باشگاه باید مسائل را اصلاح کند و امروز بیش از نیمی از کارکنان خود را کاهش داد

Clubhouse، یک اپلیکیشن صوتی اجتماعی که زمانی سر به فلک کشیده بود که توسط پل دیویسون و روهان ست ساخته شده بود، بیش از نیمی از کارکنان خود را اخراج کرده است. بر اساس یک پست وبلاگ، بنیانگذاران این استارت آپ در پاسخ به تغییر عادات مشتری در دنیای پس از کووید و پیچیدگی های کار از راه دور، این تصمیم را گرفتند.

افرادی که تحت تأثیر قرار گرفتند، از خدمات درمانی و مراقبت های بهداشتی مستمر برای چند ماه آینده برخوردار خواهند شد. سخنگوی کلاب هاوس از اظهار نظر در مورد تعداد افرادی که تحت تأثیر کاهش نیروی کار امروزی قرار گرفته اند یا تعداد کارمندانی که در شرکت باقی می مانند، خودداری کرد. اکتبر گذشته، دیویسون به TechCrunch گفت که کلاب هاوس نزدیک به 100 کارمند دارد.

اخراج ها کمتر از یک سال از آخرین باری که شرکت بخشی از کارکنان خود را به عنوان بخشی از تجدید ساختار دیگر اخراج کرد، رخ می دهد. سپس این شرکت به TechCrunch گفت: «تعدادی از افراد تصمیم گرفته‌اند فرصت‌های جدیدی را دنبال کنند و تعدادی از نقش‌ها به عنوان بخشی از ساده‌سازی تیم ما حذف شدند. ما همچنان به جذب نیرو برای نقش‌های مهندسی، محصول و طراحی ادامه می‌دهیم.»

این اپلیکیشن اجتماعی که با بیش از 100 میلیون دلار سرمایه مخاطره‌آمیز پشتیبانی می‌شود و زمانی توسط سرمایه‌گذارانی از جمله Andreessen Horowitz، Tiger Global و Elad Gill به ارزش 4 میلیارد دلار می‌رسید، در اخراج بزرگ‌تر امروز، رنگ متفاوتی به خود گرفت.

«از آنجایی که جهان پس از کووید باز شده است، برای بسیاری از مردم سخت‌تر شده است که دوستان خود را در Clubhouse پیدا کنند و مکالمات طولانی را در زندگی روزمره خود بگنجانند. برای یافتن نقش خود در جهان، محصول باید تکامل یابد،” بنیانگذاران در یک پست وبلاگ نوشتند. آنها در ادامه نوشتند که کسب و کار سعی کرده با اندازه تیم فعلی خود تغییر کند اما به دلیل بزرگی تیم نتوانسته است. برای ما دشوار است که استراتژی را به تیم های چندکاره ای که هر روز 1٪ در حال پیشرفت است، یا ایجاد تغییرات سریع در زمانی که هر سطح متعلق به تیم محصول متفاوتی است، به تیم های چند کارکردی منتقل کنیم. دور بودن این موضوع را به ویژه برای ما چالش برانگیز کرده است.»

بر خلاف بسیاری از کارآفرینان، بنیانگذاران در هنگام اعلام اخراج، به اقتصاد اشاره نکردند. در عوض، به نظر می‌رسد که کلاب‌هاوس به پیچیدگی‌هایی پاسخ می‌دهد که از شنیدن و محیط کار از راه دور ناشی می‌شود، هم در اداره یک کسب‌وکار در داخل و هم در ایجاد چیزی که مردم از بیرون می‌خواهند.

“باور ما این است که با باز شدن جهان، چند اتفاق رخ خواهد داد: نیاز شدیدتر به داشتن مکانی است که بتوانید در آن بروید و در بین دوستان باشید و دوستان آنها را ملاقات کنید و گفتگوهای عالی داشته باشید. من همچنین فکر می‌کنم که یک محصول صوتی به گونه‌ای طراحی شده است که هندزفری باشد، طراحی شده است تا بتوانید چند کار را انجام دهید… من فکر می‌کنم گرایش‌هایی که در حال ایجاد آن هستیم دائمی هستند.» دیویسون سال گذشته در TC Disrupt روی صحنه به اشتراک گذاشت. فلسفه محصول حول صداهای اجتماعی و کار از راه دور.

او روی صحنه همچنین به انتقادات و بررسی‌های مداوم پیرامون سقوط کلاب هاوس از هیاهو پاسخ داد. «نکته خوب در مورد چند بار انجام این کار این است که شما تمایل دارید در تبلیغات تبلیغاتی خود گیر نکنید. وقتی همه چیز مثل جنجال‌بازی پیش می‌رود، شما به نوعی می‌گویید که وقتی اوضاع سخت است، می‌گویید که ما این موضوع را کشف خواهیم کرد، از بین می‌رود.»

در آینده، تیم کوچکتر کلاب هاوس بر روی ساخت «Clubhouse 2.0» متمرکز خواهد شد.

«از آنجایی که زندگی از راه دور، پیمایش خالی و جلسات زوم رایج‌تر می‌شوند، این موضوع بیش از هر زمان دیگری صادق است. ما چشم انداز روشنی برای ظاهر Clubhouse 2.0 داریم و معتقدیم که با یک تیم کوچکتر و لاغرتر می توانیم سریعتر روی جزئیات تکرار کنیم، محصول مناسب بسازیم و از هم تیمی هایمان که به ما کمک کردند تا به اینجا برسیم، احترام بگذاریم. می گوید. TechCrunch با تعدادی از سرمایه گذاران کلاب هاوس تماس گرفت و بسیاری اظهار داشتند که هنوز نمی دانند تیم باقی مانده در آنجا در حال پخت و پز است. سال گذشته، دیویسون به حرکت فعالیت‌های کلاب‌هاوس به دور از «پادکست زنده» و رفتار پخش و به اتاق‌های خصوصی اشاره کرد که باعث ترساندن مکالمات داخلی می‌شود.

کسب و کار هنوز هم برای ارائه پاسخ های بیشتر وقت دارد. Clubhouse تایید کرد که «سال‌ها از باند فرودگاه باقی مانده است» و اکنون در نتیجه اخراج‌های امروزی تعداد بیشتری دارد. یکی از سخنگویان گفت که این شرکت هنوز یک توقف استخدام را تصویب نکرده است.

کسانی که درباره Clubhouse اطلاعات دارند می‌توانند در توییتر @nmasc_ یا سیگنال در 0912 925 271 +1 به Natasha Mascarenhas دسترسی داشته باشند. به درخواست‌های ناشناس احترام گذاشته می‌شود.