با آخرین مدیر توسعه دهندگان توییتر – و VC جدید – مطابقت داشته باشید – Seksom Suriyapa – TechCrunch

ظاهراً قرار بود Seksom Suriyapa در یک شرکت سرمایه گذاری فرود بیاید. او که فارغ التحصیل حقوق استنفورد بود ، کار خود را در دو بانک سرمایه گذاری بلو تراشه آغاز کرد و قبل از پیوستن به شرکت امنیت سایبری McAfee به عنوان کارمند ارشد توسعه دهندگان شرکت ، بعداً شش سال در شرکت نرم افزاری منابع انسانی SuccessFactors ثبت نام کرد و در سال 2018 ، در توییتر فرود آمد ، جایی که تا چند ماه پیش ، او سرپرست تیم توسعه شرکت 12 نفره بود.

شگفتی بزرگتر این است که سوریاپا-که به تازگی به شرکت سرمایه گذاری Upfront Ventures مستقر در LA پیوسته است-این جهش را زودتر انجام نداد. سوریاپا می گوید: “کاتالیزور شرکتی را پیدا می کرد که احساس می کرد دقیقاً مناسب من است.”

ما امروز زودتر با سوریاپا-که در منطقه خلیج زندگی می کند و خواهد ماند-در مورد نقش جدید خود در Upfront صحبت کردیم ، جایی که او در حال گسترش مراحل رشد خود با بنیانگذار شرکت ایو سیسترون است. او همچنین نشان داد که چگونه توییتر – که کمی خرید و فروش کرده است – این روزها در مورد خریدها فکر می کند.

گپ ما به مدت طولانی به آرامی ویرایش شده است.

TC: چگونه به عضویت Upfront درآمدید؟

SS: [Longtime partner] من و مارک سوستر از طریق یک آشنایی تجاری متقابل در دنیای سرمایه گذاری معرفی شدیم ، و من او را در طی یک دوره زمانی شناختم و واقعاً متوجه شدم که او فردی فوق العاده است. او قوی است ، در مورد خود تجارت متفکر است ، او یک برند ساز باورنکردنی است. من فکر می کنم شما می توانید در این مورد استدلال کنید [Upfront] LA را روی نقشه سرمایه گذاری قرار دهید

TC: همچنین ، برای مدت طولانی ، یک شرکت در مراحل اولیه بود ، اما اکنون استراتژی “هالتر” دارد. آیا شغل جدید شما این است که مطمئن شوید می تواند سهام خود را در شرکت های نمونه کار خود با رشد آنها حفظ کند؟ آیا می توانید خارج از آن سبد خرید کنید؟

SS: ماموریت برای من حمایت از بهترین شرکتهای نمونه کارها Upfront است که مجهز به مقیاس هستند ، و همچنین سرمایه گذاری در شرکتهایی که در پلت فرم ارز ندارند ، و من پیش بینی می کنم [the latter] با گذشت زمان بیشتر و بیشتر اتفاق خواهد افتاد

TC: توییتر در سالهایی که شما آنجا بودید در جبهه توسعه دهندگان فعالیت بیشتری داشت. چرا؟

SS: وقتی در سال 2018 عضو شدم ، جک دورسی حدود سه سال مدیرعامل بود و واقعاً تمرکز او بر مأموریت اصلی هدایت گفتگوی عمومی بود و با این کار ، توییتر از بسیاری از مشاغل و کسب و کار خود منصرف شد. [shrunk] مردم عاقل نیز

TC: به یاد دارم که در سال 2016 افراد را اخراج کرد.

SS: و یکی از شاخه های آن در زمینه محصولات جدید کمتر بود ، بنابراین در سه سال قبل از پیوستن من هیچ خرید جدیدی وجود نداشت و اگر آن را تمرین نکنید ، ماهیچه ها دچار آتروفی می شوند. بنابراین [ahead of me] جک تیم مدیریتی را تغییر داد ، که تا آن زمان ، به طور نسبی ، دریچه ای گردان برای مدیران بود ، و من مأموریت خاصی برای احیای شیوه توسعه شرکت ها که چند سال آرام بود ، به من اعزام شد. من می دانستم [CFO] ند سگال زمانی که بانکدار گلدمن ساکس بود و [while] من در SuccessFactors بودم ، بنابراین وقتی از طریق انگور در مورد نقش شنیدم ، با او تماس گرفتم.

TC: و توییتر شروع به خرید می کند و سرویس خواننده اخبار Scroll ، پلتفرم خبرنامه Revue را خریداری می کند. آیا این تصمیمات از بالا پایین می آمد یا برعکس؟

SS: بهترین راه برای توصیف آن این است که بر اساس نیاز محصول عمل می کرد. این شرکت چند هدف متفاوت داشت. یکی این بود که توییتر را از وابستگی به یک تجارت تبلیغاتی متمایز کرد. چیزی در حدود 80 درصد از درآمد حاصل از تبلیغات است.

دوم ، نیاز فوق العاده ای به افزایش یادگیری ماشین و هوش مصنوعی آن به عنوان یک شرکت وجود دارد. اگر به دنبال سمیت در مکالمه هستید ، استخدام ده ها هزار نفر برای انجام این کار مقیاس پذیر نیست. برای یافتن آن به یادگیری ماشین نیاز دارید. توییتر به خوبی انجام شده است همچنین می تواند مکالمات مورد علاقه شما را به شما نشان دهد و برای انجام این کار ، باید از مواردی که دنبال می کنید سیگنال بگیرد و برای خواندن و آنچه با آنها تعامل می کنید وقت بگذارد ، و این در اصل آن است ML AI. [Relatedly] جک این دید را دارد که هرکسی که به زبان مادری خود توییت می کند باید بتواند به عنوان بخشی از یک گفتگوی جهانی با شخص دیگری به زبان مادری خود صحبت کند ، و برای انجام این کار ، شما نیاز دارید [natural language processing] تکنیک های زیاد

TC: این تمرکز بر برنامه های کاربردی مصرف کننده نیز وجود دارد.

SS: این سومین هدف است. ابزارهایی که پیروان و سازندگان می توانند در مکالمه با یکدیگر استفاده کنند چیست؟ بنابراین [Twitter] صدا اضافه شد [via its Clubhouse rival Spaces]به ما Revue را خریدیم که رقیب Substack است. بنابراین نوآوری های زیادی در مورد نوع محتوا اتفاق می افتد که باید انتظار مشاهده یا ایجاد آن در توییتر را داشته باشد.

TC: آیا این خریدها را فعال یا واکنشی توصیف می کنید؟

SS: از بیرون ظاهراً واکنشی به نظر می رسد ، اما واقعیت این است که ما حتی قبل از برخاستن Clubhouse در مورد چیزی مانند Spaces بسیار فکر کرده بودیم. فکر می کنم آنچه برای من قابل توجه است این است [Spaces] یکی از اولین بارهایی است که می بینید شرکتی مانند توییتر توانایی خود را افزایش می دهد و حوزه جدیدی را تولید می کند که رو در روی هم قرار می گیرد و در مقابل شرکتی که تنها بر آن حوزه متمرکز است ، رقابت می کند و از روز اول رقابت می کند. توییتر Clubhouse را شکست داد [offering an] نسخه اندروید به دلیل اینکه منابع را در آن ریخت ، و من استدلال می کنم که بسیاری از مکانیک های توییتر و این واقعیت که سازندگان در توییتر هستند آن را در جایگاه عالی برای برنده شدن در این بخش قرار می دهد.

توییتر همچنین دارای تخصص زیادی در یافتن سمیت و مواردی است که می خواهید هنگام بازی در رسانه های اجتماعی از آنها مراقب باشید ، و شرکتی با اندازه Clubhouse ، حداقل در روزهای اولیه خود ، برای رسیدن به آنجا با مشکل روبرو خواهد شد. به

TC: توییتر منافع زیادی دارد ، از جمله در مورد ارزهای رمزنگاری شده و تمرکززدایی.

SS: از نظر اولویت ها در توییتر ، بسیاری از نظر فناوری هایی که ما انتظار داریم در مبهم است [will rise up over] پنج تا 10 سال آینده ، اما [a lot of thought is being given to] تاثیر ارزهای رمزنگاری شده و پروتکل های اساسی پیرامون آن و نحوه مشارکت توییتر در یک بی اعتماد و بدون مجوز [world] در آنجا یک اینترنت غیر متمرکز وجود دارد که می تواند از حریم خصوصی افراد محافظت کند و به مردم اجازه دهد نگران جایی که محتوای آنها ذخیره می شود نباشند. مردم از توییتر به عنوان یک برنامه مصرف کننده فکر می کنند اما تنوع شگفت انگیز و قابل توجهی در زیر پوشش وجود دارد.

TC: آیا فکر می کنید به دلیل محیط نظارتی کنونی ، همکاری بهتری با شرکت ها و پروژه هایی دارد که ممکن است توسط فیس بوک و گوگل به دست آمده باشد؟

از نظر محیط نظارتی ، واقعیت این است که حتی اگر فیس بوک و گوگل را از معادله خارج کنید ، خریدارانی وجود دارند که رقابتی هستند و می توانند قدم بردارند و چیزهایی را بخرند ، بنابراین فکر کردن فقط به آن ها کمی کوته بینانه است. دو اما حتی زمانی که آنها فعال بودند ، ما برنده بودیم [deals]به بسیاری از شرکتهایی که ما آنها را انتخاب کرده ایم برای حضور در توییتر انتخاب شده اند زیرا آنها از آنچه در آن آمده است خوششان می آید ، آنها از نحوه رهبری جک دورسی در سازمان خوشتان می آید و آنها به موضع گیری های او و مواضعی که او و رهبری او دارند اعتقاد دارند. حمایت کردن

TC: شما در حال حاضر نماینده یک مارک بسیار متفاوت هستید. چگونه کار شما در توییتر به شما کمک می کند تا برای معاملاتی از طرف Upfront رقابت کنید؟

SS: من این شبکه کارآفرینان باورنکردنی را در سرتاسر جهان دارم به دلیل شرکت هایی که در حرفه خود به آنها کمک کرده ام یا آنها را به دست آورده ام یا در حال فعالیت هستند. من هم همینطور [have relationships with] VC ها در مراحل مختلف که به طور فعال مشاغل سراسر جهان را تشخیص می دهند [and introduce them to corp dev teams]به همچنین ممکن است بدانید که توییتر دارای برنامه تنوع و فراگیری است که در آن آنها قصد دارند در چند سال آینده 25٪ از رهبری متنوع باشند ، بنابراین تیم من اغلب در یافتن بهترین راه ها برای یافتن اهداف متنوع برای خرید مشارکت داشت. من همچنین مجموعه ای از سرمایه گذاری های LP را به صندوق های تازه در حال توسعه هدایت کردم ، برخی از آنها با پایه LatinX ، برخی با پایه زنان ، برخی سیاهپوستان ، برخی از نظر جغرافیایی متنوع بودند که شرکت های مختلف را در نقاط دور افتاده دنبال می کنند. به به

TC: آیا توییتر نیز سرمایه گذاری مستقیم می کند؟

SS: ما سرمایه گذاری مستقیم انجام دادیم اما [backing fund managers] یک رویکرد مveraثرتر است بیشتر آنها صندوق های سرمایه گذاری هستند و به نوبه خود در 30 تا 60 شرکت سرمایه گذاری می کنند. اما بله ، من شرکت ها را در نقاط دور افتاده ، از جمله ، جستجو کردم [India’s] ShareChat جایی که من دو سال در هیئت مدیره خدمت کردم. [Editor’s note: TechCrunch reported earlier this year that Twitter explored buying ShareChat at an earlier point; the company has since raised numerous rounds of funding and was most recently valued by its investors at nearly $3 billion.]

TC: شما روابط زیادی دارید ، اما هنوز رقابت در معاملات مرحله رشد بسیار دشوار به نظر می رسد ، در حالی که بسیاری از لباس های دیگر نیز در حال سرمایه گذاری هستند. چگونه برای رقابت برنامه ریزی می کنید؟

اس اس: من به طور واضح از این شبکه ها برای یافتن معاملات استفاده خواهم کرد. من در بخشهایی سرمایه گذاری می کنم که Upfront قبلاً در آن سرمایه گذاری کرده است ، اما در ابتدا دوبار کلیک می کنم که علاقه زیادی به آن دارم ، از جمله در مورد اکوسیستم اقتصاد خالق ، زیرا بیشتر این کار را در توییتر انجام دادم. و w3b 3.0 ، به دلیل این محرومیت از راه دور ، محاسبه پیشرفته ML AI و تاریخ مشترک که در تعدادی از رشته هایی که من کار کرده ام ، پیش می رود ، من فکر می کنم یکی از نقاط قوت که زمینه های مختلف را مورد توجه قرار می دهد ، همچنین در پایداری نیز وجود دارد اما من نمی خواهم بچه خودم شما با یادگیری ارزش پیشنهادی خود رقابت می کنید. در توییتر ، استراتژی من پیروزی سریع بود ، با مردم زودتر آشنا شدم و [underscoring] پیشنهاد ارزش توئیتر [to close deals]به من نمی توانم در مورد خودم صحبت کنم [VC] استراتژی بدون اجرا هنوز ؛ من باید بفهمم چه چیزی برای کارآفرینان جالب است که مبالغ بزرگ پیشنهاد نمی کنند.