با طراح Apple Store ، Juno 20 میلیون دلار برای ساخت پایدارتر آپارتمان جمع آوری می کند – TechCrunch

جونو، یک استارتاپ proptech که قصد دارد ساختمان های آپارتمانی پایدار و مقرون به صرفه بسازد ، 20 میلیون دلار در دور سرمایه سری A جمع آوری کرده است.

Comcast Ventures ، Khosla Ventures و Technology Real Estate (RET) Ventures همکاری مالی را بر عهده داشتند که مجموع سرمایه گذاری شرکت را از بدو تأسیس در سال 2019 به 32 میلیون دلار می رساند. JLL Spark ، Vertex Ventures ، Anim ، K50 ، Fundamental و Green D Alumni Ventures نیز در سرمایه گذاری سری A شرکت کردند.

جاناتان شرر ، بنیانگذار و مدیرعامل Juno ، گفت که استارتاپ مستقر در سانفرانسیسکو قصد دارد تا تمام خواص الکتریکی را توسط مونتاژ “اولین اکوسیستم OEM برای توسعه اولیه”. (برای افراد ناآشنا ، OEM مخفف “سازنده تجهیزات اصلی” است.)

“بود…او با توسعه مسکن مانند توسعه محصول ، روندی که ما آن را “تولید” می نامیم ، گفت. ” “با ایجاد ساختمانهایی که ارزش تکرار را دارند ، می توان ابزارها و سیستمهایی را ایجاد کرد که باعث بهبود مستمر و افزایش کارایی می شود. اگر ساختمانها در چارچوب یکپارچه در نظر گرفته شوند یا طراحی شوند ، در این صورت آموخته های یک پروژه به پروژه دیگر وجود نخواهد داشت. “

توجه داشته باشید که تولید Juno را می توان مشابه اصطلاح پیش ساخته در برخی جنبه ها در نظر گرفت. در حالی که شرکت ساختمانی پیش ساخته Katerra سقوط کرد و سوخت ، تعدادی از شرکت های دیگر در این فضا به جمع آوری پول و رشد خود ادامه می دهند ، از جمله Abodu و Mighty Buildings ، که همچنین توسط Khosla پشتیبانی می شود ، اما بیشتر متمرکز واحدهای جانبی جانبی و خانه های تک خانواده است. همچنین Prescient مستقر در کارولینای شمالی وجود دارد که همچنین در حال ساخت مسکن و هتل های چند خانواده از طریق پیش ساخته است.

اعتبار تصویر: ارائه پروژه آستین ؛ Engraff Studio / Juno

نظریه جونو این است که از طریق “تولید” ، می تواند ابزارها ، سیستم ها و فرایندهایی را ایجاد کند که می تواند منجر به کاهش زمان بندی طراحی ، افزایش دقت در برآورد و زمان بندی و روند ساخت “شتاب قابل ملاحظه” شود. شرر گفت ، همه اینها می تواند منجر به گزینه های مسکن مقرون به صرفه برای مردم در سراسر ایالات متحده شود. همچنین ، Juno ادعا می کند که فرایند طراحی آن ، به عنوان مثال ، 60 درصد سریعتر از توسعه املاک و مستغلات سنتی است.

مانند دیگر بازیکنان در فضا ، جونو البته رویکردی را پیشنهاد می کند که به گفته خود بسیار پایدارتر از روش های ساخت سنتی است.

شرر به TechCrunch گفت: “امروزه زباله های ساختمانی تقریباً 2 برابر کل زباله های شهری در ایالات متحده است.” “سیستم Juno در طراحی ، زنجیره تامین و ساخت ساختمانهایی که باعث کاهش ضایعات و مصرف انرژی می شوند ، کارآیی ایجاد می کند.” از جمله ویژگی های آن می توان به کربن کم ، تمام ساخت چوب ، چوب نمایان تر (که Juno می گوید ضد میکروبی است) و ساختمانهای کاملاً بدون گاز اشاره کرد.

به گفته شرر ، سیستم مسکونی Juno به دلیل تمرکز بر ساختمانهای تمام الکتریکی در شهرهایی که نقشه راه تولید انرژی پاک را تعیین کرده اند ، به سمت هدف صفر برای کربن تجسم یافته در واحدهای مسکونی چند خانواده خود پیش می رود.

شرر Juno را با BJ Siegel ، که طراح اصلی فروشگاه اپل بود ، و Chester Chipperfield ، که در حال حاضر به عنوان مشاور این شرکت خدمت می کند ، تاسیس کرد. چیپرفیلد قبلاً مدیر خلاق جهانی در تسلا ، سرپرست پروژه های ویژه در اپل و رئیس دیجیتال در باربری بود. شرر به عنوان سرمایه گذار و مشاور تعدادی از شرکت ها کار کرده است.

“به عنوان معمار مفهومی برای برنامه خرده فروشی اپل که در سال 1999 آغاز شد ، BJ [Siegel] در مورد چگونگی ایجاد هویت برای محیط ساخته شده که شایسته تکرار است فکر کرده است. “شرر گفت. “با این کار ، او و همکارانش در اپل بیشتر در مورد خرده فروشی اپل فکر کردند ، مانند محصولات اپل: که در یک زنجیره تأمین غیر متمرکز پایه گذاری شده است.”

اعتبار تصویر: از چپ به راست: چستر چیپرفیلد ، بنیانگذار و مشاور جاناتان شرر ، بنیانگذار و مدیرعامل BJ Siegel ، بنیانگذار و رئیس طراحی / Juno

Juno با مدلی مشابه در ذهن ایجاد شد: با هدف طراحی مسکن “بهتر” که قابل تکرار باشد تا شرکت بتواند “زنجیره تأمین ایجاد کرده و زمینه را برای سیستم های یادگیری به روشهایی که هرگز امکان پذیر نبوده است ، ایجاد کند. شرر ، که پدرش توسعه دهنده املاک بود ، گفت.

جونو کار خود را با ساخت اولین شبکه ملی ساختمانهای چوبی انبوه چوبی در مقیاس ساختمانهای تمام الکتریکی در شهرهای سراسر ایالات متحده آغاز کرده است. و با آن شریک می شود سوینرتون و معماران Ennead تا مدل خود را عملی کند این استارتاپ همچنین در اولین پروژه خود – یک ساختمان آپارتمانی در شرق آستین – پیشرفت کرده است و در حال حاضر بیش از 400 واحد در حال توسعه است. ساختمان East Austin قرار است در سال 2022 افتتاح شود. Juno همچنین مکانهایی را برای سیاتل و دنور برنامه ریزی کرده است.

با نگاهی به آینده ، این شرکت قصد دارد از سرمایه جدید خود برای ادامه تولید محصول خود ، پیشرفت در اولین گروه پروژه خود و مشارکت با توسعه دهندگان بیشتر استفاده کند.

سرمایه گذاران جونو به طور طبیعی نسبت به آنچه این شرکت انجام می دهد و برنامه ای برای انجام آن دارند ، سرسخت هستند.

ایوان مور ، شریک در Khosla Ventures ، گفت که به طور کلی در شرکت های توسعه املاک یا سازندگان یا معماران سرمایه گذاری نمی کند.

او از طریق ایمیل نوشت: “اما وقتی تیم قدرتمندی روی یک محصول متفاوت در صنعت مهمی کار می کند ، من آن را پشت سر خواهم گذاشت.”

مور افزود ، از نظر تاریخی ، ساخت آپارتمان به رغم این واقعیت که آپارتمانها محصولات مصرفی هستند و ارزش آنها را از استفاده آنها می گیرند ، بیشتر یک صنعت مالی محور بوده و نه محصول محور.

وی گفت: “بنابراین فرصت فوق العاده ای برای طراحی ساختمان ها با تجربه مشتری در خط مقدم وجود دارد.” اگر اپل ساختمان های آپارتمانی بسازد چه می شود؟ برای من ، این بدان معناست که از تجربه ای که می خواهید ایجاد کنید ، کار کنید ، طراحی اجزا ، زنجیره تامین و سیستم هایی که از آن پشتیبانی می کنند ، کار کنید و به عنوان یک محدودیت در هزینه عمل کنید. این ایده ای بلند پروازانه است و آزمایشی است که ارزش انجام آن را دارد. “

شینا جیندال ، مدیر شرکت Comcast Ventures ، خاطرنشان می کند که سهام مسکن آمریکا به طور فزاینده ای در حال پیر شدن و کمبود است – خرید خانه را برای مردم دشوارتر می کند. به گفته وی ، شرکت او معتقد است که همه سزاوار دسترسی به خانه ای مقرون به صرفه هستند.

او از طریق ایمیل نوشت: “هنگامی که ما برای اولین بار با تیم جونو ملاقات کردیم ، اولین رویکرد اصولی آنها در ساختن تحت تأثیر قرار گرفت.” “جونو اساساً آنچه در تولید مسکن چند خانواده شکسته شد را درک کرد و با تمرکز قبلی در زنجیره ارزش با طراحی و استراتژی تامین منابع نصب شده ، با آن مقابله کرد. جونو به جای جابجایی آنها با بازیکنان موجود در زنجیره ارزش همکاری می کند. “