بازار B2B ZAX بخش عمده فروشی آمریکای لاتین را با 6 میلیون دلار سرمایه جدید هدف قرار می دهد – TechCrunch

سرپا نگه داشتن یک تجارت فروش کوچک در آمریکای لاتین می تواند شامل سفرهای طولانی اتوبوس برای یافتن محصولات جدید ، عدم وجود سرمایه در گردش و مشکلات پرداخت باشد. این ناکارآمدی ها پس از آن به عمده فروشان می رسد که باید هزینه ها و مهلت تحویل را افزایش دهند.

این مورد توجه کارآفرینان بار دوم برونو بالاردی و فرناندو زاناتا را جلب کرد ، که ZAX را در سال 2019 برای توسعه پلتفرمی که ابزارهای حمل و نقل و پرداخت را برای اتصال فروشندگان و خریداران در برزیل متحد می کند ، راه اندازی کردند.

قبل از شروع ZAX ، مدیرعامل Ballardie بنیانگذار eÓtica بود ، یک شرکت تجارت الکترونیک عینک که در سال 2018 با Lema21 ادغام شد. CTO Zanatta بنیانگذار Netlolo بود ، ابزاری که مشتریان را با متخصصان جهانی مرتبط می کرد ، و همچنین قبلاً CTO برای Dafiti و COO بود. برای Buscapé

آنها یک بازار مستقیم برای مصرف کنندگان را مشاهده کردند که به لطف فناوری و نوآوری بزرگ شده بود ، اما بخش عمده فروشی که رشد مشابهی را شاهد نبود. بسیاری از مردم برای خرید موجودی به مراکز شهری مانند سائوپائولو سفر کردند ، اما از قلم و کاغذ برای نوشتن سفارشات و واتساپ برای انجام معاملات استفاده کردند.

بالاردی به TechCrunch گفت: “ما یک فرصت بزرگ برای کمک به مردم برای ایجاد یک تجارت عالی دیدیم.” “بازار عقب افتاده بود-تنها 7 of از نفوذ تجارت الکترونیکی وجود دارد و در بخش عمده فروشی ، 1 or یا کمتر است. تمام منطقه از نظر لجستیک ، پرداخت ها و کشف محصولات توسعه نیافته بود ، بنابراین ما ابزاری برای آن ایجاد کردیم. “

بالاردی گفت ، بازار آدرس پذیر ZAX برای معاملات B2B ، فقط در برزیل ، 2.4 تریلیون BRL یا 445.6 میلیارد دلار برآورد شده است. پلتفرم ZAX در ابتدا عمده فروشی پوشاک بود ، اما به کفش ، لوازم الکترونیکی ، اسباب بازی ، لوازم جانبی و اقلام زیبایی گسترش یافته است. خریداران روی سکو می آیند ، محصولات خود را انتخاب می کنند ، سپس روش حمل و نقل و نحوه پرداخت.

امروز ، ZAX 6 میلیون دلار در سری A در دور دور که توسط آتلانتیکو هدایت شد و شامل FJ Labs ، Caravela Capital ، GFC و Canary بود ، جمع آوری کرد که دو دور اول سرمایه گذاری ZAX را رهبری کرد. سرمایه جدید مجموع بودجه شرکت را به 8.3 میلیون دلار می رساند.

خولیو واسکونچلوس ، شریک مدیریت آتلانتیکو ، در بیانیه ای کتبی گفت: “ZAX عملکرد بسیار خوبی را در مدت بسیار کوتاهی نشان داده است.” “آنها پتانسیل زیادی برای کمک به فروشندگان و خریداران نه تنها در برزیل ، بلکه در سراسر آمریکای لاتین دارند ، جایی که عمده فروشی و خرده فروشی با استفاده از فناوری بیشتر می تواند رشد زیادی کند.”

بالاردی گفت ، ZAX با بیش از 700 تامین کننده کار می کند – که از 100 نفر قبل از همه گیری افزایش یافته است – و از مارس 2020 ، درآمد آن 10 برابر شده است. این تیم دارای 40 کارمند است و بیش از 50،000 خریدار از این پلت فرم استفاده می کنند.

بودجه جدید این شرکت را قادر می سازد تا در دو منطقه دیگر در برزیل گسترش یابد و در دسته محصولات و لوازم آرایشی به خط تولید خود بیفزاید. بلاردی همچنین می خواهد از فناوری و محصولات جدیدی برای توسعه محصول استفاده کند.

در مرحله بعد ، ZAX در حال سرمایه گذاری در خدمات مالی است ، برخی از خریدها را اکنون هدایت می کند ، طرح های بعدی را پرداخت می کند و شرکای مالی را برای تأمین سرمایه در گردش برای مشتریان ادغام می کند. این شرکت در حال حاضر یک خط سرمایه 30 روزه و سیستم فروش را ارائه می دهد و در آینده کیف پول دیجیتالی و سایر ابزارهای پرداخت را پیگیری می کند.