel را دارد.

Ukio به عنوان شرکتی که محصول اصلی آن فیزیکی است ، با خطر تشدید مقررات محلی و همچنین محدودیت های مربوط به COVID مواجه است. Fourteau (Stanley) مسائل را پذیرفت اما استدلال کرد که مدل خاص شرکت Ukio برای مقابله بهتر مناسب است زیرا از استفاده طولانی مدت افراد محلی بلند مدت استفاده می کند. به نظر می رسد س biggerال بزرگتر در این مرحله رقبای مختلف اوکیو با بودجه خوب است ، که بدون شک مدل های خود را به طور مکرر تغییر می دهند تا کارگران دور افتاده آینده را جذب کنند.

و بنابراین ، این نیاز به مقیاس بندی سریع زمینه ای برای دور بذر بزرگ است. این شرکت توسط شرکت سرمایه گذاری فرانسوی Breega با مشارکت Heartcore و Partech و فرشتگان از جمله Iñaki Berenguer ، بنیانگذار Coverwallet و Avi Meir ، بنیانگذار Travelperk رهبری شد.

  • افشاگری: من تقریباً 20 سال پیش با استن به دانشگاه رفتم ، اما قبل از اینکه این خبر را برای من ارسال کند ، یک دهه پیش ارتباط ما قطع شده بود.