با دخالت ماسک با برچسب‌های حساب، اتاق‌های خبر بیشتری در توییتر وثیقه می‌گیرند

PBS و تعداد انگشت شماری از سازمان‌های خبری دیگر به NPR پیوسته‌اند تا از توییتر، پلتفرم رسانه‌های اجتماعی که زمانی مترادف با اخبار فوری بود، فاصله بگیرند.

یکی از سخنگویان PBS به Axios تأیید کرد که PBS «هیچ برنامه‌ای برای از سرگیری توییت‌ها» ندارد، زیرا توییتر در آخر هفته یک برچسب مبهم «رسانه‌ای با بودجه دولت» به آن داد. به نظر می‌رسد که چند نهاد خبری دیگر از این روش پیروی کرده‌اند، از جمله وابسته به NPR مشهور بوستون WBUR، رادیو عمومی هاوایی و منبع خبری محلی LAist در LA. همانطور که پیامدهای انفجار ماسک علیه رسانه ها ادامه دارد، این لیست احتمالاً افزایش می یابد.

NPR اعلام کرد که هفته گذشته پس از اینکه توییتر به طور گمراه کننده برچسبی را که مختص نهادهای رسانه ای دولتی است به حساب خود چسباند، پلتفرم را به کلی ترک خواهد کرد. از آن زمان توییتر برچسب NPR را از «رسانه‌های وابسته به دولت» – نامگذاری برای حساب‌های تبلیغاتی دولتی مانند روسیه امروزی تحت حمایت کرملین – به «رسانه‌های با بودجه دولت» تغییر داده است، برچسب جدیدی که برای این وضعیت اختراع شده است.

جان لنسینگ، مدیرعامل NPR گفت: «در این مرحله ایمانم را به تصمیم‌گیری در توییتر از دست داده‌ام. من به زمان نیاز دارم تا بفهمم آیا می توان دوباره به توییتر اعتماد کرد یا خیر.

در وب سایت خود توییتر درست قبل از اینکه NPR برچسب پلتفرم داده شود تعریف شده است «رسانه‌های وابسته به دولت» به عنوان «رسانه‌هایی که دولت بر محتوای سرمقاله کنترل می‌کند» برچسب‌گذاری می‌شود. توضیحات قبلاً به صراحت NPR و BBC را به عنوان نمونه‌هایی از حساب‌هایی ذکر کرده بود که برچسب روی آنها اعمال نمی‌شود:

در این سیاست آمده است: «سازمان‌های رسانه‌ای دولتی با استقلال تحریریه، مانند بی‌بی‌سی در بریتانیا یا NPR در ایالات متحده برای مثال، به عنوان رسانه‌های وابسته به دولت برای اهداف این سیاست تعریف نمی‌شوند.»

برچسب جدید “رسانه های با بودجه دولت” این واقعیت را پنهان نمی کند که آخرین مداخله ماسک اعتبار پلتفرم را با گمراه کردن عمدی کاربران به این باور که دستور کار تحریریه NPR توسط دولت ایالات متحده تنظیم شده است، تضعیف کرد. به نظر می‌رسد که تعریف برچسب جدید عمداً آب‌ها را گل‌آلود می‌کند و به طور مبهم نشان می‌دهد که این حساب‌ها درجات مختلفی از استقلال سردبیری دارند:

«رسانه‌های دولتی به عنوان رسانه‌هایی تعریف می‌شوند که دولت بخشی یا تمام بودجه رسانه را تأمین می‌کند و ممکن است درجات مختلفی از دخالت دولت در محتوای سرمقاله داشته باشد. ما ممکن است از منابع خارجی مشابه این منبع برای تعیین زمان اعمال این برچسب استفاده کنیم.

NPR بخش کوچکی از بودجه خود را از ایالت ها و دولت فدرال دریافت می کند، اما این سازمان از نظر سردبیری کاملاً مستقل است و به طور گسترده یکی از معتبرترین منابع خبری کشور است. اما مداخله ماسک در حساب کاربری هرگز به منظور ایجاد شفافیت در مورد امور مالی شرکت نبود.

مانند بسیاری از تصمیماتی که او از زمان تصدی مسئولیت در شرکت گرفته است، تصمیم ماسک برای اعطای برچسب غیرمنتظره به NPR انتخابی بر اساس هیچ مجموعه ای از اصول سیاست منسجم نبود، بلکه تصمیم دیگری بود. ژست همبستگی ماسک بارها به سازمان‌های خبری به دلیل قابل اعتماد بودن آنها حمله کرده است، حتی اگر خودش اطلاعات نادرست را منتشر کند.

چند روز پس از خرید توییتر، خود ماسک یک تئوری توطئه را منتشر کرد مبنی بر اینکه شوهر نانسی پلوسی توسط یک کارگر جنسی که او می‌شناخت مورد حمله قرار گرفت، نه غریبه‌ای که به خانه‌اش نفوذ کرده بود. ماسک در پاسخ به توییتی از هیلاری کلینتون در مورد این موضوع، همراه با پیوندی به وب‌سایتی که به انتشار اطلاعات نادرست معروف است، نوشت: «احتمال کمی وجود دارد که این داستان بیشتر از آنچه که به نظر می‌رسد وجود داشته باشد». در نمونه‌ای دیگر، ماسک برای خبرنگارانی که درباره جنگ او علیه رباتی که مکان جت شخصی او را ردیابی می‌کند، نظر می‌دادند، حساب کاربری خود را ممنوع کرد. ماسک همچنین با نیویورک تایمز و سایر رسانه های برجسته تماس گرفته است اخبار جعلی.

توییتر همیشه یک منبع ضروری برای اخبار فوری بوده و گزارش‌های سنتی از سازمان‌های رسانه‌ای قدیمی را با گزارش‌های شاهدان عینی در مورد رویدادهای در حال توسعه در سراسر جهان ترکیب می‌کند. خروج حساب‌های خبری از این پلتفرم روشن می‌سازد که هر آنچه که در این فصل جدید برای توییتر اتفاق می‌افتد، این پلتفرم از ابزار اصلی ارائه اخبار قابل اعتماد در زمان واقعی دورتر می‌شود.