بانک رقیب آفریقای جنوبی تایم بانک 77.8 میلیون دلار از Norrsken22 و Blue Earth Capital جمع آوری کرده است.

پلت فرم بانکداری دیجیتال آفریقای جنوبی تایم 77.8 میلیون دلار در دور قبل از سری C به رهبری صندوق مرحله رشد متمرکز آفریقایی Norrsken22 و شرکت سرمایه گذاری تاثیرگذار جهانی سوئیس Blue Earth Capital جمع آوری کرده است. در بیانیه ای گفت: تایم بانک انتظار دارد دور سری C خود را در اواخر سال جاری تعطیل کند.

Tencent، سرمایه‌گذار اصلی در گسترش 70 میلیون دلاری فین‌تک سری B در دسامبر 2021، در این دور قبل از سری C شرکت کرد و سهام خود را افزایش داد تا به سومین سهامدار بزرگ تایم‌بانک تبدیل شود. TymeBank اکثریت متعلق به Patrice Motsepe’s African Rainbow Capital (ARC) است. فین‌تک آفریقای جنوبی توسط سرمایه‌گذاران دیگری از جمله سرمایه‌گذاری بین‌المللی بریتانیا (BII)، Apis Growth Fund II، JG Summit Holdings (JG Summit)، درخت انجیر آفریقایی (AFT) و صندوق هوش مصنوعی Ethos حمایت می‌شود.

اگرچه تایم بانک بومی آفریقای جنوبی نیست. این یکی از اعضای گروه شرکت‌های تایم است که دفتر مرکزی آن در سنگاپور قرار دارد. هلدینگ تایم بر طراحی، ساخت و راه اندازی بانک های دیجیتال برای بازارهای نوظهور تمرکز دارد. نام تجاری تایم در آفریقای جنوبی TymeBank است – و GoTyme در فیلیپین، اولین بازار آن در آسیا است که فین‌تک اکتبر گذشته راه‌اندازی کرد. با مشارکت گروه Gokongwei.

TymeBank که در فوریه 2019 راه اندازی شد، از یک مدل ترکیبی بانکداری دیجیتال و عملیات خدمات فیزیکی الف را ارائه می دهد حساب بانکی تراکنشی با کارمزد ماهیانه صفر یا کم و یک محصول پس انداز برای مشتریان خود، که بیشتر آنها از طریق مکان های فیزیکی از جمله خرده فروشان ملی Pick n Pay و Boxer، خرده فروش برتر مد وارد می شوند. گروه Foschini (TFG) و یکی از بزرگترین کلیساهای آفریقای جنوبی، کلیسای مسیحی صهیون. بانک رقیب همچنین شاهد افتتاح مقدار قابل توجهی از حساب های آنلاین و تغییر از سپرده های نقدی به انتقال الکترونیکی بوده است. برخی از رقبای آن عبارتند از بانک صفر، دیسکاوری بانک و لولا.

در اوایل فوریه 2021، زمانی که ما دور 110 میلیون دلاری سری B تایم بانک را پوشش دادیم، فین تک که توسط کوئن جوکر تأسیس شد، در مسیر رسیدن به 3 میلیون مشتری قرار داشت. تیطبق بیانیه اخیری که با TechCrunch به اشتراک گذاشته شده است، شرکت او ادعا می کند که در این ماه (فقط در آفریقای جنوبی) به 7 میلیون مشتری رسیده است. این اعداد قرار است با افزایش فین تک، lدر سال گذشته، به سمت بانکداری تجاری حرکت کرد و Retail Capital را خریداری کرد، یک فین تک که بیش از 5 میلیارد R در سرمایه در گردش را برای بیش از 43000 صاحب کسب و کار در آفریقای جنوبی فراهم کرده است.

«تایم به طور مداوم تکامل بانکداری را به جلو برده است. تایم اولین بانک در آفریقای جنوبی بود که به طور کامل از شبکه زیرساخت مبتنی بر ابر بهره برداری کرد و اکنون امکان باز کردن یک حساب بانکی کاملاً تنظیم شده را در کمتر از پنج دقیقه فراهم می کند که می تواند به صورت آنلاین یا از کیوسک TymeBank انجام شود. همچنین ارسال پول به هر تلفن همراه در آفریقای جنوبی با استفاده از برنامه SendMoney TymeBank نه ثانیه طول می کشد.

تایم بانک ادعا می کند که نرخ درآمد سالانه بیش از 100 میلیون دلار را ثبت می کند زیرا تجارت آن در سراسر آفریقای جنوبی و فیلیپین با سرعت 300000 مشتری جدید در ماه رشد می کند. این شرکت می گوید رشد تصاعدی در تعداد مشتریان گواه این است که چگونه «این بانک واقعاً به نیازهای مصرف‌کنندگان پاسخ می‌دهد و با وارد شدن به عنوان یک اخلالگر در صنعت، اکنون به عنوان جایگزین معتبر برای بانک‌های قدیمی در کشور تثبیت شده است».

تایم بانک قصد دارد از این سرمایه جدید که مجموع پول جمع آوری شده آن را به بیش از 260 میلیون دلار می رساند، برای فعالیت های بیشتر در آفریقای جنوبی و فیلیپین و همچنین برای توسعه آینده در آسیای جنوب شرقی استفاده کند. ردپای جهانی تایم شامل مرکز توسعه محصول و مهندسی آن در ویتنام و یک دفتر مرکزی در این کشور است سنگاپور که استراتژی، توسعه کسب و کار، داده ها، تجزیه و تحلیل و عملکردهای هوش مصنوعی (AI) خود را رهبری می کند.

ما از سرمایه گذاری در تایم خرسندیم. این شرکت محصولی منحصر به فرد با جذابیت بسیار زیاد مشتری ارائه می دهد که منجر به رشد سریع و پایدار شده است. ناتالی کولبه، شریک مدیریتی در Norrsken22، گفت: ما بسیاری از فین‌تک‌ها را از سراسر قاره تجزیه و تحلیل کرده‌ایم و تایم با رشد چشمگیر، محصول متمایز و توانایی منحصربه‌فردش برای دستیابی به گروه‌های مشتریان جدید و ارائه خدمات، خود را متمایز کرد. سرمایه گذاری. تیم مدیریت استثنایی در حال حاضر یکی از بزرگترین بانک‌های چالش‌برانگیز در جهان را ساخته‌اند و ما مشتاقانه منتظر هستیم تا بخشی از مرحله بعدی سفر آنها باشیم.