با بازگشت “گزارش مشکل” در فروشگاه App ، اپل از عموم مردم برای کمک به مبارزه با تقلب دعوت می کند – TechCrunch

اپل با بازگشت پیوند “گزارش مشکل” به صفحات محصولات App Store در دستگاه های iOS 15 ، iPadOS 15 و macOS Monterey ، تغییراتی در App Store خود ایجاد می کند. این پیوند راهی آسان برای گزارش مشکلات کاربران با یک برنامه ارائه می دهد ، از جمله این که آیا حاوی محتوای توهین آمیز یا غیرقانونی است یا اینکه سعی در تقلب مصرف کنندگان از پول آنها داشته است. اپل سال ها پیش دکمه “گزارش مشکل” گزارش شده توسط مصرف کننده را از فروشگاه App حذف کرده بود ، احتمالاً به ضرر آن. گزارش های جدید حاکی از آن است که بسیاری از برنامه های برتر کلاهبرداری هایی هستند که میلیون ها دلار برای مصرف کنندگان هزینه دارد و حتی کنگره نیز اپل را در مورد این وضعیت مورد بازجویی قرار داده است.

بازگشت دکمه در اوایل این هفته مشاهده شد ، اما اپل تا به امروز آن را رسما اعلام نکرده است.

این شرکت می گوید این ویژگی جدید در حال حاضر در ایالات متحده ، کانادا ، استرالیا و نیوزلند موجود است و به مرور زمان به بازارهای دیگر راه پیدا می کند. (با این حال ، از نظر فنی ، این ویژگی جدید نیست – دکمه ای شبیه به این یکی از ویژگی های اصلی در روزهای اولیه فروشگاه App بود.)

نمونه ای از فروشگاه App قدیمی با دکمه گزارش مشکل. اعتبار تصویر: Dummies.com در پنجره جدیدی باز می شود)

این دکمه فقط در برنامه هایی که مصرف کنندگان نصب کرده اند ظاهر می شود.

با کلیک روی آنها ، مصرف کنندگان می توانند از بین گزینه هایی مانند “گزارش کلاهبرداری یا کلاهبرداری” و “گزارش محتوای توهین آمیز ، توهین آمیز یا غیرقانونی” را در reportaproblem.apple.com انتخاب کنند. آنها همچنین می توانند مشکلات مربوط به برنامه های رایگان را که شامل خریدهای درون برنامه ای نمی شود گزارش دهند.

اعتبار تصویر: تصویر صفحه App Store ، اکتبر 2021

اپل می گوید تیم های بررسی برنامه ، تقلب در کشف و تعدیل زنده و تقلب مالی این مشکلات گزارش شده را به دلیل علائم کلاهبرداری ، دستکاری ، سوء استفاده و سایر موارد نقض دستورالعمل های بررسی فروشگاه App بررسی خواهند کرد. آنها سپس با توسعه دهندگان تماس می گیرند تا مشکلاتی را که کشف می کنند حل کنند. با این وجود ، هیچ گونه کمک مالی فوری به مصرف کنندگان ارائه نشده است. مصرف کنندگان هنوز باید از این صفحه به عنوان یک فرآیند جداگانه درخواست بازپرداخت کنند.

کلاهبرداری های فروشگاه App از سالها پیش که اپل به مدل اشتراک منتقل شده است ، آشکارتر ، فاحش تر و در بسیاری موارد سودآورتر شده است. تقریباً بلافاصله ، بازیگران بد از ابزارهای داخلی برای فریب مصرف کنندگان به اشتراک استفاده کردند و باعث شد اپل دستورالعمل های جدیدی را منتشر کند که هدف آنها جذب برنامه نویسان است که سعی می کنند از “الگوهای تاریک” یا سایر اقدامات فریبنده در برنامه های اشتراک خود استفاده کنند.

یکی از توسعه دهندگان ، به ویژه ، Kosta Eleftheriou – که علیه اپل به دلیل درآمد از دست رفته توسط کلاهبرداران شکایت کرد – ماموریت خود را برجسته کردن بدترین کلاهبرداری در فروشگاه App قرار داده است.

علاوه بر کلاهبرداری هایی که بر کسب و کار او تأثیر گذاشته است ، جایی که گزارش شده است که برنامه اپل واچ وی مصرف کنندگان را از میلیون ها نفر کلاهبرداری کرده است ، او همچنین کلاهبرداری هایی را کشف کرده است که به دلیل جسورانه یا فاجعه بار بودن آنها برای کاربران نهایی ، خبرساز شده است. این شامل یک برنامه کیف پول رمزنگاری شده بود که کاربر را از پس انداز زندگی خود (600000 پوند) در بیت کوین کلاهبرداری کرد. یک بازی کودکان که در واقع حاوی یک کازینو آنلاین پنهان بود. و یک برنامه VPN که کاربران را از 5 میلیون دلار در سال کلاهبرداری می کرد.

Eleftheriou به ما می گوید که در حال بررسی پرونده دیگری از کلاهبرداری در App Store است ، که انتظار می رود به زودی منتشر شود ، جایی که توسعه دهنده با میلیون ها بارگیری برنامه ده ها میلیون درآمد کسب کرده است.

کار Eleftheriou سوالاتی را در مورد میزان سرمایه گذاری اپل در مبارزه با تقلب در App Store ایجاد کرده است. از این گذشته ، اگر یک توسعه دهنده تنها می تواند کلاهبرداری را پس از کلاهبرداری در وقت آزاد خود کشف کند ، چرا با ارزش ترین شرکت جهان نمی تواند؟

در واقع ، Eleftheriou حتی یک سیستم ایجاد کرد تا بتواند به راحتی کلاهبرداری ها را کشف کند. ابزار او که “Bunco Squad” نامیده می شود ، داشبوردی را ارائه می دهد که معیارهای یک برنامه را نشان می دهد – مانند رتبه بندی ، بررسی ، بارگیری و درآمد ، از جمله موارد دیگر ، و به برنامه نمره اعتماد می دهد. از آنجا که بسیاری از کلاهبرداران رتبه های جعلی را خریداری می کنند ، پیدا کردن کلاهبرداری های بالقوه با مقایسه رتبه کلی ستاره یک برنامه با رتبه ای که فقط از نظرات مکتوب محاسبه می شود ، بسیار ساده است.

Eleftheriou سعی کرد “Bunco Squad” را در App Store منتشر کند ، جایی که – تعجب آور نیست – رد شد. او می گوید اپل به او گفته است برخی از اطلاعاتی که برنامه ارائه می دهد نادرست هستند.

مسائل مربوط به تقلب در App Store حتی امسال به کنگره راه یافته است.

در ماه آوریل در جلسه ضد انحصاری سنا ، اپل در مورد ناتوانی ظاهری خود در مهار کلاهبرداران App Store مورد بازجویی قرار گرفت. این شرکت تا حدی کمیسیون هایی را که از توسعه دهندگان دریافت می کند به دلیل کارهایی که برای حفظ بازار برنامه های امن و قابل اعتماد انجام می دهد – که شامل مبارزه با تقلب از طرف توسعه دهندگان است – توجیه کرده است. سناتورها می خواستند بدانند چرا ما باید به روزنامه نگاران و دیگر “گزارش های منبع باز” (نظری که احتمالاً به تلاش های عمومی مانند Eleftheriou اشاره می کند) برای کشف چنین کلاهبرداری های فروشگاه App اعتماد کنیم.

پاسخ اپل در آن زمان این بود که مبارزه با امنیت و کلاهبرداری یک بازی موش و گربه است و برای بهبود آن تلاش می کند.

با اعلام امروز ، به نظر می رسد که اپل اذعان دارد که مبارزه م fraudثر با کلاهبرداری ممکن است نیازمند مشارکت عمومی باشد.

این شرکت همچنین در نوع خود بیانیه ای در مورد تغییر App Store منتشر کرد که احتمالاً باعث می شود تا شایعاتی مبنی بر اینکه به اندازه کافی در مبارزه با کلاهبرداری کار نمی کند ، از بین برود زیرا درآمد برنامه کلاهبرداری به سود App Store کمک می کند.

“برنامه های مشکل ساز تجربه App Store را برای کاربران و توسعه دهندگان کاهش می دهد ، و ما دائماً تکنیک ها را گسترش می دهیم تا انواع بیشتری از محتوای مشکل ساز را برای حذف شناسایی کنیم. اگر ما مشکوک باشیم که یک توسعه دهنده دستکاری هدفمند ، کلاهبرداری یا سوءاستفاده داشته است ، ما آنها را مطلع می کنیم و اقدام می کنیم. “

اپل افزود: “ما عمیقا متعهد هستیم که از کاربران در برابر برنامه های مشکل ساز محافظت کنیم تا App Store همچنان فرصتی باورنکردنی را برای همه توسعه دهندگان فراهم کند.”