بازار حمل و نقل دیجیتال BridgeLinx 10 میلیون دلار به عنوان بزرگترین کمک مالی پاکستان – TechCrunch جمع آوری می کند

BridgeLinx ، یک استارتاپ 9 ماهه با دفتر مرکزی لاهور که از بازار حمل و نقل دیجیتال استفاده می کند ، روز سه شنبه گفت که 10 میلیون دلار در بزرگترین دور تامین مالی بذر در پاکستان جمع آوری کرده است.

20 VC هری استبیگز ، Buckley Ventures جاش باکلی و Indus Valley Capital رهبری دورهای تامین مالی این استارتاپ را بر عهده داشتند ، که سلمان گل ، بنیانگذار و مدیر اجرایی BridgeLinx ، به TechCrunch گفت که طی چند هفته تکمیل شد.

این 20مین سرمایه گذاری VC و Buckley Ventures در هفته های اخیر پس از دور 85 میلیون دلاری راه اندازی تجارت سریع Airlift در پاکستان است. Indus Valley Capital ، که اخیراً از بازار تجارت بین مشاغل نیز پشتیبانی می کند ، در هر سه سرمایه گذاری مهم اخیر در این کشور آسیای جنوبی سرمایه گذاری کرده است.

Wavemaker Partners ، Quiet Capital ، TrueSight Ventures ، Soma Capital ، Flexport ، MAGNUS Rausing’s UNTITLED و موسسان Convoy and Bazaar نیز در این دور شرکت کردند.

BridgeLinx در حال ایجاد یک بازار حمل و نقل دیجیتال دارایی دار است. این پلت فرم حمل کنندگان – مانند شرکت های تولیدی ، کارخانه های سیمان ، شرکت های نساجی – را با کامیون داران و ناوگان خصوصی متصل می کند.

گل ، که قبلاً در شرکت مشاوره ای KPMG در کانادا کار می کرد ، گفت که این پلتفرم راه حل های فناوری خود را برای اطمینان از اعتبار اسناد در دو طرف ، تحویل به موقع ، عملیات بندر و ایمنی محموله ارائه می دهد.

وی گفت که BridgeLinx قبلاً هزاران هواپیما را سوار کرده است و هر هفته هزاران بار را برای بسیاری از مشتریان بزرگ جابجا می کند.

همانطور که در هند صادق است ، سیستم باربری پاکستان دارای مشکل ناکارآمدی بزرگی است که همچنان اقتصاد را به چالش می کشد. یکی از بزرگترین مشکلاتی که کامیون داران با آن روبرو هستند این است که پس از تحویل خودرو قادر به استفاده از وسایل نقلیه خود نیستند. بنابراین یک کامیون که چیزی را از لاهور به کراچی می رساند ، احتمالاً در سفر بازگشت خالی حرکت می کند ، که هم زمان و هم هزینه را هدر می دهد.

گل می گوید که استارتاپ هایی مانند BridgeLinx در تلاش هستند تا راه هایی را برای کارآمدتر کردن این سیستم بیابند ، وی نحوه بررسی Convoy و BlackBuck و Rivigo هند را از نزدیک مطالعه کرده است.

BridgeLinx ، مانند BlackBuck ، در حال حاضر بر روی مدل asset-lite کار می کند-یعنی هیچ وسیله نقلیه ای ندارد. اما گل گفت که استفاده از چیزی از ریویگو ، که ناوگان خود را در اختیار دارد ، سودمند است. BridgeLinx با داشتن چند کامیون مخصوص به خود می تواند با داشتن چندین راننده در شیفت ها اطمینان حاصل کند که خودروهای روی سکوی خود به صورت شبانه روزی کار می کنند.

او گفت: “ما در نهایت ترکیبی از آنچه BlackBuck و Rivigo ارائه می دهند خواهیم داشت.”

BridgeLinx سرمایه جدید را برای گسترش عمودی بیشتر و توسعه فناوری خود به کار می گیرد. او گفت که این استارتاپ همچنین در حال استخدام استعدادهای بیشتر است.

“BridgeLinx کد انجام کار حمل و نقل کالا به صورت بدون دردسر را نقض کرده است و بنابراین برخی از مشاغل برتر پاکستان را ثبت نام کرده است. ما معتقدیم که این تیم در راه است تا کارایی بی سابقه ای را برای اقتصاد کشور به ارمغان آورد و واقعاً مشتاق همکاری با آنها هستیم. “


از طرف دیگر ، جالب است که Stebbings و Buckley اولین سرمایه گذاران برای حمایت از استارتاپ ها در پاکستان هستند ، در حالی که چندین صندوق سرمایه گذاری برجسته در آسیا-از جمله Sequoia Capital India ، Accel و Lightspeed-هنوز هیچ حرکتی انجام نداده اند. در کشور. مسلماً بهترین زمان برای حمایت از استارتاپ ها در پاکستان است. نفوذ اینترنت در این کشور در دهه گذشته به میزان قابل توجهی افزایش یافته است و تعداد زیادی از استارتاپ ها در حال راه اندازی راه آهن برای تجارت ، تدارکات و پرداخت ها هستند.

Prosus از یک استارتاپ در پاکستان – Bykea – پشتیبانی کرده است و اخیراً اولین سرمایه گذاری خود را در بنگلادش – ShopUp انجام داده است ، که Sequoia را به عنوان یکی از حامیان اولیه خود می شمارد.